eskimoto

    Keskustelut

    • Tämä käyttäjä ei ole aloittanut keskusteluja.

Viimeisimmät kommentit keskusteluissa

  • Itse ostin ennen Halpahallista "autoilijan lasipesunestettä" oli halpaa ja "hyvää" kunnes eräs ammattiautoilija sanoi että oli myös käyttänyt tätä "hyvää" ja halpaa ainetta ja ettei enää ikinä ostaisi moista "mömmöä". Jättää kuulemma auton ikkunaan …
  • Kaveri kyseli uuteen Vw-Passattiin koukkua ja jäi ostamatta. Hinta oli kuulemma n. 1800€. Koukku oli 500€ ja johtosarja 1300€. Voiko pitää paikkansa??
  • Itselläni on opel vectra ja pellivanteet ja aluvanteet laitetaan samoilla pulteilla kiinni. Kysyin asiaa auton oston yhteydessä ja sanoivat että samoilla pulteilla pysyy molemmat vanteet. Vw-golfissa tuli taas molempiin vannesarjoihin omat pultit. R…
  • Riippuu varmaan merkistä, mutta lähes kaikissa on jo sinkitys joka auttaa. Kaverit on hakenut autoja Saksasta ja tietääkseni kukaan ei ole ruostesuojannut. Istuin lämmittimiä ovat asentaneet ja lohkolämmittimiä.
  • Itselläni ei ole 2,8 turbo vectraa, mutta vectra on (2,2 direct). Olen huomannut saman ilmiön nopeasti kiihdyttäessä ja vaihtaessani vaihteita ylöspäin. Aivan kuin jäisi kaasu pohjaan vaihteiden välissä ja ajosta (tai kiihdyttämisestä) tulee nykivää…
  • Eli ei vaadi monikaan automerkki öljyn lisäystä. Öljyt on kehittyneet ja samoin auton moottorit. Mieleeni on tullut, että mitä se vaikuttaa (esim. Suomessa), kun ilma muuttuu -20 asteesta -> +15 asteeseen. Moottoriin kertyy kosteutta yms. Onko ka…
  • Vastus rikki luultavasti. Mutta mittaa/ mittauta ennen kuin vaihdat uuteen. kannattaa myös johto mitata.
  • Onko jo ollut ensimmäinen huolto? Vietkö huoltoon merkkikorjaamolle vai jonnekki muualle? Ilmeisesti huolto ei ole niin kallis kuin vw:ssa?!
  • Kiitos vinkistä. Näytti ihan ok fiksaamolta, mutta kun asuu täällä Vaasan korkeudella niin ainakaan vastaavaa ei ole täältä löytyny. Vai löytyykö?
  • Itse olen jonkin verran käyttänyt merkkikorjaamoja, mutta täytyy kyllä sanoa että vw:n huollot on ollut kalleimat. Esim. Golfin eka huolto 23 tkm:ssä maksoi n. 300€. Ja mikä ihmetytti oli lasipesunesteen säiliön täyttö hinta 30€. Oli varmaan vähän p…
  • Itselläni on ollut 5 Opel merkkistä henkilöautoa. Kadett mallinen syttyi palamaan (vm. 80 ) kesken ajon koelaudan alta. Syy oli tupakin sytyttimen johdot. Auto oli silloin n. 8v. vanha. Ja se todellakin paloi ihan "kiitettävän" tehokkaasti.
  • Näinpä tuo saattaa olla. Mutta lommon korjaaja antoi vinkin parkkeeraamiseen. Jos mahdollista niin ajaa kahden todella kalliin näköisen auton väliin niin ei kuulemma tule lommoja...
  • Jepulis. Lommo on poissa vectran lokasuojasta. Hinta oli 50€. Mielestäni ihan ok homma ja mies oli todella ammattitaitoinen. Ihmettelen vain merkkiliikkeen toimintaa, kun kysyin heiltä tuota samaista lommon oikaisua niin huollossa sanottiin, että pi…
  • Tuo summa (50 - 150€) kuulostaa jo inhimilliseltä. Ne olisi merkkiliikkeessä ottaneet lokasuojan irti ja koko lokasuoja maalaukseen. Ei kuulemma muuten onnistu??!! No pitänee ottaa arvio tuolta kiertävältä oikojalta. Do dii tänään hinta sitten selvi…
  • Itselläni on Vectrassa lommo lokasuojassa (vieläkin). Niin se naapurin setä / täti ovella tuuppasi pienen lommon. Etsiskelyn jälkeen löysin oikojan (kiertävä sellainen) lommolle. Pitäisi ensi maanantaina käydä näyttämässä ja kysellä hinta-arviota. T…
