Edelleen, takaisinkutsu ei tarkoita vikaa, vaan vikaantumisen mahdollisuutta. TSI moottoreita sen sijaan on oikeasti hajonnut pelkästään jakoketjuongelman vuoksi satamäärin. Tämä ei kuitenkaan ole VAG konsernin mielestä riittävä syy takaisinkutsuun.…
Mitähän tuolla BMW:stä lukee? Että BMW kutsuu takaisin 1,3 miljoonaa autoa (jopa yli 8 vuotta vanhoja), koska akkukaapeleissa on olemassa vikaantumisen mahdollisuus. Yhtään vikaantunutta auto ei siis ole, on vain mahdollisuus vikaantumiseen. Näin to…
Viimeisin päivitys:
http://www.autobild.de/artikel/vw-tsi-motorschaeden-3393757.html
Öljynlaadulla lienee osansa ongelmassa (Welche Rolle spielt das Öl beim TSI-Problem?) Tässä taas yksi syy suhtautua skpetisesti autotehtaiden useamman kym…
Hatunnosto Tuulilasille, joka ainoana suomalaisena autolehtenä näyttää ajavan edes joten kuten tavallisen kuluttajan asiaa. Muukin media alkaa huomioida ongelmaa:
http://www.talouselama.fi/uutiset/suosikkivolkkareita+vaivaavat+kalliit+konerikot/a2…
Ongelma kasvaa Saksassa, viimeisin päivitys Autobildistä:
http://www.autobild.de/artikel/vw-tsi-motorschaeden-3342557.html
Jopa lähestulkoon uusiin 1.2 TSI moottoreihin on jouduttu vaihtamaan ketjuja alle 20tkm.
Syy hajoamisiin näyttäisi olevan jakopään ketjun kiristimen konstruktio, joka sopivissa olosuhteissa saattaa päästää ketjun löysälle:
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=6771.msg215299#msg215299
Eli kyseessä on rakenteellinen puute, jon…
Aivan varmasti turbo heikentää luotettavuutta. Ei tarvitse kuin vähän selailla nettiä viimevuosilta, ja huomaa esim. VAG konsernin ongelmat välijäähdyttimen ja ahtoilmaputkeen tiivistyneen ja jäätyneen kosteuden kanssa. Ongelma oli aikanaan näyttävä…
Asettaa kyseenalaiseen valoon koko downsizing trendin. Yhä pienemmistä moottoreista puristetaan suuret tehot ja väännöt kulutussäästön nimissä ja näitä ihmemoottoreita ylistetään maasta taivaaseen.
Turbo pienen moottorin kyljessä ei varmasti a…
Ja sieltä se uusi 26000 auton takaisinkutsu tuli:
http://www.caradvice.com.au/235101/volkswagen-australia-recalls-25000-cars-over-dsg-defect/
Suomen "auto"lehdistöltä tämäkin jäänee huomioimatta.
Takaisinkutsussa VW ohjeistaa seuraavast…
Yksityishenkilön on mahdotonta tietää rikkoontumisien kokonaismäärää. Mutta jos vakuutusyhtiö evää korvaukset rikkoutumisten suureen määrään vedoten, kyseessä täytyy olla merkittävä määrä ja joka tapauksessa huolestuttava tieto, koska normaalin taku…
Kuten tiedät, todellisten rikkojen määrää on mahdotonta tietää. Maahantuoja on ainoa, joka määrän tietää, mutta ei varmasti kerro. Autolehdistökään ei näitä tunnu noteeraavan.
Hajoamisia on joka tapauksessa niin paljon, että vakuutusyhtiöt kats…
Entä luotettavuus? Ylipäänsä tuntuu että näitä viimeisiä desilitroja virallisissa kulutuslukemissa haetaan konstilla millä hyvänsä downsizing mukaan lukien kaksoiskytkinvaihteistojen lisäksi. Edut häipyvät kirjaimellisesti savuna ilmaan siinä vaihee…
Unohtui mainita, että Kiinassa takuu kasvatetaan samaan 10 vuoteen/160tkm:iin kuin USA:ssakin. Suomessa ei tarvitse, kun täällä myytävissä DSG:issä ei ilmeisesti vikoja ole (tai omistajat jostain syystä omien etujen vastaisesti kiistävät kiivaasti m…
Pomot saa kenkää, viallisten DSG:iden arvioitu kustannus VW:lle tähän mennessä 400 miljoonaa euroa... Takaisinkutsua vältetään viimeiseen asti:
http://autonews.gasgoo.com/china-news/vw-china-vp-may-leave-company-soon-departure-pote-120711.shtml
Tuntuuko tutulta:
http://www.thetruthaboutcars.com/the-best-of-ttac-the-audi-5000-intended-unintended-acceleration-debacle/
Jenkit osaa shown... Itkeviä todistajia marssitettiin televisioon, autoa muokattiin jotta sen saataisiin tahallises…