Zagarat

    Keskustelut

    • Tämä käyttäjä ei ole aloittanut keskusteluja.

Viimeisimmät kommentit keskusteluissa

  • Näin on, yksittäinen tielle hyytynyt auto ei todista mitään merkin huonoudesta. Vähän sama juttu näissä katsastustilastojen hyvä-huono merkkijohtopäätöksissä. Minulla ovat kaikki auto menneet heti läpi, kun olen aina käyttänyt huollossa ennen katsas…
  • Hiilipäästö: auton todellisen arvonalenemisen ennustaminen on hyvin hankalaa. Erityisesti arvonalennuksen arvaaminen menee salatieteeksi. Luettelit juuri kaksi syytä, joiden takia arvoalenemiseen ei hirveästi kannata ajatusta uhrata. I…
  • Voisiko olla niin, että aika monille arvonaleneminen ei ole mikään kriteeri. Jos vaihdat autosi ko. hetken suosikkimalliin, jota jonotetaan, saat varmasti vähemmän kuin vaihtamalla vähän myytyyn malliin, jonka myyjä haluaa kovasti kasvattaa markkina…
  • Kiitoksia vaivannäöstä listan laatijoille. Mutta sitten kun ajetaan suomalaiskarkealla routa-asfaltilla ja erilaisilla renkailla kuin mittauksissa käytetyt, muuttuu lista varsin ohjeelliseksi jos kelpaa edes siihen. Ja toisen musiikki on toisen mete…
  • Passatin kopioinnilta tuo minusta näyttää. Perässä vähän Corollan muotokieltä. Ja voisin kuvitella että niin monen nykysedanin tapaan, näkyvyyttä kuskin paikalta taka/takaviistoon ei ole nimeksikään.
  • Mielenkiintoinen kysymys, mutta minun kohdallani vastaus ei löydy automerkistä tai mallista. Rentous/kireystasoni liikenteessä johtuu olosuhteista, ei autosta. Yksi rentouttavimmista ajokokemuksistani oli kauan sitten kesäisen aattopäivän matka…
  • 740 GLE: Zagarat:NHB:Maavaran korottaminen lisää kallistelua ja vaatii enemmän kallistuksenvakausta. Tuo tekee hallaa mukavuudelle ja ajettavuudelle. Korottaminen lisää myös ilmanvastusta, joka lisää kulutusta. Toki moni muukin asia vaikuttaa kok…
  • NHB: Maavaran korottaminen lisää kallistelua ja vaatii enemmän kallistuksenvakausta. Tuo tekee hallaa mukavuudelle ja ajettavuudelle. Korottaminen lisää myös ilmanvastusta, joka lisää kulutusta. Toki moni muukin asia vaikuttaa kokonaisuuteen, mut…
  • Itsestäänselvyyksiä kirjoittelette, Herbert ja NHB. Minä ilmeisesti lausun subjektiivisen mielipiteen, kun totean, että en ole huomannut ajettavuuden ja mukavuuden heikentyneen korkeamman maavaran takia. Taloudellisuudestakaan en ole varma.
  • Niin, kuka missäkin ajelee. Duster on peltitynnyri ja kumiseekin aika lailla onnettoman äänieristyksensä takia, mutta on tosi huoleton ajettava karkeammmalla ja röykkyisemmälläkin tiellä. Eipä muuten jäänyt kovin kummoiseen paikkaan kiinni kaveri …
  • Minulle katumaasturin suurimpia etuja on istumakorkeus, autoon ei tarvitse laskeutua eikä varsinkaan könytä ylös ponnistamalla istuimen reunasta ja selkänojasta. Korkealta näkee myös paremmin ja korkean maavaran olen havainnut eduksi. Tavaratilan no…
  • Ja minä kysyn miksei Dacia Duster ollut mukana? Olisi saatu verrokkia halpisauton ominaisuuksista. Maavaraa 20-21 senttiä ja neliveto lukittavissa 80 kmh nopeuteen saakka.
  • sjvirt: Zagarat:Minä arvelen kuitenkin ajelevani bensa/dieselautolla 2030-luvun alkupuolelle, jos kortti ja elonpäivät riittävät. Ehkä sitten on jo päästy yli hybridin - jos vielä autoa tarvitsen... Tuota minäkin veikkaan, mutta ihmettelen…
  • joo voitaisiin samalla säätää kaikille harmaat tohota korollat...eikä se mitään säästä jos nopeudeksi säädetään 140...eihän nytkään saa ajaa kuin 120 Arvasin että joku mielipiedepoliisi lyö tällä kortilla. Mutta onhan Saksasskin valtaosa auto…
  • Eikö voitais ajatella, että autojen ympäristöystävällisyydessä on lähdetty väärästä päästä. Hyväksymme, että EU säätää jonkun päästörajan ja siihen pyritään kaiken maailman hybrideillä. Miksemme hyväksy, että EU tms. säätäisi henkilöauton moottoriko…
