harjis

    Keskustelut

    • Tämä käyttäjä ei ole aloittanut keskusteluja.

Viimeisimmät kommentit keskusteluissa

  • NHB: Teslan tapaus taisi olla pitkään odoteltujen toimitusten saapuminen. Ja vaikka Tesla hieno auto onkin, niin sekin on vielä kaukana autosta, joka voisi olla Suomen rekisteröintilistojen kärjessä. Jos bensan kättöä saadaan korvattua kotim…
  • NHB: Et ymmärtänyt lukemaasi. Tuo on totta, mutta jos vastustat sitä, niin olisi loogista, ettet haluaisi rakennettavan lisää valvontakeinoja. Tietokoneet ja puhelimet on helppo sulkea, mutta auton valvontaa ei sulkea voi. Veroperusteiden ta…
  • NHB: Paljon pitää tapahtua, ennen kuin sähköautot ovat merkittävä tekijä Suomessa. Jos sähköautojen ominaisuudet kehitetään ja sähköntuotannon ongelmat ratkaistaan joskus niin pitkälle, että sähköauto on realistinen vaihtoehto Suomessa, niin …
  • NHB: Maalailet piruja seinille puhelimien ja tietokoneiden tietoturvaongelmista, mutta samassa yhteydessä vähättelet tutkakaulapantaa, jonka pääasiallinen tehtävä on seurata autosi liikkeitä. Mistähän moinen epäsuhta juontaa juurensa? …
  • Jorma L: Minun kommentti tähän. Jos ajatellaan useimpia teollistuneita maita maailmassa niin Suomessa yksityisautoilu on varmasti keskimäärin vähäisempää kuin muualla. Ruuhkia ei ole kuin muutamalla Helsingin sisäänajotiellä aamuisin ja iltapäi…
  • Ajattelija2013: Tuo koko puhelinesimerkki on pelkkä epätoivoinen yritys viedä keskustelua väärään suuntaan. Kuten jo totesimme, kyseessä on kaksi aivan eri asiaa monestakin syystä. Sinä olet nyt vähän pihalla. Yksityisyydensuojahan on…
  • ritsa: Omistan montakin puhelinta mutta en ole antanut lupaa niiden signaalivalvontaan. Sitä saattaa ja varmasti tapahtuu jo nytkin mutta se on laitonta. Mikäli meneillään oleva lakialoite toteutuisi saisi valtio laillisen luvan valvoa kansalai…
  • Herbert: Parjaan Merjan tapaa käsitellä asiaa. Eikö sinua haittaa yhtään se, että ministeri vähättelee kriittisiä näkemyksiä? Olet ymmärtänyt väärin. Kyllönen sanoo tuossa Ajattelijan lainauksessa (josta puuttuu lähdeviite) nimenom…
  • Ajattelija2013: Ei tietenkään sisällä, mutta systeemi mahdollistaa sen. Tästä on keskusteltu jo lukuisia kertoja. Kuka luottaa siihen, että tietoja ei pian käytetä, joko lain muutoksella, tai laittomasti. Esimerkiksi,Saksassa on käyt…
  • Mikä tässä Ollilan työryhmän esityksessä närästää? Siis, sen lisäksi, että liikenneministerinä on rehevä, vasemmistolainen nainen. Esityksessä verotusta yksinkertaistetaan, se edistää autokannan uudistusta ja ainakin minusta käytön verottaminen…
  • Hirveä paskahalvaus työryhmän esityksestä, joka toteutuu, jossain muodossa joskus 10-15 vuoden kuluttua. Kukaan ei tiedä sisältyykö tulevaan verouudistukseen mitään tästä Ollilan työryhmän esityksestä. Varmaa on ainoastaan se, että tulevaisuudess…
  • Reca: Mites nää rekat jo nyt julistettiin laittomiksi, ei ole kauan kun eka kulki Pielavedeltä Joensuuhun. Ei niitä nyt ole julistettu laittomaksi. Ne julistettiin laittomaksi jo 31.12.2006, liikenne- ja viestintäministeriön esityksest…
  • Kauppalehdessä juttua aiheeseen liittyen. http://www.kauppalehti.fi/auto/uutiset/jattirekkojen+hyoty+laskettu+pieleen/201310541135?sort=true Painetun lehden mukaan vaatisi valtiolta n.600 milj.euron satsauksen, jotta tiet saataisiin tasoll…
  • Nimenomaan. Vaikka unohdettaisiin nuo turvallisuusnäkökohdat, niin nämä teollisuuden laskemat 200-300 milj.euron vuosittaiset säästöt kuljetuskustannuksissa, ovat vähintäänkin kyseenalaisia. Ensinnäkin, luin jostain, että tieverkon nykytaso…
  • Kyllä, Ruotsissa on ajettu, entä sitten? Pointtini olikin, että juuri saman tyyppiset moduliyhdistelmät, kuin tuo UPM:n koeauto, kiellettiin Suomessa liian epävakaina. Se makaaberi jeesustelu, mitä käytiin Konginkankaan jälkeen, on nyt un…
