Keskustelut

    • Tämä käyttäjä ei ole aloittanut keskusteluja.

Viimeisimmät kommentit keskusteluissa

  • Useammassakin kirjoituksessa on täällä korostettu, että "kokeneempi" parempi ajaja selvittää hankalammat tilanteet, tai että ralli- , jäärata- tai mikroautokokemus ikäänkuin tekisi kuljettajasta paremman. Ja samaan hengenvetoon todetaan, että ABS- j…
  • Lainaus:21.06.2005 klo 10:06 misar kirjoitti Ilmeisesti ranskavertailussa kyseessä ihan oikein, oli valtion virkamiesten määrä mutta minä luotan teollisuuden keskeisen vaikuttajan ja entisen kansanedustajan sanaan paljon enemmän kuin täällä esiint…
  • Lainaus:20.06.2005 klo 13:52 misar kirjoitti Et tietenkään kommentoinut onko virkamies suomessa laiska tai epäpätevä kun samalla määrällä pystytään meillä hoitamaan 5,5 milj. kansalaisen asiat, virkamiestä kohti tulee jopa vajaat kahdeksan asiakast…
  • Lainaus:23.03.2005 klo 14:15 Saint kirjoitti [/quote] ABS:t, ESP:t vaativat kuljettajalta perehtymistä. Niiden kanssa tulee opetella toimimaan oikein - siis oppia tuntemaan miten ne käyttäytyvät eri tilanteissa. Idioottimaista luulla apuvälineide…
  • Jännä ilmiö ! Täälläkin keskustelussa tulee ilmi sellaisia väitteitä, että jotkut olisivat parempia kuljettajia kuin toiset. Samoin ajatellaan että aktiiviset ja passiiviset turvajärjestelmät heikentäisivät turvallisuutta. Oma tuntumani on, että li…
  • Mielenkiintoinen asia tuo tien leventäminen. En nyt muista mistä lähteestä olen kuullut, mutta kertoman mukaan jopa Ruotsi, josta tuokin vouhotus on tullut, on ruvennut muuttamaan leveäkaistatiet takaisin kapeampikaistaisiksi. Lisäksi Ruotsissa o…
  • Lainaus:15.06.2005 klo 12:34 misar kirjoitti Mielestäni tämä yhteiskunta ja poliitikot ovat menettäneet suhteellisuudentajunsa kun autoilijat saavat keskittyä mittarinlukuun välttyäkseen kyttäämisen seurauksista ja mielettömästä progressiivisestä …
  • Lainaus:14.06.2005 klo 21:26 misar kirjoitti Tee nyt "oma ennätys" ja esitä oma kantasi ja näkemys miten ihmisiä pitää käsitellä jotta saavutetaan haluttu vaikutus, jään mielenkiinnolla odottamaan vastinettasi. Toimin itse oikeasti menestyvä…
  • Lainaus:14.06.2005 klo 12:29 misar kirjoitti Käsitykseni ihmisen ajattelusta perustuu pitkään esimieskokemukseen, joka on opettanut ettei kielloilla, pakotteilla, nipottamisella, ole mitään tekemistä menestyvän liiketoiminnan kanssa, miksi asia ol…
  • Lainaus:13.06.2005 klo 13:11 HäRVeli kirjoitti Tuli tuossa taas sen verran viikonlopun aikana liikuttua suomen suvessa ja tiestön kuntoa katsellen että Sixpacin kannanotto on kyllä oikeutettu...tiestö on kurjassa kunnossa. Tiet ovat varmast…
  • Lainaus:28.11.2005 klo 17:01 ArtoknV kirjoitti Laita yhteystietosi jos aloitat haukkumisen. Kenelle ? Eikä kyseessä ollut muuten mikään haukkuminen, vaan kielellinen vertaus, joka kuvaa sinnikästä ja urheaa eläintä, joka rohkeasti uskaltaa…
  • Lainaus:28.11.2005 klo 16:37 ArtoknV kirjoitti Ja vaikka minä kuinka teille asian todistaisin ei kukaan kuitenkaan usko sitä. Joten mene itse ottamaan asiasta selvää äläkä aina kysele Et sinä sitten näköjään edes tiedä mistä kirjoitat, m…
  • Lainaus:28.11.2005 klo 16:25 ArtoknV kirjoitti Täysin väärin taas. miksi esim. saksassa ja kanadassa onnettomuudet väheni. Paljonko suolaus lisää onnettomuuksia? Esim. huono näkyvyys ja loska? Olisi hyvä jos joskus näistäkin puhuttaisiinn. S…
  • Lainaus:09.05.2006 klo 02:06 K10 kirjoitti Kääntyvän auton on väistettävä suoraan ajavaa pyöräilijää aina, paitsi avausviestin tilanteessa. Olen samaa mieltä, vaikka aikaisemmissa kirjoituksissakin on melkoisia uustulkintoja lae'ista. Sill…