  • Minä arvelen kuitenkin ajelevani bensa/dieselautolla 2030-luvun alkupuolelle, jos kortti ja elonpäivät riittävät. Ehkä sitten on jo päästy yli hybridin - jos vielä autoa tarvitsen...
  • Minä luulen että hybridi jää vain kalliiksi välivaiheeksi siirryttäessä pelkkään sähkö- tai vetyautoon. Vai olisiko häkäpöntössä tulevaisuus?
  • Jos piti hankkia Suomen oloihin ympärivuotinen käyttöauto 30 vuodeksi, niin kuka kuvittelee ajavansa vuotuiset ajonsa jollain Morganilla? Minäkin luulin aikoinani että ajan x-tyypin autolla 10-15 vuotta. Kahdeksaan pääsin ja jälkeenpäin ajatellen …
  • Älähän surffari viisastele, mainitsemasi pikkuauton edut tulevat itsestäänselvästi mukana kun ei tarvitse isompaa autoa. Aloituksessani määrittelin jo kokoluokaksi polo/yariksen. Hinnasta en puhunut mitään. S-mersu ei muutu pikkuautoksi vaikka sen s…
  • Ei osta siksi, vaan sen vuoksi ettei tarvitse isompaa mutta silti ajelee myös moottoritien vasemmalla kaistalla joutuisaa vauhtia. Siksi voi hankkia saman tien mahdollisimman hiljaisen pikkuauton. On ihan totta että rengasmelu (jatkuvasti levenevi…
  • mieti sitä, itse ajat varmaan albanialaisella Ei, ajan japanilaisella. Japanilainen auto on kuin hautausmaa, kukaan ei sinne halua, mutta kaikki siihen lopulta päätyvät. Ja se toimii...
  • jep minulla se on saksalaisiin ei kosketa, eikä ranskalaisiin eikä japanilaisiin,samoin jäävät korealaiset ja ruotsalaiset kauppaan. Loistavaa! Ajatko kiinalaisella vai venäläisellä?
  • Miksi ihmeessä vertailaan ralliautoja ja kaikelle kansalle myynnissä olevia (perhe)autoja? Kuka arkiautokseen ralliauton ottaisi? Autoissa on paljon makuasioita ja jokaisella omansa. Minulla se on: ranskalaisiin ei kosketa - eikä italialaisiin.
  • Joo, olen tylsä, arkinen ja mielikuvituskin rajoittunut, mutta pakko on ihmetellä: miksi sähköautoon(kaan) pitää rakentaa Teslan kaltainen älytön teho? Missä sellaista voi ja tarvitsee oikeasti hyödyntää? Eikö vähemmät kilowatit riittäisi, jos vasta…
  • MMS:n ajokit ovat varmaan kärkikastia. Minusta paras neliveto on sellainen, joka on aina päällä ja joka osaa annostella vetoa sekä pitoa myös silloin kun auto on irtoamassa liukkaalla sivuluisuun, esim. liikenneympyrässä. Kytkeytyvä neliveto tulee y…
  • Ei kai hybridin verokohtelu sen edullisempaa ole? Ja lähtöhinta on aina kalliimmanpuoleinen. Hybridiajatuksessa tökkii jo se, että pitääkö autossa olla kaksi moottoria... Kuka minkäkin kokoluokan auton tarvitsee on yksi asia, kokonaiskulutus taas …
  • Suomessa asiaa ohjataan vain verotuksella. Harva taitaa autojaan valita aina viimeisimmän saatavan mallin mukaan. Itselleni valinta oli helppo kun 30 tkm vuodessa ajavana vaihdoin 2 litran bensakoneen 1,5 litran dieseliin. Kaikki kulut putosivat. Au…
  • En vielä sellaisella autolla ole ajanut, ettenkö sillä pärjäisi suomalaisissa olosuhteissa. Kyllä tylsälläkin puukolla vuolee, mutta tervällä se on vaivattomampaa, turvallisempaa ja mukavampaa.
  • Neliveto on yliveto kun ajetaan nopeasti huonoissa keleissä, mutta on niissäkin huonot puolensa. Neliveto on hyvä etenemään, mutta ei toimi jarrutuksissa yhtään paremmin kuin 2-vetoisetkaan. 2-vetoisessa on parempi "perstuntuma" tien liukkauteen, k…
  • Minulle talviauton reunaehdot ovat olleet yksinkertaiset jo 10 vuotta. Neliveto, korkeahko maavara, lyhyet etu- ja takaylitykset. Jos vielä lämpöä riittää eivätkä ovet ja polttoainetankin korkki jäädy helposti, niin hyvä. Ja talvisin mahdollisimman …
Default Avatar
Jäsen 04.12.2014 alkaen
6 aloitettua keskustelua
279 viestiä
0 ×   0 ×