Sähköautomies2024

    Keskustelut

    • Tämä käyttäjä ei ole aloittanut keskusteluja.

Viimeisimmät kommentit keskusteluissa

  • NHB: "Ja mitä olikaan pointtisi? Kardaaniton poikittaismoottorinen rakenne Volvo on, jolloin kardaanitunnelin ainoaksi tehtäväksi hybridissä jää akkujen sijoitus." Hyvä NHB, nyt sinäkin tajusit. Juuri tämä on koko Volvon ratkaisun idea. Auton s…
  • NHB: "Kardaanitunnelin tapaisen muodon lisääminen pohjaan on triviaali toimenpide mihin vain etuvetoautoon. Ei tuossa ole mitään teknologista etumatkaa. Se on ihan vain valintakysymys, joka riippuu siitä, haluaako uhrata sisätiloja vai takakonttia …
  • Minusta tämä Volvon ilmoitus on varsin selvä jatke Volvon aikaisemmille linjauksille, eikä siinä sinänsä ole mitään yllättävää tai kovin mullistavaa, enkä ymmärrä miksi asiasta täällä edes kinataan. Joskus täällä väännettiin siitä, onko Volvon pä…
  • Model S oli aikanaan hieno ja asioita muuttava auto, mutta ongelmia oli siinäkin. Muistan, miten tuota autoa kehuttiin todella luotettavaksi ja lähes hajoamattomaksi, koska siinä ei ole perinteisiä auton osia ja minua pidettiin tyhmänä, kun epäilin …
  • "Loputkin pointtisi ovat taas sitä tuttua henkilöön tähtäävää bs:ää puhtailla valheilla perusteltuna. Kokeile joskus olla asiallinen ja kirjoittaa autoista. Onko liikaa pyydetty?" Heti kun se onnistuu sinulta. Henkilöä voin arvostella, kun vastap…
  • Kuuluisi ehkä XC90 ketjuun, mutta kun kuusikymppisessä on lähes sama (tietääkseni hieman paranneltu) hybridijärjestelmä, niin laitetaanpa nyt tähän. XC90 T8 voitti parhaan hybridin palkinnon. http://www.automotiveworld.com/news-releases/volvo-xc9…
  • NHB älähän jauha p:tä, vaikka sitä mielelläsi sitä teetkin, koska asiasta puhuminen on sinulle melko hankalaa oltuasi niin pahasti hakoteillä Volvon tulevaisuudesta ja menestyksestä. En minä ole pahemmin narissut faktoista, vaan lähinä sivuhuomio…
  • Jos pohditaan Volvon ratkaisua tehdä vain neloskoneita, niin näin jälkikäteen se oli suorastaan erinomainen päätös. Näin Volvo säästää runsaasti rahaa, kun ei tarvitse kehittää useita täysin eri moottoreita. Dieselit alkavat monilla markkinoilla teh…
  • Ja minä kuulemma olin aivan pihalla, kun joskus ennustin, että kiinalainen omistus voi nostaa Volvon pinnalle, kuten intialainen omistus nosti Jaguarin.
  • Jos nyt taas palataan oleelliseen asiaan, niin osa keskustelijoista väitti, että Volvon moottoriteknologia on kokonaisuutena vanhanaikaista, eikä Volvo tule mitenkään pärjäämään esimerkiksi BMW:lle moottoreidensa puolesta - kuten ei juuri muutenkaan…
  • NHB taas kerran valehtelet. En ole kieltänyt kirjoittamasta eri merkeistä, teen niin itsekin. Mutta kun viestiesi suhdeluku on perstuntumalla luokkaa 100 viestiä Volvon (merkki jota et edes harkitse) desilitroista ja kiihtyvyydestä versus 1 viesti V…
  • Puhun niistä vanhemmista moottoreista jotka hajoilivat ja joita sinä olit hehkuttanut vuosikausia. Hajoamisista et sitten enää jaksanutkaan kirjoitella. En minä ole väittänyt, että uudet eivät olisi kunnossa, enkä siitä vänkäämisestä puhu. Mutta poi…
  • JEV2,onhan se huvittavaa,että jatkuvasti joudun korjaamaan virheellisiä tietojanne BMW:stä, joita te niin viisaana tulette alkuun esittämään. Ja en ole sitä mieltä, enkä sellaista ole koskaan väittänytkään.
  • NHB rauhoitu. Mitään valheellista en suuhusi laita - sinulla vain on tapana ymmärtää lukemasi väärin. Hehkutit VW:n pikkuturboja pitkään, kunnes jossain vaiheessa huomattiin, että nehän hajoavat käsiin ennenkuin tulee 100 tkmmittariin. Jostain syyst…
  • JEV2, laitahan nettiautoon hakuehdoksi BMW 5-sarja (kaikki) ja vuosimalliksi 2015 ja uudemmat, niin dieselitä löytyy 184 kpl. Kun sitten rajaat moottorin maksimitilavuuden 2,1 litraan, niin autoja löytyy 161 kpl. Näin kutosia olisi siis myynnissä 23…
