UpGrade

    Keskustelut

    • Tämä käyttäjä ei ole aloittanut keskusteluja.

Viimeisimmät kommentit keskusteluissa

  • NHB: AkiK: Ruotsissa myös sallittu nastarengasaika on meitä pidempi. Väittäisin myös, että samoilla leveysasteilla kuin Suomi ajetaan vähintään yhtä paljon nastarenkailla. Kitkoja käytetään runsaasti Etelä-Ruotsissa, joka on jo huomattavasti ete…
  • Kukaan esim. Ruotsissa ajellut ei voi kiistää, että Suomessa on kelvottoman huonot tiet. Juuri rakennettu motarikin on täynnä hyppyreitä ja uria (Tre-Ylöjärvi), monista muista tieosuuksista puhumattakaan. Etenkin pohjoisessa Ruotsissakin käytetään n…
  • pete61: Kummalllisen kuluneita, urautuneita ja röpöliäisiä teitä löytyy myös maista, joissa on erikseen nastarenkaat kielletty. Mainitsepa edes yksi tällainen maa. Esimerkiksi viime kesän reissulla Saksassa ja Tsekissä löytyi tällaisi…
  • Kummalllisen kuluneita, urautuneita ja röpöliäisiä teitä löytyy myös maista, joissa on erikseen nastarenkaat kielletty.
  • finman: Tomppa Kruisailija: Parhaiten asian huomaa loka-marraskuussa jolloin lämpötila pääsääntöisesti plussan puolella ja kuitenkin kosteaa jolloin tien pinta märkä. Suolaa eikä hiekkaa kylvetä. Mutta kun talvirenkaat vaihdetaan alle niin alkaa…
  • Kitkakalle: Tilanne ei muutu oleellisesti Sapporon ja Kuopion tai Sapporon ja Rovaniemen välilläkään. Ajokulttuurihan on rauhallinen kaikkialla Japanissa, mutta erityisesti Hokkaidossa talvella. Asukkaat ovat ajaneet pahoissa talvikeleissä jo …
  • slowgear: Herbert: Joka tapauksessa nykyinen kansalaisten ja ympäristön maksettavasi tuleva keskittämiskehitys olisi syytä pysäyttää. Mikä ihmeen keskittämiskehitys? http://tietopalvelu.uudenmaanliitto.fi/asuminen/asuntotuotanto/tuhatta…
  • Herbert: Ja kun se rajoitus muuttuu korkeammaksi, ohitus pitää suorittaa juuri rajoitusmerkin jälkeen, jolloin liikennevirta nostaa vauhtia. Lain mukaanhan ohitettava ei saa kiihdyttää. Näin sitten suurinta sallittua ajava leimautuu muiden silmis…
  • Rätkätin: TC05:Kun olen ohittamssa selvästi rajoituksen alle ajavaa, ko. auton kuski painaa rinnalla kaasua, aiheuttaen kylmää hikeä otsallani... Samainen kuski todennäköisesti tulee takapuskuriini kiinni kun ajan päiväkodin/koulun kohdalla 40 k…
  • Kun olen ohittamssa selvästi rajoituksen alle ajavaa, ko. auton kuski painaa rinnalla kaasua, aiheuttaen kylmää hikeä otsallani... Samainen kuski todennäköisesti tulee takapuskuriini kiinni kun ajan päiväkodin/koulun kohdalla 40 km/h rajoituksen m…
  • Arvoisa lawnmover, oletko mahdollisesti huomannut, että rekat ajavat jo 90 km/h!
  • Herbert: Jorma L:Itse aloin painella jarrua n. 80 metriä ennen tapahtumapaikkaa. Ei pitänyt sitten yhtään. Tuon tyyppinen arviointivirhe on mahdollinen kenelle tahansa. Suurin osa talvesta ajetaan kuivalla asfaltilla, ei siinä pari viikk…
  • nimim Erkki: Eiköhän koko jutussa ole kyse siitä, että reaalimaailman laita-alueilla elävä yksittäinen tutkija on saanut samanmielisen toimittajan kirjoittamaan ajatuksensa lehteen, joka tietää aiheen lämmittävän ilmaa keskustelupalstoilla ja kah…
  • NHB: TC05: Kun kerran lähdin sivuraiteille, niin jatketaan. Olen sitä mieltä vakavasti puhuen, että henkilö- ja tavaraliikennettä pitäisi ympäristösyistä ehdottomasti saada enemmän raiteille. Sen sijaan VR mm. lakkauttaa junavuoroja, eikä käsitt…
  • TC05: NHB:simppa: Alennetaan samalla toki junienkin nopeuksia. Vähemmän se junakin kuluttaa 160 kuin 80 km/h vauhdilla. Ainiin mutta tämä rajoitusten alennususkonto koskee vain henkilöautoliikennettä. Jos pyritään ohjaamaan liikkumista pääs…
