Lainaus:09.10.2007 klo 22:18 Simppa- kirjoitti
Onkohan esimerkiksi Bluetooth handsfreessä pikkusen helpompi kirjoittaa se puhelinnumero yksinkertaisesti kojelaudasta löytyvillä numeronäppäimillä kuin iDrivellä?
On, mutta silti en tuohon näpp…
Lainaus:24.09.2007 klo 19:52 fittipaldi kirjoitti
multicar
Mielestäni Tekniikan Maailma on lehti, jota on joskus vaikea ottaa vakavasti.
Esimerkiksi pääkirjoitus 21/06. Pääkirjoituksessa lähinnä kauhistellaan sitä, että välirahat uusiin autoihi…
Tuolla perusteellahan jo tämän ketjun aloitusviesti on hieman epäilyttävä. Koeajetussa autossa oli ymmärtääkseni ollut rengaistus, jota ko. autoon ei ole saatavana.
Lainaus:05.09.2007 klo 16:21 A-utoilija kirjoitti
Olen sanonut tämän ennenkin eli sen mitä Volvo nyt enemmän bensaa viekin, niin sen säästää moninkertaisesti jo auton ostovaiheessa, koska nuo muut maksavat sen verran enemmän. Ei ole siis järkevä va…
Otin kaikki hinnat tuolta:
http://autos.yahoo.com/newcars/model/overview.html;_ylt=AhcQNDRT6DAsqQgszGm76QYEc78F;_ylv=3?modelId=5442
Kumpi hinnasto on oikeampi en osaa sanoa. Kuitenkin mielestäni Passat kutosella on parempi vertailukohta hinnoittel…
Lainaus:14.09.2007 klo 18:51 Simppa- kirjoitti
Eipä VW:llä statusta ole juurikaan jenkeissä. Vertaa vaikkapa Passatin hintoja muihin euroautoihin. 5-sarjalaisen hinnalla saa jenkeissä kolme Rabittia (Golfia) ja kaksi Passatia. Volvo S80:sen hinta e…
Jännä huomio ajovalo.net-sivustosta. Sivuston pisteytyksen mukaan paras auto kaikki luokat huomioiden on Audi A6 Avant 2,0TSFI business. Sivuston mukaan "Hintaa ei ole huomioitu arvioinnissa. Ideana on nähdä, tarjoavatko kalliimmat mallit parempia o…
Mielestäni se, että paljastaa autonsa merkin on vain hyvä asia keskustelun kannalta. Lukijalle selviää kirjoittajan kokemus merkistä kommentoinnin taustalla.
[Tuota muokkasi tätä viestiä 19.08.2007 klo 18:45]
Nasta:
Polttoaineveron korotusta ei voitaisi kohdentaa pelkästään henkilöautoihin muuten kuin luomalla
hallinnollisesti työläs palautusjärjestelmä ammattiliikenteelle.
Sain aika kivan idean. Mitä, jos GPS-seuranta laitettaisiin vain am…
Sarkasmi on vaikea laji, enkä siinä onnistunut. Olen Herbertin kanssa samaa mieltä monesta.
Nastan kanssa ihmettelen, miksi polttoaineiden hintaa ei saisi määritellä markkinaehtoisesti? Melkein kaikissa hinnoissa on alueellisia eroja, miksei s…
Nasta mielestäni asumisen hinnoittelu on painottunut aivan väärin. Mitä tiheämmin asutuille alueille mennään, sitä enemmän asuminen maksaa. Mielestäni haja-asutusalueilla asuvat saavat ansiotonta hyötyä alemmista asumiskustannuksista, jota pitäisi j…
En ymmärrä, miksi taksien määrää rajoitetaan taksilupakäytännöllä. Turhaa kilpailun rajoittamista. Jokaiselle halukkaalle testin selvittäneelle lupa ajaa omaan piikkiinsä ja autoille esim. taksikatsastus, jossa tarpeelliset kriteerit turvalliselle t…
Arveletko saavasi parempaaa palvelua taksialan vapauduttua, kun ei tarvitse enää muuta kuin ryhtyä ajamaan, ilman minkäänlaista ammattitaitoa ?
