hoh hoh hoijaa

    Keskustelut

    • Tämä käyttäjä ei ole aloittanut keskusteluja.

Viimeisimmät kommentit keskusteluissa

  • Lainaus:06.12.2006 klo 21:48 Opelixi kirjoitti Tilannehan on kuitenkin erittäin teoreettinen, mutta varmasti on olemassa jokin käytännössä ja teoriassa havaittu nopeus millä teiden kapasiteetti on paras mahdollinen ja uskon sen olevan varsin lähel…
  • Lainaus:06.12.2006 klo 17:36 Niilonpoika kirjoitti Minusta tuossa on ajatusvirhe. Tien "läpimenokykyä" tutkitaan vain staattisesti, eli ajatellaan, montako autoa jollekin tienpätkälle mahtuu, ottamatta huomioon sitä vauhtia, jolla ne siirtyvät pätk…
  • Lainaus:27.06.2007 klo 09:16 TeeCee kirjoitti mikahe: ” Terveen järjen käytön vaatimuksen liikenteessä sanelee oikeastaan TLL 3 §. Jos joku haluaa määritellä tämän käsitteen toisin, niin se on eri asia.” TLL 3 §: ”Tienkäyttäjän on noudatettava lii…
  • Lainaus:29.11.2006 klo 16:24 Herbert kirjoitti Mutta silti joutuvat meitä useammin onnettomuuksiin? Seuraavassa vähän tilastotietoa Ruotsista ja Suomesta: Ruotsi: - kuolleita tieliikenteessä 480 henkilöä - loukkaantuneita 18029 …
  • Lainaus:29.11.2006 klo 14:47 TeeCee kirjoitti Herbert: ” Mistä ihmeestä tuon tiedon löysit?” Amatööripohjalta selityksiksi tulee mieleen, että ruotsalaiset joutuvat meitä useammin onnettomuuksiin, mutta parempien autojen ja teiden ansiosta kuoleva…
  • lawnmover: Älä ajattele yksittäistä autoilijaa kun puhutaan liikenteestä, ajattele yksittäistä autoilijaa vain silloin kun puhutaan ajamisesta. Sanoit todella sattuvasti! Kun liikenteestä keskustellaan on monestikin niin, että ei nähdä sitä…
  • Opelixi: Jos meilläkin asetettaisiin nopeusrajoitukset samalle tasolle kuin Norjan maanteillä, että kuljettajan pitää käyttää omaakin järkeä sovittaessaan nopeuttaan pimeään kurviin tietämättä onko siellä lammaslauma tai lehmä keskellä tietä, n…
  • Opelixi: Henkilökohtaisesti kyllä kannatan päiväsakkojärjestelmää, mutta pientä päivitystä sekin tarvitsee. Ylinopeudessa päiväsakkoraja taisi olla 20km/h, mikä pitäisi nostaa lähemmäksi 30km/h ja sakoille yläraja ja vaihtoehto sovittaa syntinsä,…
  • Opelixi: hoh hoh hoijaa: Ruotsissa muuten noista meidän rikesakkonopeuksista sakot ovat 2-3 kertaiset, Norjassa 4 -5 kertaiset. Mutta niilläpä ei olekaan vastaavanlaisia päiväsakkoja ... Päiväsakkoja ei ole. Kuitenkin sakot ovat ra…
  • Lainaus:01.12.2006 klo 21:40 petos kirjoitti minkä mallisia autoja olet nähnyt suomen kytillä? onko olemassa muita kun alla olevat? avensis mondeo vectra octavia jossainpäin oli myös yksi jaguar joka esiteltiin jossain lehdessä. kaveri väitti ki…
  • drive: Rätkätin: Pystyminen ja järkevyys ovat täysin eri asioita. ...Näillä nykyrajoituksilla se nopeus vaan on useimmiten ylinopeuden puolella, jopa reilusti...Nyt on tiukat rajoitukset ja saarnataan ylinopeuden vaarallisuudesta. Ok, auttaa e…
  • Rätkätin: Täälläkin on väännetty siitä, että mitä kaikkea ehtii tehdä ja missä nopeuksissa ihan normi-tiellä. Itse olen melunnut sen puolesta, että ei ehkä sittenkään kannattaisi ajella kovin lujaa paikkoihin joihin ei näe ajoissa. ...Ylinopeus e…
  • Lainaus:30.11.2006 klo 18:28 Opelixi kirjoitti Kun auto kerran on hankittu, niin kilometri hintaan pitää laskea vain polttoaine, rengas + huoltokulut ja mahdollinen kilometrien aiheuttama arvonlasku. Kilometrikorvaus on aivan eriasia, koska voihan …
  • Lainaus:29.11.2006 klo 15:32 jari630 kirjoitti tulkaapa tänne pohjoisemmas kokeileen miten se pendoliini kulkee epäilen että tulee autoja ikävä eihän siellä etelän perällä ole yhtään hyvää syytä edes autolla ajaa Kyllä minäkin etelän miehen…
  • Lainaus:28.11.2006 klo 19:56 Opelixi kirjoitti Näin se vain on, että vanhalla autolla ajaminen tulee huomattavasti halvemmaksi kuin joukkoliikenne, kun matkustetaan vähintään kaksin. Okei ! Ymmärrä sanomasi. Halusin kuitenkin pistää poruka…
