PropJock

Viimeisimmät kommentit keskusteluissa

  • En ole ehdottamassa rekkaliikenteen kieltämistä. Ajatus tuskin olisi realistinen. Vaikka toki muilla olisi silloin liikenteessä mukavampaa ja turvallisempaa. Taas kerran ihmettelen vain ääneen, miksi rekkoja kuljettavilta "ammattiautoilijoilta" tun…
  • Lauantaina tulin liittymästä ohitustielle. 60 km/h rajoitusalue. Olin nostamassa nopeuttani kahdenksankympin tuntumaan kun vilkaisin taustapeiliin. Poliisin piiskahan se siellä. Laskin vauhdin sallittuun ja Mondeo hujahti vasenta kaistaa ohi, noin …
  • Asia hieman kiinnostaa, koska meiltä näitä jakkaroita löytyy peräti kaksin kappalein. XTP on tosiaan aivan liian hankala kiinnitettävä. Huvikseen sitä ei autosta irroittele. Lisäksi se ainakin selkä menosuuntaan asennettuna vie paljon tilaa. Katso…
  • Moottoripyöriä koskevat talvirengasmääräykset siinä kuin autojakin. Käytännössä ilman nastoja ei motskarilla talvikelillä voi ajaa. Sivuttaispitoa ei ole lainkaan. Itse olen kyykkypyörissäkin pitänyt joinain talvina enduronastoja rupulikumien kan…
  • On tämä ihme vänkäämistä. Jokainen saa kai tehdä valintansa ihan itse, silti tämä(kin) keskustelu muistuttaa enemmän näitä BMW/japsinraato/diesel/naisautoilijat/dynaaminen ajotapa -höpinöitä. Mikä kumma se on, että objektiivinen asioiden arviointi…
  • Mikä ihme tämän palstan "änkyröitä" vaivaa? Onko sisälukutaito unohdettu kyky? Turun Sanominen jutussa sanottiin: Kitkarenkaat harvoin syynä liukkaan kelin onnettomuuksiin Renkaat eivät koskaan ole syynä yhteenkään onnettomuuteen, poislukien satun…
  • Kysyjän määritelmä sopii myös enduro/crossi-moottoripyörään...
  • Olen sinänsä samaa mieltä SKP:n ja Herbertin kanssa. Silti kokemukseen ja teoriaan pohjautuen väitän, että liki jokaisessa liikennetilanteessa oikea tilannenopeus on parempi valinta kuin liikennemerkissä ilmoitettu suurin sallittu nopeus, joka ylei…
  • Lainaus:26.03.2005 klo 13:04 SKP kirjoitti En myöskään aja ylinopeutta maantiellä, KOSKAAN. Aika rempseä kommentti noin ISOLLA kirjoitetuksi. Oletko aivan varma? Mistä tiedät? Väittäisinpä liikenteessä oleellisempaa olevan liikenneympäris…
  • Luu5 kirjoitti: Ohittamiselle ei muuten ole lakiin määritelty mitään maksimi kestoa ajallisesti eikä matkallisesti, eikä myöskään ole mitään velvollisuutta antaa takaa tulevalle nopeammalle tietä. Eihän tässä kukaan laista puhunut, vaan maalaisjä…
  • Tyredillä on kyllä pointti. Turha siitä on herneitä sieraimiin kiskaista. Ajamalla ihan minä arkipäivänä tahansa vaikkapa Tikkurilan ja Bembölen välillä Kehä 3:sta pääsee kokemaan mainittua ajotapaa. Mitäköhän rekkakuski kuvittelee saavuttavansa …
  • Totta on: ajoneuvo tosiaan menee sinne mihin kuljettaja katsoo. Tämä on etenkin kaksipyöräpuolen koulutuksessa ihan perusasioita, siellä kun ajolinjan valinnalla on autoilua suurempi merkitys. Hommaa voi kokeilla vaikka fillarilla: kohtuullisesti v…
  • Tämä "ammattikuskin" käsite on aika mielenkiintoinen. Keskustelusta voisi päätellä kuljettajan aiheuttaman riskin pienenevän samantien kun autoksi annetaan taksi, kuormuri, rekka tai bussi. Onko myyntireiska ammattikuski? Eipä taida mahtua tähän mää…
  • TeeCee vei sanat suustani. Aivan käsittämätöntä, että VAK-koulutetulle rekkakuskille nämä asiat eivät mene päähän. Käytännön esimerkki: Luu5 puskee kemikaalirekallaan muutaman metrin päässä henkilöautoni takapuskurista: Nopeus on noin 90 km/h. Jos…
  • [PropJock muokkasi tätä viestiä 01.03.2005 klo 09:57]
  • Täytyy sanoa, että jos Luu5:n kommentit edustavat raskaan liikenteen ammattilaisten näkemyksiä, niin on meidän massalla panssaroimattomien on syytä olla erittäin huolissamme. Käytännön esimerkki tämän ajatustavan seurauksista nähtiin vuosi sitten …
  • Pitäisiköhän laittaa kolehti kiertämään ja kerätä Anders-Simolle oikein kunnon piiitkä breikki jossain mukavassa laitoksessa...
