_Jarski_

    Keskustelut

    • Tämä käyttäjä ei ole aloittanut keskusteluja.

Viimeisimmät kommentit keskusteluissa

  • Eiköhän japanilaiset saa sen parilitraisen turbon (300hp) kuin edellisessäkin korimallissa, jenkit joutunee tyytymään hiukan miedompaan 2.5 litraiseen bensaturboon. Tänne Eurooppaan ja Suomeen saadaan kehitysmaatyyliin jokin karvalakkivaihtoehto.
  • Niin, missä Audi on premiumia ja missä ei. Pohjois-Amerikassa on suuret markkinat ja huomattavasti enemmän valinnanvaraa, ja siellä ei ole ollenkaan itsestäänselvyys, että Audi kelpuutetaan mukaan "premiumautojen" vertailuun. Mersu, Lexus ja Bmw sie…
  • Premium taitaa olla pelkkää markkinointia, ei muuta. Eihän muuten voisi olla niin, että Audi A1 1.2Tsi on premium, mutta Volvo s80 kaikilla varusteilla ei ole. Tai Honda Accord ei ole premium, mutta Acura Tsx on. Kyseessä sama auto, toinen hiukan pa…
  • Onko uusi Octavia oikeasti noin hiljainen auto? Ainakin edeltävä korimalli oli sellainen, että kuulosuojaimet päässä olisi pitänyt ajella vanhemmista malleista puhumattakaan. Toki kehitys kehittyy, mutta yllättävää jos noin iso harppaus on otettu ly…
  • Uskooko "premiumautokuskit" itsekään höpinöitään? Toki kalliit autot ovat laadukkaita, kun missään ei ole tarvinnut säästää. Kalliiksi autoksi ei kuitenkaan voi laskea mitään kolmos-bemaria, Audi A4:sta eikä oikeastaan edes luokkaa isompia E-mersua,…
  • Meluasiaan sen verran, että kyllähän Audi A4 aika meluisa auto on ainakin meikäläisen korvaan ja kohtalaisen moni muu sanoo samaa. Bemari taas vaikuttaa hyvinkin hiljaiselta. Ehkä vetotapa vaikuttaa jonkun verran, äänet kantautuu eri paikoista. Toki…
  • Välitykset vaikuttaa kiihtyvyyteen. Massa vaikuttaa kiihtyvyyteen. Auto, joka on nopein 0-100km/h voi olla hitain 0-150km/h vedossa tai vaikkapa 80-120km/h kiihdytyksessä. Eiköhän noilla kyseisillä autoilla kaikilla pysy liikenteen mukana.
  • Omat kokemukset hybrideistä ovat sellaiset, että suorituskyky on parempi kuin mitä numerot antaa ymmärtää. Sama tilanne pienten (ja paperilla tehottomien) dieseleiden kohdalla. Vaivatonta ajoa, vaikka 0-100km/h kiihdytykset eivät kummankaan vahvuus …
  • Uskoisin omistaneeni ja ajaneeni kertaluokkaa useampaa autoa kuin nimimerkki tracktest, ovathan autot (alkuun niiden korjaus, sitten myynti ja nyttemmin markkinointi ja testaus) kirjaimellisesti tuonut leivän pöytään yli 30 vuoden ajan. Joskus vaiht…
  • Bemarit hyviä ajaa kieltämättä, mutta laadusta voi olla montaa mieltä. Harva auto viihtyy pajalla yhtä paljon kuin Bmw. Kyllä nuo jenkkien kolaritestit ovat ainakin rankempia auton kannalta. Kuten myös kulutustestit sellaisia, joihin ei niin helpost…
  • NHB: Ja edelleenkin: jos puhutaan hybriditekniikan eduista, niin siihen ei kannata sotkea asiaan kuulumattomia tekijöitä kuten takavedon pito liukkaalla. Itse asiassa, vastaavalla tekniikalla tehdyn auton pitäisi olla etuvetoisena takavetoista t…
  • Ehkä kannattaisi verrata sitten samantasoisia osaajia molemmissa? Bmw on dieselosaamisen huippua maailmassa, Peugeot ei taida hybrideissä olla ihan vastaavaa tasoa (kuten ei ole yksikään Eurooppalainen autonvalmistaja). Toki tottahan se on, et…
  • Enemmän tehoa tuosta Infinitistä löytyy ja menee huomattavasti pienemmällä. Toki AutoBildin testissä sekin vei 1.7 litraa enemmän kuin olisi "pitänyt", kuitenkin ihan kohtuullisesti yli 360 hevosvoimaiseksi autoksi.
  • Ainakin useilla virityspajoilla on ollut esimerkiksi jopa 800-900 hevosvoimaisia malleja näistä sportti-Audeista ja Bemareista. Eihän rajat ole vielä teknisessä mielessä lähelläkään, mutta valmistajien täytyy kiinnittää huomiota moneen muuhunkin asi…
