Keskustelut

    • Tämä käyttäjä ei ole aloittanut keskusteluja.

Viimeisimmät kommentit keskusteluissa

  • Jos liikennevirta liikkuu ylinopeudella ja rajoitusten mukaan ajavia ohitelleean, niin eikö silloin ohittelijat ole vaarassa kolaroida, eikä suinkaan ohiteltavat? Nyt olet ritsa kuitenkin oikealla tiellä ja olet alkanut perustelemaan asiaasi. H…
  • Tarkoitukseni oli antaa esimerkki taulukoiden tulkinnasta ilman asiantuntemusta tai edes perehtymistä käsiteltävään asiaan, jolloin siinä voi käydä niin, että jää tuijottamaan vain jotain prosenttilukua. Varmasti ymmärrät tämän, mutta haluat syystä …
  • Ei se ole minun tulkintani. Taulukko kertoo karua kieltään. 13% on 13% vaikka sen mitenkä vääntäisit.
  • Ritsa alkaa jo lähestyä valoa, mutta vielä on varaa parantaa. Kokeillaan toista kautta. Tutkimusten mukaan henkilöautoilu tuottaa pääkaupunkiseudun CO2 -päästöistä noin 13 %. Tätä voi tulkita ritsan logiikalla, että loput 87% tulevat fillarilla…
  • Hei ritsa. Minä lopetan nyt. Alan jo melkein uskoa, että et ymmärrä. Todennäköisesti taidat kuitenkin pitää vain hauskaa meidän kanssa.
  • Jankuti jankuti. Voi hyvä ritsa, mieti nyt vähän. Pidä pieni tauko ja mieti ihan rauhassa, voisiko ylinopeuden käyttäminen olla syy ettei aja kolareita. Vai voisiko se johtua jostain ihan muusta? Luin kyllä sen tutkimuksen.
  • Ritsa nyt vaan kiusaa teitä. Ja voi olla, että on jopa vähän alkanut uskoa teoriaansa. Sehän on tunnettua, että kun tarpeeksi kauan toistaa jotain asiaa, niin se alkaa kuulostamaan (omasta mielest&#228 todelta. Kuulijoista tai lukijoista on sitt…
  • Jåå, ei siitä tikkarista välttämättä turvallista nopeutta näe. Se voi olla jossain tilainteissa vähän korkeampi ja toisessa vähän matalampi. Lisäksi turvallinen nopeus on eri kuljettajilla vielä eri suuruinen. Tikkarista näkee kuitenkin sen nopeuden…
  • Voisitko ritsa vielä vaivautua laittamaan linkin siihen tilastoon, mistä löysit nuo tietosi. Siis kuolonkolarit/ajonopeus. Olisi mielenkiintoista lukea se ihan rauhassa läpi ja katsoa mistä siinä ihan oikeasti on kyse. Nythän joudumme lukemaan vain …
  • En usko, että tässä on niinkään kyse nopeuksista. Lievästä ylinopeudesta tai rajoitusten noudattamisesta. Enemmänkin kyse on ajamiseen keskittymisestä. Voi jopa olla, että lievää ylinopeutta tietoisesti ajavat todellakin keskittyvät ajamiseen keskim…
  • Tässä vielä yksi kysymys ritsalle: Eli kehoitatko nyt meitä rajoitusten mukaan ajavia ajamaan lievää ylinopeutta, että selviäisimme paremmin hengissä? Vai kehoitatko meitä vain olemaan varovaisempia liikenteessä nykyisellä nopeudella? Nythän o…
  • Vielä SO2001:lle En kyllä pidä mitenkään vaikeana tuota sallitulla nopeudella ajamista. Edellisessä autossani oli cruise ja silloin se oli luonnollisesti helpompaa, mutta nykyiselläkin se onnistuu ihan hyvin. Kun samalla autolla on ajanut jonki…
  • Vielä sen verran, että noihin Googlen tai navigaattoreiden ajoaika-arvioihin ei pitäisi liikaa vertailla omaa "suoritustaan", sillä niin kuin jo tuossa äsken kerroin, ne on helppo alittaa reippaastikin ihan rajoitusten mukaankin ajamalla.
  • Mutta kai sinun SO2001 pitää välillä tarkistaa mittarista, että ajat ylinopeutta? Miksi olisi vaikeampaa tarkistaa siitä rajoituksen mukainen nopeus? Nuo Googlen antamat ajat on kyllä jostain syystä laskettu aika alakanttiin. Ihan rajoituksiaki…
  • Voi olla, että tästä on ollut jo puhetta, mutta mitä jos yleisrajoitus maanteillä olisi 90km/h. Eli ei enää 80 tai 100, vaan joka paikassa 90. Lukuun ottamatta tietysti ruuhkaisia risteysalueita, joissa on nyt kuudenkympin rajoitus, sekä moottoritie…
  • Tässä asiassa olen Akik:n kanssa samaa mieltä. Viimeiset parikymmentä vuotta olen ajanut rajoitusten mukaan, enkä sinä aikana enää ole huomannnut, että autoja tulisi "perä edellä vastaan". Ajelen silloin tällöin perjantaisin tuollaisen 350km matkan …