  • Tutkittu on ja todeksi havaittu: http://www.bajahill.net/mponnettomuus1986-95.html Kohta II 3.1 Lisäksi sosiologi Heli Vaarala tekee vastaavaa tutkimusta. Hänen kohteenaan tosin etupäässä nuoret laumasielut karvanoppa-escorteineen. Vai mitä honda…
  • Tämä threadi on vähän luiskahtanut alkuperäisestä aiheestaan. Niinhän se menee. Alunperin ihmettelin kahta asiaa: miksi rekkoihin asennetaan niin tolkuton määrä valoja ja toisaalta miksi se on käytännössä rekoille sallittua mutta muille ei. Tottak…
  • Joo, kyllähän niitä tulee ajoittain lumella rapsittua. Hupaisaa, aamulla töihin ajellessa pesurien neste rupesi loppumaan. Mietiskelin siinä ravan seasta tiiraillessani kuinka paljon useammin joudun jatkossa poikkeamaan huoltoasemalla umpioita pesem…
  • Mitäs jos lähtisit eteenpäin? YD-autokouluissa tätä on opetettu yhtenä onnettomuudenvälttämiskeinona: Liikennevaloissa yms. seistessä aina vaihde päällä, edessä ja/tai sivuilla riittävästi tilaa pakoreitiksi ja huomiota taakse. Itselleni kävi kerr…
  • No minun puolestani lisävaloissa ("apukaukovalot") ei ole mitään pahaa, aivan päinvastoin. Ihmetykseni koskee viranomaisen erilaista suhtautumista raskaan liikenteen ja henkilöautojen lisävaloihin käytännössä. Tämä etenkin koska rekkojen usein ylös…
  • Joo, tiet ja kaupunkien kadutkin ovat kapeita. Pientareille ei pysähdellä kun niitä ei ole. Liikenneympyrästä kannattaa muistaa lähteä oikealle kaistalle. Siis vasemmanpuoleiselle... Ajovaloja jos käytät, niin räpsyttelijöitä tulee paljon vastaan. …
  • Liikenneturvasta osaavat ohjata oikeaan paikkaan tai jopa diilata kurssin suoraan teidän porukallenne. LT:llä on omia kouluttajia juuri tätä varten. Samaten autokoulut ja varsinkin autokouluketjut tekevät näitä palveluna, esim. Young Drivers -YD. …
  • Poliisin sana voittaa tällaisessa tapauksessa käräjillä kansalaisen sanan. Ei siinä muuta tartvita.
  • Noh tuota, siitä kai pitäisi lähteä, että verorahoin rakennettu katuverkko mahdollistaa liikennöinnin verotuksen objekteilla.
  • Samaa olen fillarilla ja rullaluistimille liikkuessa joskius miettinyt. Alamäki, ylämäki, reunakiveys, jne. Rahasta se kai on kiinni.
  • Eksytään nyt sitten lapsen maailmaan. Muistan edelleen elävästi, kun pikkupoikana ajelin fillarilla talomme vieressä kulkevalla kadulla. Keskellä kirkasta päivää, hiljainen katu, olin yksin. Jostain syystä pamautin pyörälläni suoraan pysäköidyn hen…
  • Meilläpäin on vilkkaahkoa läpiajoliikennettä kadulla, jonka varrella sijatsee koulu, kauppa ja paljon asuintaloja lapsineen. Tiellä on 30/40 km/h rajoitus ja koulun kohdalla kumpareet liikennevaloineen. Hyvä homma, kumpujen kohdalla on pakko hidasta…
  • Sen moottoripyöräilijän lisäksi tässä oli toinenkin sarvikuono: Jaguaria kuljettanut konstaapeli. Omalla henkilökohtaisella valinnallaan hän moninkertaisti alkuperäisen tilanteen aiheuttaman riskin. Liikennevalvonnan suuremmat linjat ovat asia eriks…
Default Avatar
Jäsen 04.12.2014 alkaen
34 aloitettua keskustelua
263 viestiä
0 ×   0 ×