Nunchaku

Viimeisimmät kommentit keskusteluissa

  • TC-erkin mukaan sikakaaharit eivät heilauta tilastoja. Kuitenkin juuri nämä sikakaaharit aiheuttavat ne ylinopeusonnettomuudet, tyypillisesti klo 3-5 aamulla. Tästä tulee tilastomatemaattinen harhapäätelmä nopeuksien vaikutuksesta onnettomuuksiin jo…
  • "Olen kerran käynyt Etelä-Suomessa autolla ja tiet näytti hyviltä" Selkokielellä: Minulla ei ole mitään käsitystä liikenteestä. "Ei saa sotkea muita asioita kuten turvallisuus, sujuvuus, autoverotus ja teiden kunto valvontakeskusteluun" Selkokielel…
  • Teeceellä ja ooppeliksilla minkäänlaista käsitystä arjen liikenteestä susirajan ulkopuolella. Ajavatko vain tietokonepeleillä? Ne merkit on talvella lumessa tai kuurassa suurimman osan ajasta. Ja niistä ei näe mitään. Toisekseen nelostiellä on pää…
  • vastaus osoittaa jälleen kerran kuinka järjen edes vähäinen käyttö on unohdettu Suomen liikenne "turvallisuus" työssä ja kuinka sääntöjen pikkutarkka noudattaminen on tässäkin tapauksessa paitsi fyysisesti mahdotonta myös - mikäli sitä yrittäisi - h…
  • Mikä siten on viranomaisen menettelytapaohje autoilijalle, kun tämä näkee lumisen merkin, jota on kuljettajan perusteltua syytä epäillä nopeusrajoitusmerkiksi? Tämän mallisuorituksen haluan julkisesti nähdä viranomaisen suorittamana esimerkiksi vi…
  • Olen sama amieltä, että Suomen herrojen kannattaisi keskittyä oman maan asioiden hoitoon ja jättää toisten maiden asiat niiden johtajille. Noin niin kuin työnjakomielessä tehdä tällainen roolitus, vaikka mieli palaa ratkomaan koko maailman ongelmia.…
  • Minun ja Teeceen ero on että minä uskon että viisaus on yhteiskunnassa hajautunut ja hajautuu koko ajan syvemmälle verkostoihin. Esimerkiksi tiellä liikkujat on parempia liikenneturvallisuuden asiantuntijoita kuin joku tutkimusorganisaatio. Tämä t…
  • Tässäpä suomalaiset virkamiehet (mitä ilmeisimmin) jakelevat maailman autotehtaille neuvoja siitä minkälaisia autoja pitää rakentaa. Hitaita. Laatikonmuotoisia. Millekähän tilille konsulttipalkkion voisi lähettää? Ilmiö on tuttu monelta muultakin a…
  • Sen verran tietoa alkuperäiselle kirjoittajalle että vauraissa, kehittyneissä maissa (esim. ns. Länsi-Eurooppa) näin onkin käynyt. Perheillä on monia autoja useisiin eri käyttötarkoituksiin. Myös kaupunkiauto ruuhka-ajoon. Suomessa autoverotuksen ja…
  • johtajat olisi ajat sitten vaihdettu kun mitään tuloksia ei ole saavutettu. Turvallisuuden parantamisen sijaan aika kuluu olkinukketoiminnoissa. Kameratouhun pohjimmainen tavoite onkin liikenteen vaikeutus ja työtä tekevän kansan rahastaminen. ht…
  • Tämä lätkämailamalli ei ole mitkään 1970-luvun malli vaan esitetty 1998 ja sillä oli keskeinen rooli IPCC edellisessä eli 2001 raportissa. Sama malli esiintyy "totuutena" Houghtonin ilmastotieteen oppikirjassa 2004 (sivu 64) ja oli vielä 2006 Suome…
  • RistoQ:n kanssa, joka selvästi on perehtynyt aiheeseen. YK:n alaisen IPCC:n edellinen 2001 raportti perustui keskeisesti tieteelliseen väärennökseen eli ns. Mannin jääkiekkomailaan. Tämä lienee maailmanhistorian yksi suurimpia onnistuneita huijauks…
  • Teeceen kirjoitus ilmastonmuutoksesta on malliesimerkki tietämättömyydestä ja poliittisten kliseiden ja hokemien käytöstä. Valitettavasti tämänkaltainen ymmärtämättömyys ja sopulointi on suomalaisten poliitikkojen ja suojatyöpaikoissa luuraavien tu…
  • Kaksi eri asiaa: 1. Ilmaston lämpeneminen vs. kylmeneminen. Vuosi 1939 kuuluu vielä ns. miesmuistiin, mutta paleoklimatologiassa on todettu muitakin suuria vaihteluita menneinä vuosisatoina ja -tuhansina. IPCC:n tutkimus 2001 ennakoi 1-5 asteen nous…
  • Suomen talven keskilämpö vaihtelee etelässä normaalisti 10 ja pohjoisessa 15 astetta. Tilastojen mukaan edellinen 30 vuoden lämpökausi päättyi tulipalopakkasiin 1939, jotka aloittivat yli 30 vuoden kylmenemistrendin. Tilastojen mukaan ilmasto alkoi…
