Saint

    Keskustelut

    • Tämä käyttäjä ei ole aloittanut keskusteluja.

Viimeisimmät kommentit keskusteluissa

  • Lainaus:23.03.2005 klo 15:02 Seutulainen kirjoitti Mitä ihmeen haittaa niistä ABS:sta ja ESP:stä voi olla vaikka niihin ei olisi perehtynytkään ? Eihän ne nyt autoa tieltä työnnä. Kyllä se edelleenkin kuljettaja on joka autoa kiihdyttää. Ihminen…
  • Lainaus:23.03.2005 klo 13:33 Seutulainen kirjoitti Kuulostaa uskomattomalta, että vielä väitellään siitä onko ABS.stä tai ESB:stä haittaa, sehän kuulostaa samalta kuin keskusteltaisiin, tarvitaanko nopeusrajoituksia tai pitääkö turvavöitä käyttää. …
  • Olisi kyllä mielenkiintoinen testi. Yleensä kun naiset ajavat vuodessa (tai ylipäätänsä) autolla huomattavasti vähemmän kuin miehet. Nousisiko lisääntyneiden ajokilometrien myötä naisten ajotaito ja muuttuisiko liikennekäyttäytyminen "äijämäisemmäks…
  • Tästä linkistä löytyy aiheeseen liittyvän tutkimuksen "POIKKEAVA NOPEUSKÄYTTÄYTYMINEN TIELIIKENTEEN TURVALLISUUSONGELMANA" tiivistelmä... http://www.liikenneturva.fi/default.aspx?pub=647&title=Tutkimukset&language=1035&siteId=2&desk…
  • Lainaus:29.03.2005 klo 09:33 Herbert kirjoitti Eihän kehällä muistaakseni ole ohituskaistoja. Vasen kaista vain mielletään sellaiseksi, jolla nopeimmalla on etuajo-oikeus, vaikka liikennemäärän hoitamiseen tarvittaisiin molempien kaistojen koko ka…
  • Lainaus:28.03.2005 klo 19:32 Luu5 kirjoitti Ruuhkasta puheen ollen. Niitä harvoja kertoja kun olen Kehä III:lla ollut ruuhka-aikaan, olen ihmetellyt erästä asiaa. Miten siellä voi pitää turvaväliä, kun vapaaseen reikään singahtaa heti joku toiselt…
  • Näillänäkymin Kehä I rahoittuu vuonna 2007 kun Kehä III:sen varteen valmistuu uusi maaliikennekeskus. Valitettavasti vain Kehä III:lle siirtyy valtaosa raskaasta liikenteestä, sillä kyseiseltä väylältä tulee olemaan hyvä hyvä yhteys Vuosaaren satama…
  • Lainaus:24.03.2005 klo 15:25 Maukka kirjoitti Luulisi ammattimiehenkin kannattavan harkita ajotapojensa uudistamista, kun kortti lähtisi muutaman rötöksen jälkeen kuivumaan riittävän pitkäksi ajaksi. Samalla voisi harkita sanktioita kuljetu…
  • Lainaus:24.03.2005 klo 14:46 Maukka kirjoitti Omalla Kehä I:n pätkälläni on tasan yhdet liikennevalot ja rekat tulevat takapuskuriin heti kun saavat vauhtinsa kiihtymään yli rajoituksen. Eli ei ole liikennevalojen määrästä kiinni tämä juttu, vaa…
  • Lainaus:24.03.2005 klo 13:58 Maukka kirjoitti Kun ajaa Kehä I:llä kahdeksaakymppiä, niin ajaa Kehä I:llä kahdeksaakymppiä. Nopeus on ihan omasta harkinnasta ja moraalista kiinni Nuo rekat puskevat takapaksiin kohtalaisen ruuhkaisessa liikent…
  • Aika mielenkiintoista, ihmiset puhuvat siitä että kehä I:llä ajettaisiin sallittua nopeutta... Vähääkään väljemmässä liikenteessä siellä ajetaan keskimäärin n. 100 km/h. Vai osunko minä sinne aina vain väärään aikaan?!!
  • Lainaus:24.03.2005 klo 15:12 TeeCee kirjoitti Silti tällä palstalla taitamattomia ja itseensä luottamattomia on toivoteltu välillä busseihin, välillä vähemmin liikennöidyille väylille ja välillä jopa saunan taakse. Loogisempaa kai olisi poistaa tie…
  • Lainaus:17.03.2005 klo 11:09 Zilo kirjoitti Tämmöistähän se on. Oma työmatkalle pk-seudulla meni onneksi hyvin. Yksi läheltä piti tilanne oli Turun väylällä. Bussin oli pakko näemmä kiilata koko Kehä I:lle jonottava autojono ja näin tukkia moottori…
  • Ja keväämmällä on sitten nousevan trendin mukaisesti tiedossa lisäkorotukset...
  • Lainaus:17.03.2005 klo 18:52 aeffae kirjoitti Tänä aamuna olisi tosiaan ollut käyttöä sumuvaloille, mutta ei etu vaan taka! Aika harvoilla ne olivat päällä. Johtuneeko siitä ettei moni kuski tiedä mistä ne saa päälle eikä ole nähtävästi aikaa ajaa …
