furesis

    Keskustelut

    • Tämä käyttäjä ei ole aloittanut keskusteluja.

Viimeisimmät kommentit keskusteluissa

  • Camry on aina ollut ehdotonta Premiumia. Saisipa uuden 2.0 Gli mallin nahkaratillla, sähköherkuilla, kattoluukulla, toyota-air ilmastoinnilla(maksoi vain 3000 markkaa), tehtaan takaspoilerilla ja tyylikkäillä plyyssipenkeillä. Ai juma että oli hi…
  • En ole kokenut mitään näkyvyysongelmaa tai ylimääräistä istumisen vaivaa yhdessäkään ei-maasturissa. Melko teennäisiä järkisyitä.
  • Mä ymmärrän Suv:n ostamisen jos asuu maalla ja tarvitsee korkea maavaraista nelivetoa, tai mikäli kärsii fyysisistä ongelmista, eli autoon pitää olla helppo istua sisään. Sopii selkärikkoisille eläkeläisille. Sen sijaan en ymmärrä miksi kaupunkil…
  • Soini on kyllä kuvottavuudessaan aivan oma lukunsa. Ehkä automyynnin kasvulla on enemmän tekemistä yleisen taloustilanteen kanssa, kuin Soinin junaileman parin satalappusen alennuksella uuden auton hinnassa. Kukahan auton ostaja on odottanut kuumeis…
  • Stingerin huippumalleja ei varmaan montaa vuodessa myydä. Itse kuitenkin ostaisin sen mielummin kuin jonkin Audin tai bemarin, koska se tarjoaa käytännössä samat ominaisudet ja se on "vain Kia. Samoin "superautoista" en ostaisi Porschea vaan Niss…
  • Etuvetoinenhan tuo on. Seuraava ykkössarja on etuvetoinen myös, mutta jos vielä kolmossarjan menevät muuttamaan etuvetoiseksi, niin siinä meni kunnoitukseni merkkiä kohtaan ikuisesti.
  • Naurettava tuo Tuulilasin "uutinen". Hyvä esimerkki siitä, miksi en itse enää lehteä tilaa. Jokainen autouutinen tai koeajo lehdessä tuntui olevan referoitu jälleenmyyjän esitteestä. Nykyään kun esitteet saa pdf:na netistä, niin ne saa itsekin luett…
  • Minkä takia TM jättää lexuksen näistä premium-vertailuista lähes aina pois? NX300H oliso täysin sopinut sekaan
  • Tarkoitin sitä, että kaksoiskytkivaihteistot ja automaattivaihteet, joissa on 6-10 vaihdetta, pääsevät tosiaan taloudellismpiin kulutuslukemiin kuin manuaalit monesti. Joissain pikkuatoissa taitaa olla yhä neli- tai viisiportaisia perinteisiä moment…
  • Ooppelihan antoi taannoon autoilleeen "elinikäisen takuun", joka oli laskettu sen mukaan, että auto kestää 160tkm. Eli siihen nähden Fordisihan tehtävänsä jo täytti! Monessa autossahan ei tosiaan laatikon öljynvaihdosta puhuta mitään, mutta kyllä…
  • Tuulilasissa koeajossa ollut aivan uusi Opel Insignia 1.5 turbo näyttää myös tappelevan melko tasaväkisesti kulutuslukemissa kaksilitraisia ylemmän keskiluokan perheautoja vastaan viimeisen kolmenkymmennen vuoden aikasäteellä. Maantie 6,7 l, kaupung…
  • Suzukin osalta taidettiin sanoa, että kulutus pyörii samoissa lukemissa kuin vastaavilla nykyvehkeillä, eikä Liana uutenakaan taloudellisimmasta päästä ollut. Pikkautoissa pientä kehitystä litroissa voi toki huomata, mutta ovatko erot sitten merk…
  • Ite pidän koko ajatusta lentäviin autoihin verrattavana haihatteluna ainakin laajasti mietittynä. Siis niin, että liikeenteessä olisi vain itsestään ajavia autoja, joissa ihmiset istuvat iloisesti rupattelemassa takapenkillä kuin ratikassa konsanaan…
  • Tm:lle pisteet siitä, että sen testeistä tulee olo, että autoa on käyty sentään ajamassa ja otettu siitä itse kuvat. Joskus on vieläpä mitattu kulutuksia ja suorituskykyä ihan lyhyissäkin testeissä, mutta valitettavan harvoin tätä nykyään. Erään …
  • ^Tämä on nähdäkseni suurin syy, miksi autokanta uusiutuu hitaasti tai ainakin hitaammin kuin maahantuojat toivovat. Aina kun joku Autotuojat Ry:n nokkamies itkee lehdissä, että "suomen autokannan uusiutuminen pikaisia ja välttämättömiä toimenpitetit…
  • Puoli litraa on ehkä hieman vähättelyä, mutta litra on taas ehkä liioittelua. Tasaisen nopeuden kulutuksia katsoessa corolla häviää useimmissa nopeuksissa 0,6 litraa aurikselle. Itselle maantienopeus on 80/100. Maantiellä nuo uudemmat saavat kiis…
