Tässä taas keskustelu riistäytyy asiasta ja tuomitaan syytetty, syyttäjä ja yleisö ennen hirsipuun pystystä.
Pari juttua, jotka jäävät usein huomiotta näissä jorinoissa:
Poliiseilla oli aikaisemmin lehdistössäkin julkituotu periaate, ettei tolkutt…
Keksin tilanteen, jossa sumareista on hyötyä.
Nimittäin ajaessani kotimatkan viimeistä kilometriä kapeaa pientalojen, pensasaitojen ja pysäköityjen autojen reunustamaa pimeää ja märkää katua pitkin. Nopeus on pieni - ehkä noin 20 km/h - paikalla li…
Lainaus:15.04.2005 klo 15:27 TeeCee kirjoitti
Puhuttaessa siitä, paljonko nopeuden lisäys nostaa kaikenlaisten onnettomuuksien määrää, ollaan heikoilla jäillä sikäli, että asiasta ei ole tietoa. Näitä tietoja ei mitenkään saada kerättyä talteen ta…
20 km/h nopeudessa törmäyksen riski = 0.
Teepä sama laskutoimitus jos nopeus kasvaa 100km/h -> 120 km/h ja ajettu matka on vaikkapa 100 km.
Maukka: nopeus ei voi joustaa vain alaspäin, siinäkin on tuloksena 0 km/h. Kukaan ei pysty pitämään li…
Tämä keskusteluhan on peräti tasokasta aiheesta yleensä käytyyn löpinään verrattuna. Herbertin ja TeeCeen näkemyksissä on logiikkaa.
Silti kyseenalaistan yhden alkuperäisessä kysymyksenasettelussa epäsuorasti annettun tekijän, johon nopeus(rajoitus…
Kyllä, Duster ja XC60 olisi pitänyt olla mukana. Kuten ne saksalaisetkin.
TM:n eri testeissä esiintyneitä autoja ei voi testien perusteella suoraan verrata. Testit ovat keskenään erilaisia.
Tässä nyt julkaistussa katumaasturivertailussa ol…
Miksi ihmeessä testissä ei ollut mukana Mercedes GLK, Audi Q3 ja BMW X1/3?
TM:n tapa erottaa "premium"-autot testeissä tavallisemmasta kalustosta toimii lehden omia kultaisia periaatteita vastaan. Nythän nimenomaan ei annetta kuluttajille mahdo…
Jos tarkoituksena siis on ostaa auto, jonka euromääräinen arvonalennus 30 vuoden jaksolla on mahdollisimman pieni, on yhtälö aika helppo: Osta mahdollisimman halpa auto.
Uuden ja uudehkon välillä on myös iso ero.
Osta siis markkinoiden hal…
Jatkossa TM testatkoon vain kaikkein yleisimmin arjessa tarvittavia kapineita.
Kesänumeroissa voidaan aloittaa vertailemalla yleisimmät aterimet. Antaako Hackmann Ikean kiinalaisille haarukoille kyytiä?
Syksyllä arki koittaa ja jokainen, …
Tietysti on jännää, että TM ja muut lehdet tekevät vertailuja. Mitään jumalan sanaa näistä on turha kenenkään etsiä.
Tällaisissa "autoluokan" sisäisissä vertailuissa on kuluttajan kannalta usampiakin ongelmia.
Ensinnäkin, tässä 50-60 keur …
Tiedä sitten mitä on "vetovoima". Vääntöä pyöriin minun tietääkseni välitetään.
Näitä on kai hinkattu tuhansia kertoja, mutta ei nyt liene mikään salaisuus, että Audin perinteinen Quattro perustuu Torsen-tasauspyörästöön. Se pystyy välittämään …
740GLE:n Mersun keskikulutus on kyllä pieni. Omassani samansuuntaisella keskinopeudella lukee 7.9. Enpä kyllä yritäkään säästellä, mutta ero on aika iso.
Nämä Volvon mainokset pistivät silmään jo alunalkaen. Moottorissa nimittäin EI ole samanaikaisesti 3 l/100km kulutus ja 190 hv. Huipputeholla kulutus lienee luokkaa kymmenkertainen tästä. Se on joko tai. Ei ja.
Lasi liimauksineen lienee huomattavasti vahvempi kuin pelti katon materiaalina. Pellillä itsellään ei ole juuri minkäänlaista kantavuutta hirveä ajatellen. Sen sijaan peltikaton alla on yleensä palkit.
Ero lienee siinä, että lasi antaa periksi …
Ottamatta kantaa nimenomaan Timo Turkulan uutta 3-sarjan BMW:tä koskevaan artikkeliin, loistaa hän autotoimittajana enimmäkseen asenteillaan.
Koettakaapa löytää yksi koeajo, jossa Turkula ei mainitse käsitettä "leveät renkaat". Ilmeisesti kyse …
Totta.
BMW myykin (kotimarkkinansa lisäksi) hyvin sellaisissa autoilumaissa kuin USA, Venäjä, Kiina - ja Suomi. Näiden maiden autoilevat kuluttajat eivät erityisemmin ole leimautuneet vaativiksi ajo-ominaisuuksien arvostajiksi.
Enpä ole uusimmalla 3-sarjan BMW:llä vielä ajanut, mutta TM:n ja kirjoittajien kommentit tässä threadissa eivät lupaa kovin hyvää.
Vackraste tuossa toivoo autolta/BMW:ltä kääntymiskykyä. Tähän aika hyvin kiteytyy BMW:n teknisen suunnittelufilos…
Tulipa mennä viikolla istuskeltua Teslassa. Auto on näyttävän näköinen ja iso. Sisustuksen viimeistelyn osalta se on valovuoden edellä muita amerikkalaisia autoja, mutta ei yllä saksalaisten tai esim. Lexuksen tasolle. 100 keurolla pitäisi saada ene…
Jos muotoilulla on ainakin allekirjoittaneen nykyisen Legacyn valinnassa ollut osansa, niin tämän konseptin perusteella 2010 Subarun muotoilu on suorastaan ratkaisevassa asemassa.
Tämä on kauhea esitys. Aivan hirveä. Toivottavasti tuotantoversi…