  • Minun mielestä on turha syyllistää ketään. Autot on kullakin olleet ne tutut autot, joilla on ajeltu jo koko talvi. Renkaat on ne renkaat, jotka on olleet alla. Toivottavasti ei ilmene, että jotkut idiootit ois vaihtanut jo kesärenkaat alle, kun ne …
  • No hyvä ! Ryhdytään sitten seuraavaksi puhumaan härkävankkureista tällä liikennepalstalla !
  • Mitenkä tämä nyt tähän liikennekeskusteluun liittyy ?
  • Lainaus:15.07.2005 klo 01:43 JOXA kirjoitti En ole ikinä kuullut tai lukenut että ylinopeus olisi aiheuttanut yhtään onnettomuutta? Yleensä vika kuskissa tai autossa. Suurin osa onnettomuuksista sattuu alle satasen rajoituksilla! ?????? …
  • Lainaus:09.07.2005 klo 08:17 alarjak kirjoitti Kuten aiemmin sanoin, lasketaan maantierajoitukset 20km/h, ei tule kuolonkolareita, ainkaan kovin montaa, jää enemmän reaktioaikaa ja jarrutusmatkat lyhenevät dramaattisesti. Kaikki ovat tyytyväisiä, e…
  • Tuossa edellä kertoi eräs kirjoittaja hyvän esimerkin. Jos hän olisi ajanut rajoitusten mukaan, hän olisi pystynyt väistämään kolarin. Minusta tuo kiteyttää minusta ylinopeuskeskustelun hyvin. Liikennemerkeillä ilmoitetut rajoitukset on todellak…
  • Tuo on kyllä nykyajalle tyypillistä. Lievä ylinopeus = 20 km/h. tai sanotaan, että lievä ylinopeus pitää paremmin hereillä ! Pelottaa hieman nykyliikenne. Ajoin lievästi suojatiellä olleen lapsen yli. (Kuoli). Ajoin lievästi päin punaista. Ylitin…
  • Lainaus:23.06.2005 klo 18:56 Nunchaku kirjoitti - Sakkorangaistukset merkityksettömistä "ylinopeusrikoksista" (vrt ed.) ovat järkyttäviä eivätkä missään suhteessa tekoon. Tämän kannatus perustuu perisuomalaiseen kateuteen, kyräilyyn ja haluun kyyk…
  • Tutkimus hukassa ? Se tutkimus, johon Zilo varmaankin viittasi, on edelleen hukassa. Ilmeisesti ei löydykään ?? Ja taas tämä tutkimus, jonka Alarjak oli löytänyt, oli päätelmiltään hieman ristiriitainen, mutta siinä ei minun nähdäkseni mitenkään p…
  • Lainaus:18.06.2005 klo 20:54 alarjak kirjoitti Samasta paikasta mistä aina ennenkin: http://www.bajahill.net/mponnettomuus1999.html#tilastoinninauto Jos mielipidekirjoitusta, jossa on numeroita, pidetään tutkimuksena, niin sitten myös sin…
  • Siis Iltalehdessä pakinapalstalla kertoi kaveri kuulleensa radiosta !!Sitä hän ei kertonut oliko kyseessä banaaniuutiset ! Saattoi olla !
  • Lainaus:29.11.2005 klo 10:53 AkiK kirjoitti Itse olen ajanut Saksanmaalla melko paljon, ja jopa 1.6 litrainen nykyauto riittää sielläkin aivan hyvin. Kulkee kepeästi sen 130 minkä tarvitseekin. Parilitraisessa (bensa tai diesel) riittää jo kulkua a…
  • Lainaus:18.11.2005 klo 13:34 SixPack kirjoitti On selvä, että tiestömme kapeudesta johtuen olisi kaikille yli 8 tonnia painaville ajoneuvoille rajattava suurin sallittu nopeus talvella 60 km/h ja kesällä 80 km/h. Näin ei voida menetellä, koska sil…
  • Luin tiivistelmää Konginkankaan raportista tänäaamuna. Kaksi asiaa sieltä kumminkin pisti silmään. Toinen oli se, ettei kummankaan ajoneuvon aikataulut sallineet ajoa rajoitusten mukaan, ja aikataulut eivät myöskään sallineet lainmääräämien lepoaiko…
  • Lainaus:12.07.2005 klo 15:45 Opelixi kirjoitti Ei rekat mitään uria tee. Henkilöautojen nastarenkaat ne tiet syö. Ei ihan pidä paikkaansa. Autojen nastarenkaat kyllä kuluttavat uria tiehen. Mutta me jotka asumme kehäkolmosen ulkopuolella, n…
  • Mielenkiintoinen, mutta vaarallinen tilanne ! Ainakaan se oikealta ohittanut toinen autoilija ei tehnyt tilanteessa pahaa virhettä, normaali tilanteessahan, joka tapauksessa sitä valkoista reunaviivaa ylitetään jos joku kääntyy vasemmalle edessä. …
Default Avatar
Jäsen 04.12.2014 alkaen
2 aloitettua keskustelua
136 viestiä
0 ×   0 ×