  • Jos pääasiassa työajoa niin satunnaiset matkailut on lähinnä pensan kuluilla? --------------------------------------------------------------------------- Kylläpä on halpaa menoa tuo oman auton kanssa kulkeminen ! 100m km:n bensakulut ovat esim 7 …
  • Lainaus:26.11.2006 klo 22:40 Opelixi kirjoitti Kilometrikorvaukset on aivan eri asia, kuin kustannukset jostain yksittäisestä matkasta. Korvauksen pitääkin olla suurempi kuin pelkät polttoainekustannukset. Siis kun ajetaan työmatkoja sill…
  • Julkisella liikenteellä matkustaminen todella tuntuu kalliilta, mutta väitän edelleen, että useissa tapauksissa oman auton käyttö tulee vielä kalliimmaksi. Tuossa aiemmin on noita laskuja perusteluiksi. Pitäisikö tässä nyt lähteä perustamaan kansan…
  • [/quote] Kyllä tuo 0,4e/km onkin reilusti yläkanttiin, jos ajelee vanhemmalla autolla. Kuten jo kerroinkin, että omalla kohdallani tulee huomattavasti halvemmaksi ajaa autolla, kuin junalla (linja-auto on muistaakseni vielä kalliimpi). Eikä tilanne…
  • Työmatka-ajojen korvaus on korkea koska auto on usein välttämätön olla työn takia ja täten huomioidaan myös muut kulut? ''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''' Just näin ! Kun ajat työmatkoja otat huomioon kaikki kulut. Kun ha…
  • [quote title="23.11.2006 klo 20:18 Opelixi kirjoitti"] Kyllä se vain tahtoo olla niin, että yksin matkustaessa ehkä kannattaa mennä junalla, mutta kaksin ei ole enään kannatusta. Tuumasin aiemmin: "Joskus kantsii miettiä vaihtoehtoa oman auton käyt…
  • Lainaus:22.11.2006 klo 23:16 JOXA kirjoitti Yksin on edullisinta tai saman hintaista käyttää julkista. Kaksi tai enemmän on omalla kulkineella halvempi. Yksinkin kalliimpaa jos huomioi taxit molemmissa päissä. Jossain jotain vikaa? Kirjoi…
  • [/quote] Kokeiltu on useasti. Autoa nopeampi tietyillä reiteillä, mutta valitettavasti myös huomattavasti kalliimpi, jos ei matkusta yksin. [/quote] Kokeiltu on. Täällä Hämeenlinnassa ajan paljon pyörällä ja autolla - aika harvoin bussilla. Jos lä…
  • Lainaus:04.07.2007 klo 18:11 mikahe kirjoitti Esimerkiksi vuoden 2003 tilastojen mukaan "Ajonopeuteen liittyviä taustariskejä (esim. ylinopeus, liian suuri nopeus olosuhteisiin, taitoon tai ajoneuvoon nähden) oli läsnä 44 % onnettomuuksista." Tämä …
  • Viime kesänä tehdyssä tutkimuksessa Ruotsin uudet liikenneturvallisuuskamerat osoittautuivat erittäin hyviksi. Kameravalvotuilta teiltä ylinopeudet vähenivät tuntuvasti, erityisesti suuret sellaiset. Myös liikenneturvallisuus parani. Tuo uutinen si…
  • drive: Eikös tämä ole hieman väärin yleisen oikeuskäsityksen kannalta? Miksi 'minua' pitäisi rangaista siitä, että teen jotain mistä ei ole kenellekään mitään haittaa tai vaaraa? Kommentoit kirjoitustani. Huomasitko myös seuraavan: "Toinen…
  • Niin kannattaako känniläisiin kuskeihin kiinnittää huomiota? Yksi tärkeä pointti on mielestäni se, että mikäli lähdetään, että pikkusen maistissa saa ajaa niin alkoholinkäytöstä autolla ajoon lähdettäessä tehdään hyväksytty. "Yksi olut" on paikall…
  • Herbert: Ei se ole vielä julkaisematon. Tieto on ollut olemassa jo 40 vuotta: http://www.druglibrary.org/schaffer/misc/driving/s9p2.htm Figure 1 on sellainen, jota erään liikennealan kouluttajan mukaan ei saisi julkisesti näyttää. Mik…
  • Lainaus:14.06.2007 klo 19:47 hoh hoh hoijaa kirjoitti Toki voitaisiinhan hidasteiden sijasta käyttää nopeusvalvontakameraa. Kun tähän liitettäisiin vielä hyvin pieni puuttumiskynnys 0-5 km/h niin eiköhän nopeudet alenisi kummasti. Kallis kamera tu…
  • Lainaus:13.06.2007 klo 07:28 Herbert kirjoitti Kyllä JOXA on siinä suhteessa oikeassa, että jokaisen töyssyn kohdalla ei aina tarvitsisi ajaa 5 km/h tunnissa, joskus ihan rajoituksen mukainen nopeuskin riittäisi. Töyssyn takia kuitenkin kaikkien pi…
Default Avatar
Jäsen 08.12.2014 alkaen
5 aloitettua keskustelua
96 viestiä
0 ×   0 ×