Keskustelut

    • Tämä käyttäjä ei ole aloittanut keskusteluja.

Viimeisimmät kommentit keskusteluissa

  • Sanktiot monista liikennerikkomuksista ovat suhteettomia oikeisiin rikoksiin nähden, se on selvä. Mutta tietääkseni huono näkyvyys tai luminen liikennemerkki ei koskaan ole ollut peruste sen noudattmatta jättämiselle. Eri asia on jos joku on sen …
  • Kuinkahan paljon renkaissa harrastetaan "tuoteparannuksia" mallin ikääntyessä. Tarkoitan sitä että kun uusi malli tulee markkinoille, niin vanhaa myydään jonkin aikaa edelleen huokeampaan hintaan. Lehdistö ei ole enää kiinostunut tästä vanhasta mall…
  • Vai onko vedätys käynnissä myös nyt? Ilmoitus siitä että me on joskus vähän huijattu sai osakekurssin laskemaan hetkeksi ja tekee pienet pikavoitot mahdollisiksi. Ilmoituksen antaminen juuri ennen kesärengastestin ilmestymistä on varmasti ollut lask…
  • Mielenkiintoista jupakassa on se että ketä tässä oikeastaan on petetty ja kuinka paljon. Selvää on että johto on saanut henkilökohtaista hyötyä vilpillisin keinoin. Toisaalta myös omistajat ovat saaneet hyötyä paremman pörssikurssin kautta eikä j…
  • Tein huvikseni excelillä laskuharjoituksen omasta työmatkastani. Työmatka on noin 40km. Siinä on 15km moottoritietä (120km/h), 10km moottoriliikennetietä 10km (100kmh), valtatietä 8km (80kmh) ja loput kaupunkia/taajamaa (50km/h). Matkalla on kuudet …
  • Tuo liikkumisen verotukseen liittyvä heitto oli ehkä hiukan holtiton, mutta pistää ajattelemaan miksi yhtä perusoikeuksiin kirjattua asiaa verotetaan niin rankalla kädellä. Vähän kuin kengille määrättäisiin ylimääräinen 50% vero ja niistä perittä…
  • Naurettavaa tuo perustuslakiin ja liikkumisen vaputeen vetoaminen. Kannattaiskohan lukea ensin perustuslain luku 2, perusoikeudet ensin läpi ja ymmärtää mitä siellä sanotaan. Jos jollakin väylällä on liian pienet nopeusrajoitukset tai liikaa ruuhkaa…
  • Olisi tosiaankin erittäin mielenkiintoista saada tilasto myös siitä mikä oli hinausten tarkempi syy. Kovilla pakkasilla yksi yleinen syy on tosiaankin polttoaineongelmat dieselkäyttöisissä autoissa. Jos verrataan listalla kahta merkkiä esim. Toyo…
  • Niin tuo kritiikkini kohdistuu varsinaisesti itse tilastoon ja sen luotettavuuteen. Jos oikein tulkitsin niin tilastissa on yhden vakuutusyhtiön tiedot talvihinauksista 0-3 vuotiaista autoista. Uusille autoille tarjotaan erilaisia tieturvia yms. ja …
  • Kylmiin oloihin soveltuvan auton tai oikeastaan moottorin tekeminen lienee kaksiteräinen miekka. Toisaalta jos halutaan kylmäpäästöt kuriin, niin moottoria on seurattava anturein ja säädettävä apulaittein tarkemmin. Toisaalta juuri kylmässä näissä o…
  • Vale, emävale, Tilasto sopii tähän hyvin. Tilasatossa olisi pitänyt olla ajosuorite mukana. Todennäköisesti Toyota olisi tipahtanut vertailussa alemmas jos sitä olisi alettu vertaamaan Mersujen, Audien, Volvojen, Bemarien jne. ajokilometreihin. T…
  • Oman kokemuksen perusteella kitkarenkaiden ikävin ominaisuus on juuri tuo lepo ja liukukitkan välinen jyrkkä ero varsinkin jo vähän kuluneella renkaalla. Kun kitkarenkailla varusteetu auto lähtee kunnon curlingradalla luistoon niin korjausliikkeitä …
  • Normaali suihkumoottorikin tuottaa melkoisesti vääntömomenttia. Ei se suihkumoottorin ahdin tai ohivirtausmoottorin puhallin tai edes apulaitteet ilman vääntömomenttia toimi. Rakettimoottori onkin sitten jo toinen juttu. Kaikista laitteista jotka t…
  • Hiljaisella tiellä nuuhkijat eivät ole ongelma koska ne on helppo päästää ohi. Jatkuvassa liikennevirrassa nuuhkija siirtyy vain seuraavan uhrin perään eikä liikenneturvallisuus siitä parane. Alkuperäinen ajatus oli se että löytyisikö jokin tekni…
  • Oma turvaväli ja filosofiat ja kulutuslukemat eivät siinä vaiheessa paljon lämmitä kun joku pölvästi tulee nuuhkimaan täydessä soralastissa olevalla rekalla takapuskuria.
  • Väite siitä että Raskaan kaluluston kattonopeuksilla olisi talouselämään merkittävää vaikutusta on perusteeton. Kuljetukseen käytetystä ajasta merkittävä osa on muutakin, kuten lastusta, purkua, liikennevaloissa odottelua, taukoja jne. Kattonopeuden…
  • Mielestäni nykynen rajoitus ja sakotuskäytäntö on loppujen lopuksi varsin tyydyttävä kompromissi, jossa tekijöinä ovat ainakin matka-aika, turvallisuus, taloudellisuus ja ympäristöystävällisyys. Kuten jo todettu, nopeusrajoitusten nostaminen johtais…
  • Menemättä syvälle sielunmaisemaan olen itse miettinyt usein asiaa ja saan silti myös itseni kiinni itse teosta lähes päivittäin. Tarvitsen työssäni lähes päivittäin fysiikan liikeyhtälöitä ja tiedän tasan tarkaan etten ehdi tekemään juuri mitään, jo…
  • Tuo Vedyn tuottaminen paikallisesti aurinkoenergialla oli hiukan absurdi ajatus, mutta perustui siihen että ostetun sähkön käyttäminen vedyn tuottamiseen elektrolyysillä ei kannata. Toisaalta oma vedyntuotantolaitos takapihalla olisi mielenkiintoine…
  • Vety ei oikeastaan ole energianlähde, koska maapallolla sitä ei ole sellaisenaan mistään saatavissa vaan se pitää valmistaa tavalla tai toisella. Vety on siis lähinnä vain tapa varastoida energiaa kuten akkukin. Sähkön tuotantoon ja jakeluun on ole…
Default Avatar
Jäsen 15.12.2014 alkaen
2 aloitettua keskustelua
50 viestiä
0 ×   1 ×