Keskustelut

    • Tämä käyttäjä ei ole aloittanut keskusteluja.

Viimeisimmät kommentit keskusteluissa

  • NHB: Venäläinen työkäveri toi pyödälle Za rulemin 9/2013. Vertailussa on kahdeksan kitkarengasta ja kahdeksan nastarengasta. Poimin pikaisesti muutaman arvostelukohda, joiden arvot syötin laskentataulukkoon. Tässä testissä käsittelykokeessa jä…
  • E2800: Vuoden 2010 rengastesti ei nastarengasjoukkueen mielestä ollut kunnon vertailu (pakko olla joku vika kun nasta ei enää pärjännyt? ) Jos se vertailu oli sinusta riittävä, niin hyvä niin. Itse haluaisin nähdä vertailun, missä on va…
  • Foxit: Yllättävän isoja eroja näyttää olevan myös eri hintatason renkailla, enkä usko että jokainen autoilija lukee näitä testejä. Perusolettamus saattaa pahimmillaan olla että mikä tahansa nastarengas on parempi kuin kitka... Tuo on ai…
  • Olisihan se aika säälittävää, jos parhaat kitkat eivät pärjäisi parhaille nastoille edes paljaalla asfaltilla. Noissa testeissä kesärenkaat olisivat loistavat. Itselleni talvirenkaiden idea onkin se, että ne ovat mahdollisimman turvalliset myös kaik…
  • Kitkakalle: Tästä saadaan taas kiittää nastarenkaita. Nastat jyrsivät asfaltit raastinraudoiksi, jotka kuluttavat kitkarenkaita. Varsinkin keväällä kitkat saavat Suomessa pahasti siipeensä. Maissa, joissa nastat on kielletty, kitkat (ja kesäre…
  • Foxit: Mielenkiintoisia tuloksia toden totta. Otetaan vaikka vertailupariksi Michelinin nasta (X-Ice North 3) vastaan kitka (X-Ice XI3). Normaalisti nastarenkaan vahvuusalueena on pidetty jääpitoa. Michelinin kitkarengas pysähtyy 39,5 m mat…
  • Putput: Just niin, kuuntele vaan 'asiantuntijoita' jotka puhuvat aina asiaa ja ajavat Sinun etuasi!! Asiantuntijoiden mukaan autoverokin on loistava asia, samoin vähäiset määrärahat teiden kunnossapitoon, rakentamiseen ja parantamiseen! …
  • Knight Rider: Kitkarenkaan kuluminen ei vaikuta jääpitoon samalla tavalla kuin nastojen kuluminen. Ehkäpä ei jääpitoon, mutta monet muut uuden kitkarenkaan hyvät ominaisuudet häviävät kulumisen myötä kuin kuppa Töölöstä.
  • Knight Rider: Sitten kun on kulutettu ne nastat ajamalla ensin monta kuukautta asfaltilla, ei kannata odottaa ylivoimaista pitoa jäisellä pinnalla. Näinhän se on, että kulunut rengas harvemmin pitää yhtä hyvin kuin uusi, myös kitkarenga…
  • Joillakin on elämässään asiat liian hyvin, jos nastarenkaat aiheuttavat näin suuria tunteita. Tai sitten kyseessä ovat ammattimaiset mielensä pahoittajat. Tällä viikolla laitan uudet nastarenkaat alle, että pysyvät myös kitka/kesärenkaiden käyttäjät…
  • E2800: Tuloksista sen verran että Nokian Nordman nastarengas jarrutti 5,5 metriä (14% ) pidempään jäällä kuin paras kitkarengas. Päätit sitten verrata toiseksi huonointa nastarengasta parhaaseen kitkarenkaaseen. No, tehdäänpä sama toisi…
  • Putput: Sitten ajoin pientä, mutkaista maantietä joka oli erittäin luikas. Taajaman kohdalla eteen kääntyi Honda RAV-4 joka heti taajaman päätyttyä lähti polkemaan mikä vehkeestä lähti. Hän vissiin yritti näyttää kuinka neliveto kulkee, mutta …
  • Putput: Huhhuh. Et siis tajua että aiemmin ei ollut syytä panikoida, mutta nyt on tullut talvikelit? Siitähän on vaikka kuinka monta viikkoa, vissiin reilusti yli kuukausi kun jotkut urpot alkoivat rouhia kuivaa, jäätöntä tietä nastarenkaillaa…
  • Putput: Tiet eivät olleet jäässä niissä LUKUISISSA paikoissa missä ajoin ympäri Suomea. Eikä varsinkaan 'normaaliaikoihin' liikkuville, asiassa oli pieni kysymysmerkki vain PARINA PÄIVÄNÄ että onko vielä tiet jäässä aikaisin aamulla vai ei. Ei…
  • Putput: Seliseliseli. Pohjoisempana ja pohjoisempana. Aina löytyy joku mysteerinen alue jossa on ollut hirveä keli, ja sen perusteella selvästi yli 60% Suomen 'asuinalueiden' autoilijoista sitten muka EIVÄT ajaneet TÄYSIN TURHAAN nastarenkaill…