  • Maahantuojan ja automyyjän arvioon myyntimääristä. Myös esimerkiksi briteissä kutosdieselien osuus on muistaakseni vain luokkaa 15 %, vaikka hintaero neloseen on pienempi kuin Suomessa. Aika harva on valmis maksamaan 18 k€ lisähintää kutoskoneest…
  • Testistä toiseen vuolaita kehuja. Volvolla eletään kaikin puolin erinomaisia aikoja jopa näiden neloskoneiden kanssa, toisin kuin palstan viisaat muutamia vuosia sitten ennustivat. Ja päätös tehdä vain nelosia vaikuttaa todella järkevältä ja yhä oik…
  • Kuten jo sanoin, kyseessä on aika turha vääntö, sillä aivan selvää joka tapauksessa on, että D5 ei pärjää kutoskoneille. Muutama lisäkymmenys sinne tai tänne ei ole kovin olellista.Tuskinpa kyseessä on saksalaisten salaliitto, mutta oma arvaukseni o…
  • Täytyy tähän kyllä vielä todeta, että on käsittämättömän kovia S/V90 myyntilukuja Suomessa. Lähtöhinnaltaan näinkin kallis auto lähentelee Suomen myydyimpiä automalleja, eikä siis ihme, että saksalaisten maahantuojien/myyjien leireissä hieman alaleu…
  • Minustakin tuo 8,1 s vaikutti normaalia surkeammalta tulokselta ja hieman mietityttää, millä konstein noin huonoon kiihtyvyyteen päästiin. Muistelin itsekin myös juuri XC90:en kiihtyvyyksiä, kun kyseessä on paljon raskaampi auto. Tämä on kuitenkin h…
  • NHB, me ostamme automme Suomesta, emme Saksasta, joten Suomen hinnat tässä kai meitä kiinnostavat. Saksassa nuo saksalaiset premiumit taitavat olla melko halpoja suhteessa muun maalaisiin autoihin ja sylinterimäärän/tehon lisäys ei maksa juuri mitää…
  • NHB: "Harvoin näkee samanlaista epätasapainoa suosituskyvyssä samassa vertailussa. Volvon kiihdyttämiset paikaltaan ja vauhdista kestävät noin 40 prosenttia 5er:ä kauemmin. Esimerkiksi 0-100 km/h 8,1/5,7 s ja 60-100 km/h 4,5/3,1 s. Volvon kulutus o…
  • Maksaako vastaava kilpailija vähintään 60 tonnia? VW Passat tai Skoda Superb 280 hv koneella maksavat huippuvarusteilla muostaakseni noin 55 tonnia ja silloin suorituskyky on aivan toista luokkaa kuin Opelissa. Moniin nykyautoihin riittää n. 190 hv …
  • Tetti, parantaa huomattavasti auton ominaisuuksia tietyissä tilanteissa, kuten esimerkiksi nopeassa väistössä, vaikka ei nyt radalla kilpaa ajaisikaan. Vetelät korkeaprofiiliset renkaat ovat mielestäni aika ärsyttävät. Toinen syy on sama, miksi n…
  • Tracktest, tuon hintaluokan Bemareista reilusti yli 50 % myydään Suomessa nelivetoisina. Eiköhän siis ole täysin selvää, että kysyntää olisi juuri sille nelivedolle ja sen puuttuminen on suuri ongelma hybridin myynnin kannalta. Toinen ongelma on far…
  • Tracktest: "Tässäkin ketjussa on niitä mukana joille BMW on kuin punainen vaate. Haukutaan siksi että voidaan jotakin muuta kehua sehän on luontevaa ihmisen toimintaa joskin läpinäkyvää, joka paikoitellen menee huvittavaksi jopa lapselliseksi. " …
  • JEV2, lue joskus kokonaisuus, äläkä poimi yksittäisiä lauseita. Täällä ovat lähinnä BMW pojat ottaneet noita AMG Mersuja ja V8 Bemareita "verrokiksi" Volvolle, mikä on tietenkin aivan järjetöntä - kuten sanoinkin. Volvolla ei ole niille kilpailijaa,…
  • Minä en oikein ymmärrä, miksi pelkillä neloskoneilla ei voisi kilpailla BMW:n, Audin tai Mersun kanssa, kun joka tapauksessa esimerkiksi uusista 5 Bemareista n. 90 % on nelipyttyisiä. Tietenkään neloskoneella ei kilpailla M5 Bemaria vastaan, mutta m…
  • Muutamia huomioita 5 sarjasta. Joku suositteli minulle aikoinaan Bemarin hybridiä, mutta ongelma on, että siihen ei saa Suomessa nelivetoa. Hybridiä ei myöskään tehdä farmariversiona, joten siinä toinen kaupan estävä tekijä, jos nyt olisin autoa …
  • Täytyy muistaa, että tracktestin kaverilla on vanhakoppainen E Mersu, joten tracktest kyllä tietää näistä autoista kaiken, vaikka ei ole metriäkään yhdelläkään niistä ajanut. Minulle ei ole vieläkään auennut se logiikka, että kaveri joka omien sa…
Default Avatar
Jäsen 04.12.2014 alkaen
27 aloitettua keskustelua
1187 viestiä
0 ×   0 ×