IL DIAVOLO KIRJOITTI:Tein työtä käskettyä: Valaisin eilen klo 13:30 pirun kirkkaalla taskulanpulla olohuoneen klasista ulos ja lopputulos: En nähnyt yhtään paremmin / huonommin, ei siis mitään eroa vaikka sammutin taskulampun ( 500 000 candelaa )
Mi…
Ajelin juuri tuossa parituhatta kilometriä suomea pitkin poikin ja huomasin, että melkein aina kuskeilla, jotka eivät käyttäneet vilkkua, oli luuri korvalla. Ehkä kännykän käyttökiellossa on sittenkin järkeä, jos ei käsien ja aivojen koordinointi to…
Anteeksi,en älynnyt ajatella asiaa tuolta kantilta.Lupaan,ettei tämä tule toistumaan.Toisaalta olen j
kyllä huomannut kategorioivani ihmisiä eri yhteyksissä aivan ihmeellisten mielikuvien mukaan,esim.taksikuskit ajattelen vaistomaisesti kaahareiksi …
Nyt olisi vähän kysyttävää siitä,mihin kategoriaan itseni laitan,kun perheessämme on useampia autoja,on saksailen,japanilaisia sekä amerikkalaisia vieläpä eri ikäkausilta.Muuttuuko ajotaitoni sekä agressiivisuuteni nyt sen mukaan,millä koslalla satu…
[quote title="18.05.2007 klo 09:34 AkiK kirjoitti"]
"Näkkileivän hinnasta huolestuneelle kansalaiselle voi todeta, että älä huoli: kyllä se on kuskien palkka aika pieni osa sitä näkkärin hinnanmuodostusta"
Ei se aina ole niin yksinkertaista, pelkä…
Eikö liikennesäännöt kuitenkin loppujen lopuksi ole kuitenkin kaikille
samat, jolloin voisi olettaa myöskin, että kaikilla liikenteessä liikkujillakin olisi samat velvollisuudet ja käyttäytymiskriteerit.
Liikenteessä liikkuu muitakin ammattilaisia k…
Kyllä tilastojen mukaan kuorma-auton aiheuttamia ongelmia on erittäin vähän muun liikenteen aiheuttamiin onnettomuuksiin verrattuna.
www.skal.fi/index.phtml?s=122 Tilasto on vanha (2002), mutta ei siinä nykypäivään dramaattisia eroja ole.
En lähtisi…
Hei nyt vähän jäitä lätsään. Vertaaminen "rekkakuskien" ja liikennelentäjien kesken on aika kaukaa haettu näissä onnettomuustilanteissa. Lentäjäksi on helppo valkata parhaat, koska alalle on jatkuvasti kovaa tunkua, autonkuljettajista taas on huutav…
Olisi ammattiautoilijoidenkin syytä käydä yhdistelmän kanssa kokeilemassa auton käyttäytymistä ääriolosuhteissa suljetulla radalla pari kertaa vuodessa. Siellä ne silmät avautuvat siihen, miten paljon nopeudella ja välimatkalla on merkitystä.
Minulla on autossa vakionopeudensäätimen yhteydessä myös nopeusrajoitin, jolla voin rajoittaa autoni maksiminopeutta.
Lisäksi navigaattorissa on säädettävä ylinopeushälytin.
Näitä varusteita käyttäessä ei tarvitse syytellä tolppia tai partiopoliisej…
Lainaus:10.02.2007 klo 06:49 Rätkätin kirjoitti
Itse asiassa samaa tapahtuu kauppakeskuksissa kävelijöille, missä useasti kokee sen, että 4-5 henkilön ryhmä saattaa (lastenvaunuineen) parkkeerata keskelle ruuhkaista käytävää juttelemaan ja ruuhkau…
Tuo lehdessä naaman ja nimen näkyminen olisi varmastikin yksi erittäin hyvä keino, panisi vähän miettimään törttöillessä.
Pitkistä ajokielloista on vain seurauksena ajaminen ilman voimassa olevaa ajolupaa, mistä vielä seuraisi vaarallisia takaa-ajo…
Jos tarkemmin seuraa ilmailua voi huomata, että kyllä sielläkin sattuu ja tapahtuu aika rajuja mokauksia ja ylilyöntejä jopa ammattilaisille.
Porukan määrä ilmailualalla vain on niin pientä, ettei siitä kauheata
"haloota" juuri pääse nousemaan ja k…
No täytyy myöntää,etten tajunnut selityksestäsi yhtään mitään.
Tähän mennessä kuljettamissani kulkuneuvoissa,mukaan lukien sotilas- ja liikenneilmailualukset sekä maakulkuvälineet,ei koskaan ole tullut tarvetta pitää itseään hereillä sääntöjä rikkom…
On se vaan erinomaisen vaikeaa ymmärtää jopa ammattiautoilijan,että nopeusrajoitukset ovat vain yksi osa sovituista liikennesäännöistä.Mitäpä jos joku keksisi seuraavaksi,että hänellä on oikeus ajaa päin punaista tai pysäköidä auto keskelle Mannerhe…
Eikö tämä nopeudella ohjattu hereilläpysyminen johda loputtomaan oravanpyörään,kun nopeutta on kerran nostettu ja alkaa taas väsyttämään,täytyy nopeutta nostaa lisää jne.
Jos liikenteessä ei pysy hereillä muuten kuin tietoisesti vaaratilanteita luom…
Kysymys ei ole niinkään siinä,että pysyykö kaistalla,mutta tuon ylimääräisen mutkan havaitseminen laillisellakin nopeudella on tosi vaikeaa.
Ajettaessa vasenmmaisinta kaistaa huomaakin yhtäkkiä olevansa puoliksi seuraavalla kaistalla... Kyllähän s…
Aikoinaan armeijassa kouluttaja sanoi,että jos joskus joudutte "koiratappeluun" tasavertaisen vastustajan kanssa,niin se,jolla ensin pettää hermot,ottaa turhan riskin ja häviää.Olen tuota muistellut aina liikenteessäkin ja olen kuumakallet päästänyt…
Yleisestikin ottaen ajotaidon määritteleminen ei ole aivan yksioikoinen juttu,monesti saa lukea kuolonkolarin aiheuttajasta,että häntä pidettiin taitavana kuljettajana,mutta kova oli kaahaamaan ja pikku kolareitakin ja ulosajoja tuli silloin tällöin…
Ei käy,sillä sehän edellyttäisi,että sinun pitäisi ajaa kolari voidaksesi mitata ajotaitosi.Täytyy olla jokin mittauskeino,millä voidaan määritellä ajotaito ja sillä täytyy pystyä mittaamaan kaikenlaisten ajajien taito yksiselitteisesti esim. arvoas…
Teecee:lle Sori,mutta en hoksannut kohtaa,missä naisten ajotaito olisi todettu huonommaksi ja minua kiinnostaisi lähinnä,miten ajotaito määritellään.Määritelläänkö ajotaito teknisesti jollain suureilla vai kolarialttiudella?Istselleni on aina ollut …
"he noudattavat tunnollisemmin liikennesääntöjä. Ja ajavat vähemmän ja lievempiä kolareita, vaikka taidot ovat huonommat"
Onko tästä olemassa tutkimusta,että naisten ajotaito on huonompi ja miten tämä huonous mitataan?
Mikähän siinä on,että nämä tilanteet tehdään autolla,mutta erittäin harvoin näkee jonkun kävelevän jalkakäytävällä kilpaa heimoveljiensä kanssa tai kiilailevan eteen provosoivasti?Onko autossa jotenkin suojassa väkivallalta,jota voi kohdata,jos käve…