Keskustelut

    • Tämä käyttäjä ei ole aloittanut keskusteluja.

Viimeisimmät kommentit keskusteluissa

  • jokuny: Enossa kuollut pyöräilijä, toinen osallinen henkilöauto, tutkittaisko nyt onko ha ajanut ylinopeutta, jos on niin onko onnettomuus henkilöauton vika? Kyllähän tuo auton nopeus varmasti tutkitaan, niiltä osin kuin pystytään tutkima…
  • Herbert: En ole huomannut verotuksen korreloivan tehon suhteen millään tavalla. Tämä on tätä tyypillistä saivartelua ja hiusten halkomista erilaisista sanonnoista ja sanamuodoista, kun halutaan unohtaa itse asia sanojen takana. Kun …
  • Herbert: Samoin tehokkaiden autojen osuutta liikenteessä voitaisiin vähentää kiristämällä niiden verotusta. Mitä tällä saavutettaisiin, se on parempi kysymys. Jos et ole vielä huomannut näinhän on jo tehty ja ensi vuonna tehokkaiden auto…
  • Herbert: Viimeksi kun aihetta käsiteltiin vähän perusteellisemmin, oli esillä tutkimustietoa aiheesta. Sen mukaan 0,2...0,5 ei merkittävästi lisää onnettomuusriskiä. Vain nuorilla vaikutus voidaan havaita. Niinpä: nuorilla vaikutus void…
  • ritsa: Se on se että alle tuon lukeman ajavat kuskit eivät loista tilastoissa, yhtään sen huonommin kuin täysin selvät. Tilastot eivät kerro olisiko onnettomuus todennäköisesti vältetty, jos kuski ei olisi ollut esim. 0,4 promillen mai…
  • http://www.alko.fi/fi/7AD5FB650071CE8FC22572B30049D8A3/$File/Alkoholi_ja_liikenne.pdf "Alkoholi huonontaa toimintakykyä liikenteessä. Moottoriajoneuvon kuljettajalla jo varsin pieni määrä alkoholia veressä heikentää hänen mahdollisuuksiaan se…
  • Opelixi: Oletko tehnyt jonkin gallupin, kun tiedät mitä "monet" muut ajattelevat? Ei minulla ainakaan ole tarvetta ottaa muutamaa olutta ennen ajoon lähtöä. Jos ja kun poliisin mielestä näitä 0,5 puhaltavia on paljon, niin miksei se näy o…
  • Vaikka tutkimuksissa onkin saatu tuloksia joiden mukaan alle 0,5 promillea joillakin henkilöillä jopa parantaa ajokykyä, se ei päde kaikkiin. Alkoholi vaikuttaa yksilöllisesti ja monen kohdalla alle 0,5 promillen humala jo heikentää huomio- ja suori…
  • Mielenkiintoinen tieto myös tuo, että henkilöauton kuljettajalla oli alkoholia veressään, mutta alle 0,5 promillea. Minkä verran se on vaikuttanut kuljettajan havainto-/toimintakykyyn ja reaktioihin ja sitä kautta onnettomuuden syntyyn jää tietysti …
  • Opelixi: Voi taivas! Eikö käynyt mielessä, että mopoikäisellä ei saisi olla olutta edes hallussa? Turhaa hurskastelua tuo ei saisi. Mopoikäinen hankkii ne kaljansa helposti tavalla tai toisella. Mutta hän ei saa lähteä ajamaan nauttinee…
  • Kuten yleensä, tälläkin asialla on vähintään kaksi puolta. 1. Kuten monesta asiantuntevasta suusta on todettu kyllähän tuo nollatoleranssi (= 0,2 promillea) on näpertelyä, kun ajatellaan todellista ja suurinta ongelmaa eli näitä jotka ajelevat …
  • Opelixi: Ei siinä ole mitään kummallista, kun pari viikkoa sitten mediassa monen tahon toimesta kehotettiin vaihtamaan talvirenkaita alle. Rengasliikkeet, poliisi, liikenneturha ym. Niin, kirjoitinkin, että oma järki ja harkintakyky puu…
  • Oli kuran syynä nastat tai ei kummallisinta on, että nastat ovat ropisseet pahimmillaan jo 3-4 viikon ajan, vaikka jatkuvasti on ollut n. 10 astetta lämmintä, eikä sääennusteidenkaan mukaan mitään tietoa pakkasista tai lumimyräköistä. Näillä n…
  • Rätkätin: Utelias kun olen, niin miten virheiden tekeminen tähän liittyy? No, sitä voi miettiä vaikkapa "Tuotan" ensimmäisessä viestissä olleen linkin kautta.
  • Tuota: Ala on lahjattomien hautausmaa... Maailmalla taksin ajo on niitä duuneja, joihin kielitaidottomat siirtolaiset ensimmäiseksi työllistyvät. Sitten oppivat kielen jne. Upeata matalaotsaisuutta virheettömältä yli-ihmiseltä! Tiesitkö, …