Kilpailu ja ammattitaito jne. vaatimukset eivät sulje toisiaan pois. Anniskeluravintoloilla tulee …
Taksilupien tarpeellisuutta on perusteltu suomalaisten taksien turvallisuudella ja luotettavuudella. "Ammattilainen" on osaltaan vahvasti kumoamassa tätä perustelua.
Komppaan tässä Simppaa kympillä. Rangaistuksien liikennerikkomuksista tulisi o…
All right. Sä pidät taksin ajamista vaativana hommana ja mä en. Maailmalla taksin ajo on niitä duuneja, joihin kielitaidottomat siirtolaiset ensimmäiseksi työllistyvät. Sitten oppivat kielen jne.
Nämä vasentakaistaa ohittavat, jotka esim. Mechelininkadulla haluavat siirtyä oikealle jonon ohi Länsiväylälle päästäkseen.
Sama lännestä Lehtisaareen tultaessa. Jne.
Muuntorangaistus (sakot vankilaksi) onnistuu vain, mikäli pystyy todistamaan itsensä varattomaksi. Vaikea uskoa tällaiseen muotiin, jossa omaisuuskin hävitettäisiin.
Toisin uuden näkökulman tähän keskusteluun. Nythän asiaa on tarkasteltu vain "omasta" näkökulmasta. Mielestäni muiden tielläliikkujien on oikeus odottaa liikenteen sujuvan sääntöjen puitteissa.
Huonosti muotoiltu, mutta asia tullee selväksi.
Mikäli kaistoja on kaksi samaan suuntaan vältän toisinaan pysähtymistä. Muutaman kerran on viereiseltä kaistalta ajettu pysähtymättä ohi jalankulkijoiden ollessa jo autoni edessä. Eikö sääntöjä osata vai eikö välitetä?
Lapsien tai vanhusten ylittäe…
Syitä rajoitukseen voi olla useita, mutta maakravulle ne eivät ehkä aina aukea.
Kyllä tosiaan 27km/h on vaarallinen nopeus?
Listataanpa muutama:
- peräaaltojen haitta rannalla
- meluhaitta rannalla
- lossi
- vaara aimarei…
Kuten "käytössä" kirjoitti GPS on huono mittaamaan korkeuseroja.
Toiseksi tulee mieleen rengastus, eli auton nopeusmittari on kalibroitu kesärenkaille ja eroa talvirenkaisiin voi syntyä.
Lainaus:16.05.2007 klo 13:17 AkiK kirjoitti
Ehdotukseni on, että laitetaan palkat ja työolot kohdalleen ja houkutellaan alalle naisia.
Muuten hyvä idea, mutta toisi luultavasti teillemme ulkomaalaisia kuskeja ja yhdistelmiä enemmän kuin nais…
Olen edelleenkin sitä mieltä, että 40km/h ajanut auto ei enään etene 40km/h tunnissa 30km/h ajavan jo pysähdyttyä. Tämä siis aikaan sidottuna, kuten TeeCee aiemmin kirjoitti.
Lainaus:03.11.2004 klo 11:05 TeeCee kirjoitti
40 km/h ajavan nopeus 40 km/h kun 30 ajavan nolla. Reaktiomatkojen erotus metrin pidempi kuin hitaammalla jarrutusmatka.
Tämä ei mene minulla jakeluun. 30km/h ajava ehtii siirtää jalan polkimelle …
Ymmärtääkseni tietyömaiden kuuluisi poistaa merkit työajan ulkopuolella, ellei muuta syytä rajoitukselle ole. Periaatteessa merkkien jättämisessä on kyse rikkomuksesta, mutta noita ei vain valvota.
Lainaus:15.07.2006 klo 16:56 Turboahdin kirjoitti
Kyllä autotehtaat ovat ohjelmoineet sekä optimoineet ruiskun tietyille oktaaniluvuille. Muu on rahan haaskausta. Hyötyä tulee yhtä paljon kuin kartiosuodattimista karmeissa teinituningautoissa eli e…