  • NHB: simppa: Alennetaan samalla toki junienkin nopeuksia. Vähemmän se junakin kuluttaa 160 kuin 80 km/h vauhdilla. Ainiin mutta tämä rajoitusten alennususkonto koskee vain henkilöautoliikennettä. Jos pyritään ohjaamaan liikkumista päästöjen…
  • Misar kirjoitti "Eli onko ihmisten mielikuvat nykyautojen taloudellisuudesta, aina niin totta kuin kuvitellaan?" Ei taida olla, sitä paitsi onko nykyautoissa edes lähellekään yhtä kevyttä kuin Cherry oli, saati sitten rättäri?
  • captainJp: En tiedä kirjoittiko joku jo, mutta F10 Business -mallin varusteet vakiovarusteiden lisäksi: - Ilmastointiautomatiikka - Kääntyvät takaselkänojat - Pysäköintietäisyyden valvonta eteen ja taakse - Xenon valot Vakiona on mm. …
  • captainJp: En tiedä kirjoittiko joku jo, mutta F10 Business -mallin varusteet vakiovarusteiden lisäksi: - Ilmastointiautomatiikka - Kääntyvät takaselkänojat - Pysäköintietäisyyden valvonta eteen ja taakse - Xenon valot Vakiona on mm. …
  • simppa: Mikä sitten on perustekniikkaa edustava vapaastihengittävä kone? Joillakin valmistajilla alkaa vapaastihengittävienkin koneiden teholukemat nousta. Esimerkiksi Hyundain uusin vapaastihengittävä 1,6l tarjoaa tehoa jo 140 hv perus Elantrass…
  • NHB: Kyseiset hybridit eivät vaikuta kovin houkuttelevilta testin perusteella. Erot kulutuksessa ovat aika pieniä, mutta muut kustannukset ovat hybrideissä suuria. Puhtaassa kaupunkiajossa hybriditekniikka on parhaimmillaan ja nopeassa ajossa tas…
  • simppa: Jo ainakin 34 kuolemaan on yhdistetty tojon poljinvika: http://www.hs.fi/autot/artikkeli/Toyotan+kaasuvian+yhteytt%C3%A4+kuolonkolareihin+selvitet%C3%A4%C3%A4n+USAssa/1135252949634 On se ihmeellistä tuo tojo-uskovaisuus. Jos Toyotas…
  • AkiK: kulkuepeli: Tai voihan olla, että joidenkin saksalaisten autonvalmistajien mielestä jarru-, turvatyyny- tai turvavyöviat eivät ole vaarallisia ja siksi niistä ei ole ilmoitettu. Ei kuulosta kovin hyvältä. Niin kauan kuin jotkut autome…
  • lawnmover: Hieno lista, kiitos vaivannäöstä. Lisäisin tuohon vielä numerosta 5/2004 farmariMeganen 1.9 dci:n koska se sijoittuu jaetulle seiskatilalle kulutuksella 6,6 litraa. Automalli on hiljainen vaikkei jutusta ilmennyt desibelejä. "Erityi…
  • Kumppani: simppa:Avensikseenkin nuo saa ja taatusti Mersuunkin, vaikka siinä onkin perinteinen avain vakiona. Insigniasta en osaa sanoa. Mersussa valinnainen nähtävästi. Galleriakuvissa on näkynyt ainakin korostettuna jopa kuvaa napista. Oli…
  • simppa: Mitä hyötyä siitä avainmokkulasta/kortista on verrattuna siihen tavanomaiseen avaimeen? Itse en löydä avainkortista minkäänlaista hyötyä jos en haittaakaan. Käsittääkseni esimerkiksi uusi E-sarjalainen käynnistyy sekin ihan perinteisel…
  • 235+255: Puskuri-ohjelmassa Inssi sai melkoisesti kehuja kun Avensikseen vertasivat. Muuten nuo voi ymmärtää mutta ulkonäön osalta ei voi olla samaa mieltä... Jatkuukohan kehut muutaman vuoden päästä, kun "inssiä" tarjoaa vaihdokiksi? Oli…
  • Toivottavasti tämä kysynnännän yllättävyys ei aiheuta samanlaista laadun romahdusta, kuin 80-luvulla E Kadetin kanssa... Silloinkin "ammattilaiset" teki autoja...
  • AkiK: IsoE: Höpö höpö. LS600h: 327 kW, 9,3 l/100km A8 4,2 FSI: 273 kW, 9,5 l/100km Lexus on myös huomattavasti painavampi kiitos biljoonan mukavuus-hilavitkuttimen, jotka kiesiin on tungettu. Mainitsisitko jotain olennaisia mukavuu…
  • NHB: Lexuksen saksalainen esite kertoo 600h:n painoksi 2345 - 2430 kiloa. A8 4.3 FSI taasen painaa 1835. Tuota painoeroa ei pienet erot varustelussa selitä. Varsinkin kun Audi on noista selvästi isompi. Eikös A8 ole alumiinikorinen edellee…
Default Avatar
Jäsen 04.12.2014 alkaen
3 aloitettua keskustelua
250 viestiä
0 ×   0 ×