  • Juurikin edellä mainitusta syystä hybridien vahvuus ei ole 0-100km/h kiihdytys, mutta liikkeestä kiihdyttely onnistuu jo huomattavasti paremmin. Eri syystä (mutta kuitenkin) dieselitkään eivät usein loista 0-100km/h sprinteissä vastaavantehoisia ben…
  • Niin no, on kyllä kieltämättä aika kookas rengastus tuossa F Sportissa verrattuna hinnat alkaen -malliin. Siihen nähden rengasmelu jopa hiljainen ja selittänee osan listan outouksista.
  • No tutkimuksia on erilaisia, hyvinkin monessa on nimenomaan Lexus hiljaisin. Myös monessa ruotsalaistutkimuksessa, jonka olettaisi vastaavan suomalaisia oloja. Jos on GS hankintalistalla, niin käy koeajamassa, sillähän se selviää. Ei ihan heti …
  • Onko nuo mitattuja arvoja? Oudolta vaikuttaisi, jos kehitys on mennyt taaksepäin. Lexus on aikaisemmin ollut näistä "peruspremiumeista" selvästi hiljaisin.
  • Turboviiveen puuttuminen on ratkaistu jo aikoja sitten: remmiahdin. Lisäksi olisi mielenkiintoista kuulla, millä tavalla ne perinteiset turboahtimet ovat kehittyneet viime aikoina, kun kuulemma sitä kehitystä on tullut viime vuosina valtavasti? …
  • Eiköhän asia nimenomaan tutkita, kun auto Nissanille luovutetaan. Nyt ei puhuta sentään mistään volkkarista, joka lakaisee kaikki ongelmat tyylikkäästi maton alle.
  • Pitäisi olla harvinaisen selvää, että monelle merkitsee autossa muutkin asiat kuin kymmenesosasekunnit. Vaparia ja turboa nyt vaan ei voi verrata siltä kantilta, kun sen teit. Sait esimerkeillä Lexuksen 2.5 litraisen moottorin kuulostamaan tehottoma…
  • Jos ihan tarkkoja ollaan, niin 6,7 sekuntia on kyllä kolmelitraisen suorituskyky. 325 bemarilla vastaava arvo on 7,7 sekuntia (manuaalina tasan 7,0), bemari sitten noin 100 kg kevyempi kuin Lexus. Liekö huolimattomuusvirhe vai pikainen googletus ja …
  • finjahi: Uskoisin, että jos vaikka Audi olisi hybridiensä kanssa samassa kehitysvaiheessa kuin Toyota nyt on, niin Audilla olisi jo monen monta toinen toistaan mielenkiintoisempaa hybridimoottorivaihtoehtoa tarjolla. Toisaalta, Audin ja Lexukse…
  • Kyllähän nuo Lexuksen bensakoneet hiukan vanhentuneinakin tuntuvat melko edistyksellisiä olevan, ainakin jos Saksalaisiin kilpailijoihin vertaa. Toki turbohyrrät on asia erikseen, etenkin niiden ilmoitetut kulutuslukemat, mihin ei käytännössä ole lä…
  • Kyllähän nuo Lexukset ja japanilaiset luksusautot ovat täysin kilpailukykyisiä saksalaisiin kilpailijoihinsa verrattuna. Jotain kertoo jo sekin, että Pohjois-Amerikassa suomalaisittain taksikokoluokan autotesteissä kolmen parhaan joukossa on lähes a…
  • Ammattilainen: Besserwisseri:Tuli ostettua TSI ja DSG? Niin, eihän missään muissa vikoja olekaan kuin vagina-perheen autoissa..... Vikoja on kyllä muissakin autoissa, jostain syystä vain tuon kyseisen konsernin autoissa ilmenevä…
  • surffari: ainakin tojo camryn osalta vastaus on selkeä: se on tehty jenkkeihin. full size car-kokoluokka tarkoittaa ettei mahdu parkkiruutuihin, jenkkijousitus ja 80-luvun tekniikkaan perustuvat moottorit, halpoja valmistaa, vähän tehoa, suuri ku…
  • Kyllähän japanilaiset autonvalmistajat edelleen tuottavat mielenkiintoisia automalleja mielenkiintoisilla moottorivalikoimilla, muttei Eurooppaan. Mysteeriksi sen sijaan on jäänyt se, mihin katosi japanilaisten turboinnostus? Siirtyikö se vain maano…
  • Omia muisteloita ja kulutusvertailuja tehdessä lienee hyvä ottaa huomioon myös sellainen seikka, että ajalta ennen ajotietokoneita polttoaineenkulutus laskettiin itse. Uudemmissa autoissa sen tekee tietokone, joka lähes poikkeuksetta näyttää kulutuk…
  • Maantieajo on maantieajoa. Jo 80-luvulla siihen aikaan kookkaalla perheautolla pääsi maantieajossa viidellä litralla. Mites sama kaupunki- tai yhdistelmäajossa? Sitten ollaankin jo aika kaukana totuudesta, poislukien taloudellisuusajon expertit (ja …
Default Avatar
Jäsen 05.12.2014 alkaen
0 aloitettua keskustelua
67 viestiä
0 ×   0 ×