  • En tarkoittanut, että Konginkankaan turman rekka oli tuollainen kolminivelinen, vaan tarkoitin, että Konginkankaan turman jälkeen asetettiin ilmeisesti useampikin työryhmä, mm. liikenne ja viestintäministeriön toimesta, pohtimaan raskaanliikenteen t…
  • Mitähä asialle pitäisi tehdä tai paremminkin, mitä sille voi tehdä? Suuret ikäluokat ovat jääneet eläkkeelle ja ikäihmisten määrä on kasvanut koko ajan ja yhä suuremmalla osalla ikäihmisistä on ajokortti ja auto. Näin ollen on myös selvää. että ik…
  • Tuosta Oksaharjun blogista saa sellaisen vaikutelman kuin Nokian pelaisi jotain vilunkipeliä. Kannattaa lukea myös Nokian Renkaiden vastine blogin lopusta.
  • maavara: Joku aina silloin jarruttaa, ja takaatulevat eivät sitä riittävän ajoissa huomaa, niin kolarisuma on valmis. Osuutensa lenee myös nykytrendin mukaisilla takavalojen palamattomuudella (valoautomatiikka ei sytytä ajovaloja ja perävaloja…
  • finman: Kannattaa tutkia noita raskaankaluston talvirengas sääntöjä ja siinä voi hiukan pelästyä kuinka heikoilla renkailla ne saavat tuolla liikenteessä olla. Tuollainen tutkimus löytyi... http://www.innomikko.fi/RAUSKU_2012_06_19.pdf …
  • PropJock: Niin, voi olla ettei niitä todelisuudessa ole ollutkaan. Mm. Rahtarit pitivät tällaista mielikuvaa takavuosina yllä. Tarkennuksena aikaisempiin kommentteihin: muun maantieliikenteen kannalta ongelma ei ole rekoille asetetty 80 km/h n…
  • PropJock: "Maanteiden ritarien" aika on ohi. Nykyään rekan ratista löytyy muihin duuneihin kelpaamattomia kloppeja vailla taitoa, asennetta tai edes maalaisjärkeä. Olipahan taas vuodatus. Eikä siinä mitään, parempi se on päästellä höyryj…
  • Miksei henkilöautoissa voisi olla rajoitinta, kun se toimii kuorma-autoissakin. Suomessa riittää aivan hyvin, kun auto kulkee 120km/h. Kuorma-autoissa rajoittimella ei ollut vaikutusta liikenneturvallisuuteen, mutta henkilöautoissa taatusti olisi.
  • AkiK: Sinä et siis käytä kiertoteitä, oletat ainoastaan että niitä on. Myöntäisit nyt vaan, että kunnollisia kiertoteitä ei ole läheskään kaikkialla. Lisäksi myös sinun rekkasi hidastaa merkittävästi muun liikenteen kulkua pääteillä, mutta …
  • Herbert: Vt 1 on käytännössä kokonaan moottoritietä, eikä siellä mopoautoja ole näkynyt. Niinpä. Miten ihmeessä mopoautoilijat pääsevät liikkumaan ykköstien varrella - tai kolmostien, tai nelostien?
  • AkiK: Kun kerran noita kiertoteitä sinun reiteillesi niin helposti löytyy, niin ongelma on kohdallasi helposti ratkaistu. Ajele niitä jos mopoautot päätiellä haittavat. Saattaisi tulla usemmaltakin taholta sanomista, jos 60 tonnisella yh…
  • AkiK: harjis: Ne voitaisiin kieltää valtateillä samalla perusteella kuin motarilla ajaminenkin. Ennen kaikkea raskaalle liikenteelle ne aiheuttavat harmia. Varsinkin kun mopoautoilijat tuppaavat pitämään visusti kiinni "oikeudestaan" ajaa aj…
  • AkiK: harjis:Ei mautoja kieltää pidä, mutta niiden paikka liikenteessä tulisi miettiä uudelleen. Esim., mautolla ajamien voitaisiin aivan hyvin kieltää valtateillä. Motarilla ja moottoriliikennetiellä niillä ei nytkään saa ajaa. Voitko…
  • Ei mautoja kieltää pidä, mutta niiden paikka liikenteessä tulisi miettiä uudelleen. Esim., mautolla ajamien voitaisiin aivan hyvin kieltää valtateillä. Tarpeen vaatiessa korvaava, vähemmän liikennöity ja vähemmän riskialtis reitti, löytyy joka pai…
  • Putput: Sinäputkesta hyvä pätkä joka kuvaa kuinka uskomattoman taidottomia, liikennesäännöistä piittaamattomia ja itsekeskeisiä tulee eteen niin paljon että tilanne on täysin naurettava! Kaikki tämä peräperää YHDELLÄ ajopätkällä! http://youtu.…
Default Avatar
Jäsen 04.12.2014 alkaen
5 aloitettua keskustelua
124 viestiä
0 ×   0 ×