  • Lainaus:16.05.2006 klo 15:25 Tapio Taula kirjoitti SORI VAAN MANNI, Yksikään ei täytä kriteerejä. Mopoja kaikki tyynni.... Volvon V70:sen pitää olla vähintään 2,4 litran koneella ja vielä mieluimmin turbolla varustettuna niin voida…
  • Itselläni on opel ascona vm. -88 ajettu n. 200tkm. Alkuperäiset iskarit edelleen alla ja itsestä tuntuu, että koko auto keinuu ja vaappuu töyssyjen jälkeen. Konttorilla taas kehutaan, että kyllä on hyvät iskarit. En ole sitten vaihtanut kun kerran o…
  • Jos merkkihuolto tuntuu liian kalliilta vaihtoehdolta niin kilpailuta ei merkkihuollot. Itse olen käyttänyt yksityisellä, jonka tiedän hyväksi ja luotettavaksi huoltajaksi (jää "valohoito" antamatta). Ja kyllä "mekaanikko" oli oikeassa tuon huollon …
  • [quote title="18.03.2006 klo 00:47 JOXA kirjoitti"] Missäs Voortit luuraa? [/quote Entäs ooppeli???
  • Niinpä. Nykyaikana raha ratkaisee niin paljon. Se on joko hyvä tulos tai sitten ulos... Mutta tietenkin, jonkinmoinen auttaminen asiassa jos ei rahallisesti niin jotenkin muuten. Esim. auttaa kaveria vaikka etsimällä uudehko vaihdelaatikko tai halpa…
  • No olkoot, vaikka 5v. tai 300tkm jos takuu tarkoittaa tuota, että se ei korvaa mitään. Tyhjiä sanoja ja lupauksia...
  • Ikävä homma. Mutta nyt ainakin tiedät mihin merkkiin tai autoliikkeeseen on turha mennä, jos vaihdat autoa. Kuulostaa täydeltä k..setukselta... Mutta hyvin on Nissanikin laskenut asiat, jos takuu on 2v. tai 100tkm.
  • Lainaus:20.03.2006 klo 14:58 GTAm kirjoitti ja taas tuli erittäin fiksu vastaus. Saksalaisissa, Ruotsalaisissa ja Ranskalaisissahan ei ole sähkövikoja. Mutta itse vikaan kyllähän se kuntoon pitää saada jos ei muuten onnistu ajat suoraan huoltoon ku…
  • Jep jep... ne fiatin sähköt nepä ne. Italialaisten autojen suurin ongelma sähköviat.
  • Kaverilla on Toyota Verso ja on ihastunut ko. autoon. Aluksi epäili auton ajettavuutta ja näköä, mutta nyt ei enää vaihtaisi takaisi Avensis farkkuun. Ja ilmeisesti ongelmia ei ole ollut.
  • Kahdella tutulla on vw passatit vm. 97 ja 01. Ei pojat ole muutakuin kivenhakkaumat paikkamaalanneet ja hyvin on kori kestänyt samoinkuin alusta. Kaikkea muuta pientä "kivaa" sen sijaan on korjattu. Niveliä edestä, turbo yms. Kummallakin passatilla…
  • Do dii. Audi on varmaan perheautona ihan ok värkki. Ainut mikä Audilla voi olla huonoa on huoltojen kalleus (mikäli ei tee itse). Esim. nokkaremmen vaihto on työläs homma (moottori on pitkittäin edessä niin se kuulemma aiheuttaa tuon hankaluuden). J…
  • Itse en aio ruostesuojata nykyistäkään autoani. Olen aina asentanut tehtaan roiskeläpät eteen ja taakse. Estää ne nyt jonkin verran kiven iskeymiä ja loska lumi ei keräänny auton pohjaan. [eskimoto muokkasi tätä viestiä 28.02.2006 klo 22:20]
  • Itselläni oli vw-golf vm. -03 moottori oli 1,6l. Ja aivan sama homma. Ei tarvinnut paljon kärryä vedellä / peruutella niin jo alkoi kytkin haista. Lopuksi se alkoi kylmänä lähdettäessä myös ravistaa ja tuolloin Golfin mittarissa oli n. 30tkm.
  • Tulipa käytyä tuollaisella EAK-kurssilla. Suosittelen! Aluksi pari tuntia teoriaa ja sitten pari tuntia ajoharjoitteita. Mp-poliisi neuvoo jokaisen suoritteen jälkeen mikä oli oikein mikä väärin. Ja lopuksi sai tarkistaa nopeusmittarin poliisin tutk…
Default Avatar
Jäsen 04.12.2014 alkaen
5 aloitettua keskustelua
74 viestiä
0 ×   0 ×