  • Minä kyllä uskon, että enemmän näitä "nukkuvia" kuljettajia löytyy niistä jotka eivät välitä rajoituksista yhtään mitään. Miksi he silloin välittäisivät mistään muustakaan ajamiseen liittyvästä? Eikö voida ajatella niin, että nopeusrajoituksia nouda…
  • Täällä yksi nopeusrajoituksia noudattava lisää. Niin, en ole vielä pariinkymmeneen vuoteen eläkkeellä, enkä toivottavasti kovin seniilikään vielä, mutta olen ikävä kyllä nähnyt, minkälaista jälkeä auto saa aikaan törmätessään jalankulkijaan ihan kau…
  • Uskomattomalta kuulostaa nämä teidän kokemuksenne autolla ajamisesta. Voiko se oikeasti olla noin vaikeata? Voi olla, että olen sitten poikkeuksellinen yksilö, mutta minulla ei ole ikinä ollut mitään vaikeuksia ajaa rajoitusten mukaan. Nykyisessä au…
  • Tuo Xcrossin viimeinen kommentti kuulostaa aika vieraalta. En tiedä, missä päin asut ja autoilet, mutta ainakin täällä minun kotikaupungissani 40 - 50 km/h alueella rajoitusten mukaan ajava on erittäin poikkeuksellinen näky. Normaalisti todelliset n…
  • SO2001: "Pari kuukautta sitten käännyin eräästä risteyksestä tielle, jossa on kameroita. Mietiskelin muuta, enkä muistanut koko asiaa, kunnes yhtäkkiä huomasin kameran edessäni. Kun ei jarruttaminen enää auttanut, tein paniikkipäätöksen ja ohjasin a…
  • SO2001 "Olen väittänyt, että liikennepropagandassa mainittu yksi sekunti on liian pitkä aika, ja että todellinen reagointiaika voi olla huomattavasti lyhyempi (esimerkiksi 0,25 sekuntia), jos kuljettaja on varautunut siihen, että jotain voi tapahtua…
  • SO2001 : "Auton luonnollinen vauhti on noin 20 km/h suurempi kuin nopeusrajoituksen määräämä enimmäisnopeus." Olen tästä aiheesta joskus kanssasi keskustellut ja olen osittain samaa mieltä, että autolla on tietty nopeus jota se tuntuu helpoite…
  • "Ajatteleppa kuitenkin, jos raha-aspekti otettaisiin konevalvonnasta pois. Kuinka paljon hyväksytympää ko. valvontamuoto olisikaan? Kuinka paljon enemmän voitaisiin keskittyä turvallisuuden parantamiseen mahdollisimman tuottoisien kohteiden sijasta?…
  • Tai tehkää kuten minä; ajakaa automaattivaihteisella autolla. Ei tarvitse miettiä, mikä vaihde nyt mihinkäkin nopeuteen parhaiten sopisi. Vakavasti puhuen, kyllähän nuo 30 rajoitukset ovat aika lyhyitä, korkeintaan parinsadan metrin pätkiä ja useim…
  • En minä ole kuullut mitään kamerapromoottoreiden höpinöitä, ihan oma arvio tuo vain oli. Ne ihmiset tuttavapiiristäni, jotka kameravalvonnasta valittavat, ajavat omilla autoilla, joissa on omat rekisterikilvet ja kilpi on myös edessä (yksi heistä o…
  • Pääasiallinen syy automaattivalvonnan vastustamiseen lienee on, että ylinopeuden ajaminen noilla tieosuuksilla ei enää onnistu. Ennenhän riski kiinnijäämiseen oli aika pieni ja huonoa tuuria, jos sattui tutkaan ajamaan. Aika harva kansalainen on Zil…
  • "...selkärangattomat tyypit, jotka ei muuta kuin inise ja valita ja yrittävät vielä todistaa olevansa jotain per..keleen esimerkkikansalaisia..." Misar, minun nähdäkseni tällä palstalla inisevät lähinnä Zilo ja sinä, kun on kyse nopeuksien valvon…
  • "Sinänsä tulevilla sakotusmäärillä (600 000 per vuosi) 1 % virhemäärä (useiden kameralaitevalmistajien ilmoittama virheellisyyksien määrä) tarkoittaa jo että 6000 autoilijaa saisi tulevaisuudessa vuosittain sakon joka ei heille kuulu." Onko virhema…
  • salo-m. Kirjoitat ihmisistä, joidenka henkinen kypsyys ja lähinnä itsehillintä ei riitä autonajoon ja kuitenkin mainitset, ettet pysty itse ajamaan autolla rajoitusten mukaan. Jos ei nopeusrajoitusten mukaan ajaessa pysy hereillä, eikö olisi parempi…
Default Avatar
Jäsen 05.12.2014 alkaen
4 aloitettua keskustelua
94 viestiä
0 ×   0 ×