Turvallisuuden suhteen ollaan menty isoja harppauksia eteenpäin, voisi kiittää Euro-NCAPia. Jos 10-15v vanha malli laitettaisiin nykytesteihin, kaikki olisi punaista ja henki pois pahimmissa tapauksissa.
Toistan kommenttini:
Edelleen rauhoitu tracktest. Saksalaiset ovat mieleisiä, mutta Volvo on parantanut huomattavasti osakkeitaan.
Tracktest, avaa silmäsi, on muitakin merkkejä kuin BMW.
Voin hyvinkin vapaasti katsoa muita merkkejä kuin BMW.
Edelleen rauhoitu tracktest. Saksalaiset ovat mieleisiä, mutta Volvo on parantanut huomattavasti osakkeitaan.
Tracktest, avaa silmäsi, on muitakin merkkejä kuin BMW.
Niinpä tracktest, "Edellä mainitun NHB:n kommentin lisäksi et siis huomannut jo edellisellä sivulla lukuja intelligenstestin poimimana?"
XC60:
Adult Occupant 98 %
Child Occupant 87 %
Pedestrian 76 %.
Safety Assist 95 %
Ja tähän uunituo…
Quu, linkkiä tähän tutkimukseen? Mielenkiintoista on, että aina myös keskijarruvalo erottuu kirkkaana muista valoista.
Hauska piirre on, että aikanaan Suomessa annettiin sakkoja jos autossa oli tämä 'lisäjarruvalo'. Samat tyypit taustalla kuin jo…
Periaatteessa kyllä, mutta BMW Suomi kieltää tekemästä noin. Ainoa vaihtoehto on mennä jollekin BMW-spesialistille, joka voi ohjelmoida takavalot päälle. Valitettavasti BMW Suomi on pihalla asiasta.
Päivävalot ovat hyvä idea, varsinkin kun ledeillä toteutetaan, ei energiaa juuri kulu. Toteutus täytyy olla niin, että joka suuntaan auto voidaan havainnoida. Muutoin idea on vain puoliksi toteutettu.
Käytännnössä olen nähnyt täysin pimeitä autoj…
Totta, laki vaatii ja mittaritaulusta näkee. Mutta moniko, 20%?, toimii näin. Oma mielipiteeni on, että pohjolassa takaledit ovat päällä päivävalojen kanssa kuten Audi ja Volvo tekevät.
Päivävalojen ideahan on näkyä eteen ja miksei myös taakse??
Viimeisin tieto on, että tänä päivänä BMW ei edes pyynnöstä koodaa noita takavaloja päälle. Ei ymmärrä tällaista jääräpäisyyttä. Ainoa tapa on mennä jonnekin 'epäviralliseen' huoltoon, jossa koodaus onnistuu.
Ei ollenkaan utopistinen kuvaus, voi olla että olet lumimyräkän reuna-alueilla ja aurinko paistaa toiselta sivulta 'sisään'. Onhan tilanteita jolloin sataa vettä ja aurinko paistaa, sama logiikka.
Kysynkin tracktest, miksi takaledit eivät voisi o…
Sehän tässä on se juttu kun pelkän valon määrää automatiikka tutkii. Voihan kovassa pyryssä vaikka aurinko paistaa jostain suunnasta ja perä on piemeänä kun kuljettajan pitää jo oikeasti laittaa takasumuvalo päälle. Ja harva tekee näin.
Uusista a…
Tuo 5-sarjan Safety Assist arvosana on todella yksi huonoimpia koko vuonna. Eli turvavarustus käytännössä samalla tasolla kuin Kia. 5-10t € extraa tarvii laittaa, jotta päästään 90%+ lukemiin.
BMW 5:een voi valita turvavarusteita itseohjautuvuudesta BMW Night Visioniin: Infrapunakameralla toteutettu henkilö- ja eläintunnistus sekä kohteen valaisu.
Valitettavasti jo perusturvataso vaatii extra euroja.
Tracktest, jos valot ovat automaattiasennossa, miten luulet että joka kuljettaja kytkee manuaalisesti ajovalot päälle valoisalla, niin että takavalot ovat päällä lumituiskussa. Kai automatiikkaan pitäisi pystyä luottamaan.
BMW-logiikka on syvältä…
Rauhoitu Tracktest. Se ei tarkoita trollaamista jos Quu tuo esille faktoja, myöskään se, että BMW:een turvallisuuden puutteista on näyttöjä ei ole syy vetää hernettä nenään!
Juuri niin! Tämän takia näet uusia bemareita perä pimeänä kun lumi pöllyää. Automatiikka tutkii pelkästään valoisuutta ja totakai valoisuus on ok päivällä lumipyryssä, silti perä pimeänä. Tähän päälle valkoinen auto ja pian rysähtää.
Jos noista 5-sarjan E60 ja 3- sarjasta puhutaan, jo mekaanisesti korit olivat heikoimpia rakenteeltaan. Suorastaan hengenvaarallisia autoja.
Erityisesti BMW missaa pisteitä kun turvatekniikasta pitää maksaa extra 10 k€. Eli BMW tulee pahasti jälk…
Ehkä voisit lukea vielä kerran kumppanin hyvät kommentit nm:si suhteen ihan rauhassa. BMW ei ole jumala, muitakin merkkejä löytyy, ehkä ei ole korrektia laittaa tänne copy-pastena mainoskamaa, ota lasit pois silmiltä. Saksakin täynnä loistavia merk…
Miten tämä liittyy Euro-NCAPin huomioihin puutteista BMW:een turvallisuudessa? Puhuttiin erityisesti uuden 6-sarjan huonosta aikuissuojasta, vain 86%. Ei jatkoon valinnoissa.
Tracktest, ihan turha väittää, 2004 E60 sai nippa nappa 4 tähteä muutoksien jälkeen ja oli jäljessä muita merkkejä. Muut vetivät 5 tähteä. Miten perustelet uuden 6-sarjan surkean tuloksen aikuisten suojan osalta, vain 86% ? Jopa uusi 5-sarja tulee p…
Luin juuri läpi Euro-NCAPin uusia tuloksia ja tuore BMW 6 Series GT yllätti huonolla tuloksella. Aikuisten suoja 'ainoastaan' 86%. Tässä on jo parhaimpiin melkoinen ero, eli Alfa Romeo Stelvio 97% ja myös 5er Sedan sai 91%.
BMW on tosin mokannut …