  • Olen kitkamies yli 10 vuoden kokemuksella. Tilastojen mukaan suomalainen autoilija ajaa keskimäärin vuodessa 140 km huonossa kelissä. Filosofiani on että olen silloin ajamatta tai ajan tarpeeksi hiljaa. Niinpä jos keli on tosi huono ajan jopa alle r…
  • * Visio on, että Suomen tärkeimpien kaupunkien välillä voidaan liikkua turvallisesti 100 km tai 120 km tuntinopeudella kesällä ja talvella. Mitä se on: talvinopeusrajoitukset poistetaan ja tieverkko modernisoidaan kansainväliselle tasolle. 2. Autove…
  • Palstademari nimim Erkki - TeeCeellä tais mennä nimim Erkki sekaiin. Tähän asti se kaksimetrinen oli Erkki, nyt TeeCee. Tämä edellinen postaus kuvaa kylllä hyvin nimim Erkki - TeeCeen sielun maiseman. -- Minut on usein yritetty ajaa hengiltä suojati…
  • kameravalvonta 10 kertaa tehokkaampi tapa säästää ihmishenkiä kuin teiden parantaminen. Ja että on oikein tutkittu maailmalla. Ja että Liikenne- ja viestintäministeriö on selvittänyt. Tietääkseni kamerat mittaavat ns. ylinopeuksia. Ne taas aiheuttav…
  • Erkki: "Vakavasti ottaen: onko kukaan koskaan ollut mittaria tuijottavan kuljettajan kyydissä? Minä en ainakaan moista kokemusta muista." Tiedoksi Erkille, että palstalla on TeeCee niminen nopeusmittariholisti, jolla vähintään keskivaikea mittaririi…
  • Ehditkös Teecee ajaa autolla ollenkaan kun roikut kaiket päivät tällä palstalla? Kommenteistasi näkyy, että et ehdi, sillä sen verran paperinmakuisia analyysit on. Käyppäs nyt ajamassa muutaman päivä Suomea ristiin rastii ja tule sitten kertomaan …
  • Palstademari Teeceelle tiedoksi että maailma muuttuu ja että mm. nelostielle on asennettu valtava määrä uusia kameroita 1.1.2007 alkaen. Viimeksi pari päivää sitten tapahtui paha kuolonkolari tällä Kemi-Rovaniemen uudella Camera Zonella. Tosin kam…
  • Ajan lähes joka päivä valtatie 51:llä eli niin sanottua Länsiväylää. Olen tehnyt sitä kymmeniä vuosia. Ajan jatkuvasti ylinopeutta, vähintään +20 useasti +40 joskus +60. En ole ikinä joutunut poliisin pysäyttämäksi. Havaintojeni kukaan tuhannet kans…
  • Teecee: Kukaan ei ole niin tyhmä, että heittäisi tänne tuollaisen tiedon ilman että pystyy todentamaan väitteensä. Siispä, mihin tuo tieto perustuu? Nunchaku: Eilisten uutisten mukaan tieliikenneuhrien määrä on kääntynyt jyrkkään kasvuun. Tammikuu…
  • Siitä vasta soppa tulee kun kamerat on lämpimiä ja iskussa ja samalla merkit huurteessa. Olenkin kirjoittanut Lapin kameroista kokemuksieni pohjalta syvällisen analyysin aikaisemmin. Ilmastonmuutoksesta kun ei Lapissa ole vielä merkkejä (paitsi Hel…
  • Tämä olisi paljon kiinnostavampi tieto kuin kamerat. Miten esim. kutostien parannus 1960-luvun kärrypolusta moderniksi 2000-luvun tieksi Koskenkylä-Kouvola-välillä on vaikuttanut? Tuntuu, että tämä on tahallaan salattua tietoa. Suomalaiset viranoma…
  • että vauhti tappaa. Ja hän tarkoitti hiihtoa. Kyllä nyt on puurot ja vellit hohhoijaalla sekaisin jos "ylinopeus" määritellään että ajaa liian kovaa! Silloin kaikissa onnettomuuksissa näin määritelty "ylinopeus" on kausaalitekijä 100 % varmuudella. …
  • Teecee näyttää vaihtaneen keskustelunaihetta. Nyt emme ole keskustelleet siitä onko kaupunkikeskustassa 30 vain 40 km/h sopivaa. Hohhohoijaa taas sotkee tutkijoiden tapaan käsitteet nopeus ja ylinopeus. Minäpä väitän, että nopeus (speed) aiheuttaa …
  • Tietokonemalleilla voi osoittaa mitä tahansa ihan niin kuin rahoittaja haluaa. Miten asia oikeasti löytyykin todellisuudesta eikä malleista. Eli onko todellisuudessa ylinopeuksien aiheuttamia onnettomuuksia? Vastaus on selkeä ei. Tämä oikea tieto l…
  • Olen ajanut taas kolmessa päivässä 2600 km Suomeen maanteitä. Kova tuuli ja paikoin pahasti uraiset tiet ovat mielenkiintoinen yhdistelmä. Helle lisäsi ilmastoinnin takia dieselin kulutusta noin 0,5 l/100 km. Oulun eteläpuolella tänään mittari näytt…
Default Avatar
Jäsen 04.12.2014 alkaen
42 aloitettua keskustelua
372 viestiä
0 ×   0 ×