  • Herbert: Enon turmarekka liittyy tähän siten, että pidät rajoitusten noudattamista aloittamassasi ketjussa tärkeänä. Kuitenkin sanot kiihdyttäväsi nopeutta, vaikka lähtönopeus on jo suurin sallittu tai enemmän. Tuon teet, vaikka toinen olisi pyrk…
  • Niinpä niin, selityksiä aina löytyy jos jonkinlaisia, vaikka olet itse kirjoitttanut että "ns. kiusaamasi" kuskit pitävät mielesi virkeänä. Enkä tiedä miten Enon turmarekka liittyy tähän keskusteluun.
  • Herbert: En voi käsittää, miten sääntöjen mukainen ajotapa voi olla opettamista. Toki oikein ajattelevat rehelliset autoilijat sääntöjen mukaan voivat ajaa. Eihän sääntöjen mukainen ajotapa ole kiusaamista, mutta tuo mainitsemasi tarko…
  • Toivottavasti nyt helpotti. Lähinnä olen huvittunut. Minusta rajoituksen mukaan ajaminen ei ole opettamista eikä kiusaamista. Käytin ilmaisua ns. kiusaaminen siksi, että painostaja toivoisi minun ajavan karkuun. Sinä nimesit sen kius…
  • Kuten yleensä, tämäkin keskustelu on alkanut elää omaa elämäänsä alkuperäisen aiheen ulkopuolella. Mutta eihän se mitään, niin nämä jutut etenevät. Ja kuten arvelinkin, yksikään Audi-kaahari ei ole vastannut alkuperäiseen kysymykseen mikä hänt…
  • Herbert: Kukapa tieten tahtoen muiden turvallisuutta on vaarantamassa, tuskin edes Audi-kuskit. Ei kukaan voi olla niin tyhmä (paitsi ehkä nuo näkemäni Audi-kuskit), ettei ymmärtäisi seuraavien näkemieni tapausten vaarantavan muiden tur…
  • Satuinpa äsken lukemaan Tuulilasista (9/2010) A4:n kestotestin. Jutussa todettiin mm. seuraavasti: "Leppoisa kruisailu on paljon mukavampaa, minkä suhteen kaikki Audi-kuskit eivät tosin taida olla samaa mieltä. Vuoden mittaan tuli todistettua …
  • No, arvasinkin, että kommentit ovat yllä olevan tyylisiä. Herbertille voin kertoa, että kyllä vain, näen virheitä omassa ajamisessani. Ne virheet harmittavat, mutta yritän oppia niistä. Mutta en tieten tahtoen aja siten, että se vaarantaa muide…
  • Enpä olisi uskonut osallistuvani tähän keskusteluun, sillä en juuri jaksa tarkkailla eri automerkkien nopeuksia... mutta viime aikoina jostain syystä useita Audeja on roikkunut vaarallisen lähellä takapuskurissa (en aja alle rajoitusten) ja painellu…
  • Niin, korjattakoon että liikenteeseen ei pitäisi olla asiaa jos ei liikennemerkkejä seuraa.
  • mikahe: ...jos liikennemerkkejä ei seuraa eikä ole paikallisia immeisiä. Ei tuonne liikenteeseen ole asiaa jos ei seuraa liikennemerkkejä.
  • Zilo: "Ajattelutapa, että jalankulkija punaisia päin kävellessään vaarantaa vain itsensä on valitettavan huono selitys. Tämän olen jo aiemmin sanonut, mutta syyllistyessään törkeään sääntörikkomukseen, kuten punaisten valojen noudattomuus, jalankulk…
  • SKP:"Keltaisella ei ole tarkoitus iskeä jarrupoljinta lattiaan, vaan ylittää risteys varovaisesti, mutta ripeästi." Väärin, keltaisella on tarkoitus pysähtyä, jos sen pystyy muuta liikennettä vaarantamatta tekemään. Tarkoitus ei ole painaa kaasua,…
  • Kyllähän minuakin usein ärsyttää nopeuttaan vaihteleva kuljettaja - mutta minkäs teet, jos ohi ei ole syystä tai toisesta mahdollista mennä. Ei se tilannettani paranna eikä matkaani jouduta, että ajan edessä menijän persauksissa kiinni ja joudun jar…
  • SKP:"Se rekka tms. on peräluukussa kiinni juurikin sen takia, että et osaa ajaa tasaista nopeutta." Kyllä (rekka)kuskin pitää osata sopeuttaa oma vauhtinsa muiden tiellä liikkujien mukaan ja pitää tarvittava turvaväli. SKP:"Liikennevirrasta poikke…
Default Avatar
Jäsen 04.12.2014 alkaen
14 aloitettua keskustelua
163 viestiä
0 ×   0 ×