  • Golfista en tähän hätään osaa sanoa juuta enkä jaata. Kuten kirjoitin, Teron -02 corollan Co2-lukema on 168g/km. Uudella Auris 1.2t:lla se on 106 g/km. Kulutuksessa vanha corolla vie 0,5 litraa enemmän oikeasti tm 9/02 mukaan vrt. Auris, eli käyt…
  • Miksi Tero ei saisi uskoa niin ja luottaa esimerkiksi esitteen lupauksiin? E12 corollan (vm02->) Co2 on 168 ja Ch-r:n koeajossa olleen mallin 144 g/km. Samaan aikaan Tero on vielä lukenut lehdistä ja kuunnellut uutisista autotuojien puheenjohtaja…
  • Yhtenä idiotismina voi sanoa Teslan korjauskustannnukset. https://teslamotorsclub.com/tmc/threads/holy-crap-repairs-are-insanely-expensive-beware.86514/ Pultti poikki ripustutuksista->kaikki keulasta vaihtoon. Noin kymppitonnila viestin alo…
  • Yllä kirjoitettua tarinaa Martista ja Volvosta voi hyvin soveltaa myös Toyota-Teroon, joka on päättänyt vaihtaa 15-vuotiaan 1.4/1.6 Corollansa uuteen 1.2t Ch-r:ään, koska se on uudempi, Co2 on paljon alhaisempi eli ajoneuvoverokin alenee ja kuluttaa…
  • Ennen viat olivat selkeitä ja tiesi suurin piirtein heti mitä pitää tehdä. Kauheaa lukea merkkifoorumeilta printattuja vikakoodiselostuksia p00004836 sitä ja P005646 tätä jne... Lopputuloksena saat vaihtaa jonkun abs-hydrauliikkayksikön, xenon-valoj…
  • Onhan se kulutus pelkästään litroissakin mitattuna tippunut useimmissa tapauksissa, mutta onko sitten vanhojakaan syytä kutsua "paljon kuluttavaviksi", kun monessa tapauksessa se 10-30v todellinen kulutuksen tippuminen litroissa on luokkaa 0-2 litra…
  • Mielestäni nämä autonvalmistajien "malliaukkojen" täyttämiset alkavat mennä älyttömyyksiin. esimerkiksi mersun uusi Gla? voiko turhempaa peliä kuvitella. A-sarjalainen, johon isketty kaariin mustat kehykset. Tai tämä bemarin uusin. Ensin 3-sarj…
  • Minunkin mielestä takaveto tekee tuosta twingosta erittäin mielenkiintoisen. Ainakin etenemiskyky lienee talvella hyvä. Jos saan valita, otan mieluiten takavetoisen auton. Harmi, että uusien autojen kohdalla edullisimmissa hintaluokissa tarjont…
  • Onhan nuo alkuperäiset varaosat aivan sairaissa hinnoissa. Vetääkö rahat maahantuoja, valmistaja, merkkiliike vai kuka, sitä en tiedä. Kävin ostamassa taannoin erään 6 cm pitkän umpimuovisen koristelistan joka maksoi 35€. Etolan hinnoilla se olisi m…
  • Varmaan kaikki hyviä autoja kaikki, mutta en pidä autobildin testejä kovin kummoisessa arvossa. Ne ovat 2-3 sivua pitkiä ja pisteytys on sellainen, millä saadaan näyttäviä piste-eroja aikaiseksi, jotka lähinnä kuvastavat toimittajan omaa perstuntuma…
  • Muistan kuinka 80-luvulla ainakin 82-86 nissan sunnnyssa ja ainakin 80-luvun alun mitsubishi galantissa oli kätevät mekaaniset saranaratkaisut, jotka eivät murskanneet mitään, mutta pitivät luukuun ylhäällä, eivätkä kaventaneet tavaratilaa yhtään. M…
  • Mitsubishi galant 80-luvun alusta, jossa tuntui olevan ohjauksen keskialueella klappia n.15-20cm, ennen kuin auton suunta muuttui mihinkään. Motarilla pyörien asennosta ei todellakaan tiennyt yhtään mitään. Voi tosin olla, että uutena ohjaus ei ole …
  • Pannaas tää tänne: http://www.taloussanomat.fi/autot/2014/10/08/autojen-kulutus-ja-paastot-kaukana-luvatuista/201413973/304?rss=t134 Eli todellinen keskimääräinen kulutuksen tippuminen kohta 14 vuoden aikana 0,7 litraa. Tuskinpa luku pahem…
  • Mikä idea on verrata yhtä mersun historian eniten kuluttavaa automallia uuden ässän piheimpään hybridiin? Sama kuin vertaisi jotain 70-luvun Dodge Monacoaa 7.2 V8-moottorilla uuteen Ford Fusion hybridiin. Ei tuonkaltaisille autoille ole mi…
Default Avatar
Jäsen 05.12.2014 alkaen
1 aloitettu keskustelu
67 viestiä
0 ×   7 ×