  • Etu- ja takasumuvalot auttavat havainnoinnissa, mutta eivät paljoa lasissa paina, jossei tajua suhteuttaa ajonopeutta ja ajotapaansa vallitseviin olosuhteisiin. Pitäisköhän aloittaa televisiossa joku mainoskampanja, jotta ihmiset osaisivat käyttää s…
  • Lainaus:10.03.2005 klo 10:07 SKP kirjoitti Autokoulu kaksivuotiseksi. Inssiajo olisi kaksiosainen, toinen suoritettaisiin liikenteessä ja toinen radalla. Kierrosaika pitäisi mennä alle tietyn, jotta kortti heltiäisi. Kaupunkiosuudessa kiinnitettäis…
  • Kyllä tulee tutulle kalliiksi, kun tarpeeksi kumia poltettuaan joutuu ostamaan uudet renkaat ja sitten vielä parhaassa tapauksessa sponsoroimaan virkavaltaa... Seuraavan kerran kun pohjoistuuli tuo kummallista tuoksua tullessaan, tiedän TeeCeen …
  • Taitaa olla vielä aikalailla keskeneräistä (yllätys, yllätys) toi muuttuva nopeusrajoitus. Enemmän hyötyä siitä koulun luona olevasta liikennemerkistä olisi, kun se alentaisi nopeutta lasten ollessa liikkeellä eikä vain olemalla päällä tavan vuoksi.…
  • Lainaus:24.02.2005 klo 13:50 Maukka kirjoitti Vaikka melkoisilla nuhapumpuilla olen ikäni ajanut, niin kuuttakymppiä ajavan ohittaminen satasen tiellä ei ole kyllä kovin suuria ongelmia aiheuttanut Joo, mutta jos se kuski onkin se nuhapum…
  • Lainaus:24.02.2005 klo 13:11 Maukka kirjoitti Eihän tuo 30 km/h alle rajoituksen ole sen ihmeellisempi asia kuin että vetää kesällä perävaunua moottoritiellä. Tien rajoitus on 120 km/h ja ajoneuvokohtainen on 80 km/h. Tuskinpa tuo 30 km/h on vielä…
  • Lainaus:23.02.2005 klo 10:13 TeeCee kirjoitti Toisaalta H:ki näyttää olevan ehkä ainoa kaupunki Suomessa, jossa liikennekulttuuri nostaa päätään. Siellä ei passaa enää pysähtyä suojatien lähelle turhaan, monet autoilijat reagoivat Tieliikennelain …
  • Suurin osa kyllä ymmärtää... on niitä sellaisiakin, jotka ajavat vielä lähemmäksi, jos se suinkin vain on mahdollista. Mutta onpahan ainakin itsellä tarpeeksi väliä edessä olevaan (jos siellä enää ketään on kun pudottaa nopeuden 50 kilsaan tunnissa.…
  • Ei ole tosiaan miellyttävä tunne kun on iso auto persuuksissa kiinni. Hyvä on kuitenkin se, että esim. rekkakuski on mitä suuremmalla todennäköisyydellä parempi kuski kuin keskiveroautoilija. Että siinäsuhteessa on turvallisempaa. Eikös se ole tilas…
  • Välillä joutuu tekemään kummallisia asioita sen eteen, että liikenne sujuisi. Esimerkiksi se, että ajaa bussipysäkille jotta muut pääsee ohi. Korjatkaa hyvät ihmiset jos olen väärässä, mutta mikä minutkin velvoittaa antamaan tietä ylinopeutta ajaval…
  • Ongelma onkin, että tulkitseeko edessä ajavan kuskin viestit oikein. Yksi näyttää vilkulla, toinen väläyttää ajovaloja, kolmas siirtyy tien oikeaan laitaan, neljäs ajaa bussipysäkille... jne. No, ohittava kuski loppujen lopuksi tekee päätöksen ohitu…
  • Ajatusten pitäminen varsinaisessa asiassa eli ajamisessa on kieltämättä välillä hankalaa varsinkin pitkiä matkoja maantiellä tai moottoritiellä ajettaessa. Hyvässä kelissä ja vähässä liikenteessä tulee helposti ajateltua jotain aivan muuta kuin ajam…
  • On kieltämättä aika ikävää, jos joku ajaa autoa siten, että nopeus vaihtelee suuresti. Takana on ikävä ajaa, kun välillä huomaa ajautuvansa liian lähelle kun ajat itse sitä 80 km/h ja toinen tiputtaakin yhtäkkiä nopeutta. Monesti nämä samaiset kuski…
  • Onhan se kanssa-autoilijoiden huomioimista, että antaa niiden ajaa haluamaa nopeutta. Parempi antaa tietä ajamalla bussipysäkille kuin kerätä autoja persuuksiinsa roikkumaan. Monella maantiellä kun turvalliset ja lailliset ohituspaikat ovat välillä …
Default Avatar
Jäsen 04.12.2014 alkaen
5 aloitettua keskustelua
154 viestiä
0 ×   0 ×