  • Putput: Mitä jossain kolkassa VÄITTEESI MUKAAN olleet liukkaat siihen liittyy että ympäri Suomen näkyi käsittämättömät määrät ihmisä ajamassa nastoilla ilman mitään syytä, ja tuo 'muka-syy' eli parit yöpakkaset kun jäivät taakse ja lämmöt nous…
  • Putput: Siitähän on vaikka kuinka monta viikkoa, vissiin reilusti yli kuukausi kun jotkut urpot alkoivat rouhia kuivaa, jäätöntä tietä nastarenkaillaan! Esim. pohjois-pohjanmaalla oli lokakuun lopulla useana aamuna tienpinnat jäässä. Ku…
  • pnieminen74: hohhoijaa, olen autoillut 19 vuotta josta työkseni 7. olen ajanut useampia nastoja sekä kitkoja henkilöautoissa, sekä pieniä kuorma autoja ja motocrossia ja varmasti osaan sanoa syyn miksi näilläkin palstoilla itketään kun renkaat…
  • Vuoden 2010 talvirengastestissä viiden parhaan nastarenkaan kokonaispisteet olivat välillä 8,4-8,0 ja kitkarenkaiden 7,4-6,9 eli kitkarenkaat eivät ole kehittyneet nastarenkaisiin verrattuna viimeisen vuoden aikana yhtään. Jos kitkojen jääpito …
  • drive: Autobildin testissä kitkat eivät hävinneet nastoille edes ns. karhennetulla jäällä eikä väistökokeessa. Niinpä. Eli kun nastarenkaat ovat ensin karhentaneet jään, niin sen jälkeen kitkarenkaatkin alkavat toimia. Sileällä jäällä t…
  • NHB: Tuosta näkee, että onnettomuuksien määrä menee käänteisesti pitoon verrattuna. Tuoko on mielestäsi asialinjaa? Eli jos ajellaan loppuunajetuilla kitkarenkailla kesät talvet, niin sinun logiikallasi henkilövahinkoihin johtaneid…
  • NHB: Miksi onnettomuuksia sitten ajetaan aina selvästi eniten kesäkeleillä? Kun oikein hierot älynystyröitäsi, niin saatat itsekin keksiä tähän pari syytä. Tässä kuitenkin muutama näin aluksi: kesänopeudet, kaksipyöräisiä on talvella ai…
  • Rätkätin: Eikös aiemmissa rengaskeskusteluissa nimen omaan vedenpitävästi ole todettu ja todistettu, että kitkoilla ei tapahdu sen enempää onnettomuuksia kuin muillakaan renkailla. Tuollaisella valheellisella onnettomuusmielikuvalla ratsas…
  • MasterOfPuppets: Joo kyllä se nasta on parempi kun alla on pelkkää jäätä, mutta itseäni ei juuri nyt kiinnostanut nämä muut seikat. Ainoastaan vain kuinka paljon teiden kuluminen vähenisi jos yhtään nastaa ei olisi raapimassa bitumia. Jos …
  • On melko turhaa pohtia pelkästään sitä, kuinka paljon vähemmän tiet kuluisivat ja rahaa säästettäisiin kunnostuksessa, jos kaikki käyttäisivät kitkarenkaita. Samalla pitäisi ottaa huomioon myös se, kuinka paljon liikenneonnettomuudet, vammautumiset …
  • drive: Voi hyvinkin olla mahdollista että kitkoilla ajetaan keskimäärin yhtä kovaa - tai jopa kovempaa. Ovathan sen rengasvalinnan tehneet ehkä keskimääräistä enemmän autoilusta kiinnostuneita miehiä tai naisia. Ja siten pelivaraa olisi enemmä…
  • niimo: Mitä mieltä olette väittämästäni: Teknari testaa vuosittain talvirenkaiden liikenneturvallisuutta ja saa aina nastarenkaat paremmiksi kuin kitkarenkaat, mikä myötävaikuttaa usean suomalaisen rengasvalintaan. Mutta koska valtio ei anna b…
  • Nunchaku: Esim. Trafin tavoite on liikenteen vaikeuttaminen "Tavoitteemme: Rakennamme Suomen liikennejärjestelmän turvallisuutta ja ympäristöystävällisyyttä kansainväliselle huipputasolle. Tavoitteen toteuttamiseksi tuotamme laadukkaita ja…
  • drive: Talvinopeusrajoitukset keksittiin lama-aikana säästämään tienpidon kuluissa. Eiköhän talvinopeusrajoitusten käyttöönotossa vähintään yhtä tärkeänä syynä olleet onnettomuuksien ja päästöjen vähentäminen. Jotenkin tuntuu, että kitk…
  • Alla muutama älyä tihkuva kommentti kitkarengasfanaatikoilta. On se hienoa, että edes 12 % autoilijoista on näin fiksua ja suvaitsevaista porukkaa. Tosimiehet ja tosiautoilijat ajavat kitkoilla, mutta valitettavasti on tämä neuroottinen jen…
Default Avatar
Jäsen 04.12.2014 alkaen
2 aloitettua keskustelua
193 viestiä
0 ×   0 ×