juster

    Keskustelut

    • Tämä käyttäjä ei ole aloittanut keskusteluja.

Viimeisimmät kommentit keskusteluissa

  • Moottoreiden painoja vertaillessa pitää muistaa että on monta ilmoitustapaa. Painona voidaan ilmoittaa pelkkä moottorin omapaino, moottori ja sen lisäksi toimintaan tarvittavat apulaitteet jne. Jos ei ole tiedossa, miten ilmoitetut painot ovat …
  • AkiK Näin on ollut tosiaan tapana. Kulutuksen kannalta lopputulema on nähtävissä: autot vievät edelleen aivan liikaa polttoainetta, jopa enemmän kuin vuosikymmenet sitten. Se on aivan selvää, että näin ei voi jatkua. Vertailukohtaa pitää siis muut…
  • [quote="slowgearJos tarkoitus on mitata auton käytön aikaista ekologisuutta niin tällöin kuljetuskapasiteetin suhde polttoainekulutukseen on ainoa järkevä tapa. Varmasti on näin, mutta nyt on keskusteltu lähinnä siitä, mikä on se tapa millä yl…
  • AkiK Kyse ei ole siitä, millä autot on varustettu tai miten ne kulkevat. On aivan taatusti olemassa normaaliliikenteeseen riittävä kulkupuoli, jonka epäilen löytyvän myös tuosta Fordista. Tässä on nyt perusteltu Bemarin kulutusta monella asialla:…
  • AkiK Tällä hetkellä tapahtuviin kuolemiin on nykyliikenteellä ja uudella diesel-kalustolla tuskin mitään yhteyttä. Tämän väitöksen takana ei liene mitään tutkittua tietoa? Vastakkain on siis AkiK omine päätelmiin, ja tutkittua tietoa joita o…
  • Tarkennetaan nyt että Galaxyn kulutus on kyseistä BMW:tä suurempi, jos se on vastaavasti varustettu automaattivaihteella. Tätä vertailuparia kuvaa mielestäni hyvin aikaisemmin kirjoittamani lause ” Rahalla saa selvästi parempaa suorituskykyä, samall…
  • AkiK: Puhuttiin auton taloudellisuudesta sen kokoon nähden. Sillä mittarilla tuo Bemari ei pärjää, vaikka iso onkin. Kun unohdetaan kutoskoneen hyrinät ja V8:n murinat, niin täysin tavanomaiseen tekniikkaan perustuva ei-kovin-virtaviivainen t…
  • AkiK: ["Putput"] -Mitä eroa on kulutusrajoituksella, ihmiselle haitallisilla päästöillä ja CO2:lla? Aikajänne-ero. Ihmiselle suoraan haitallisten päästöjen negatiiviset vaikutukset realisoituvat nopeimmin. Tosin nykytiedon valossa myös …
  • [quote="Jaakkoe Niin, EA888:aa olen kehunut, koska sitä olen itse testannut ja lukenut monia sitä kiitteleviä juttuja autolehdistöstä. S3:ssa olevaa E827:sta sen sijaan en ole kommentoinut. Saattaa olla että S3 on vielä vanhempaa moottori…
  • AkiK: Suunta näyttää nyt joka tapauksessa olevan se, että Bemarikin on todennut rajojen tulleen vastaan nykyisen konekannan taloudellisuuden kehittämisessä ja tarvitaan uudempia eväitä. Suoria vapaasti hengittäviä kutoskoneita on jatkossa siis vä…
  • Jaakkoe: Tarkoittanet d:eitä. i:thän lienevät Prince-perustaisia PSA/BMW-koneita. Kysyä muuten sopii, miksi tuo yhteistyö on nyt purkautumassa? Koneita on kehuttu paljon sekä pösössä että minissä ja turboahdetussa suoraruiskuversiossa oli…
  • Jaakkoe: Myönnän olevani väärässä, jos BMW:n uudessa konesukupolvessa on bensoissa muuttuvageometrinen turbo (tai kehittynyt kaksoisahto) ja Valvetronic. Silloin kaikki edellytykset vapari-hifistelijöiden ja taloudellisuuskriteerien osalta olis…
  • Uudessa Audi TT:ssä on yksinkertainen ohjaamo, jossa ergonomisella ”nappi&osoitinlaiteella” ohjataan näyttöä mikä on sijoitettu katsomisen kannalta hyvään paikkaan. ”Tokio by night” ohjaamosta tunnelmaa ei edelläänkään löydy.
  • Nimimerkki Hakka pelittää minusta toi aivan asiallisesti erot koeajojen välillä. Suomalaiset lehdet ovat lähes poikkeuksetta pitäneet Volvon ajo-ominaisuuksia hyvinä. Volvo on tällä hetkellä jonkinlaisella vedenjakajalla. V40 lienee viimeinen …
  • NHB: Niin mitä erikoista tuossa lepuutustoiminnolla varustetussa TSI:ssä on? Oikeampi kysymys olisi ollut, onko aikaisemmat Tsi:n ongelmat ratkaistu?
  • Maineen voi menettää kerralla, takaisin hankkimiseen menee vuosia. Näin kävi aikoinaan esim. Opelille. Volkkarilla on ollut tapana viime aikoina jättää tekniikan testaaminen kuluttajan harteille. Onko Tsi:n ja DSG:n viat jo korjattu? Lisätään …
  • Golf on ollut konsernin paras auto iät ja ajat. Hyvät ajo-ominaisuudet ja konstailematon muotoilu lienevät mallin parasta antia. Sekä perinteisesti on ollut hyvä jälleenmyynti arvo. Lämmityslaite taas on ollut koko konsernin autoissa perinteis…
  • Lyhyesti vastaus individualin kysymyksiin ajonhallinnassa on kolme eri ”asentoa” pois päältä, ilman luiston estoa ja normaali ajonvakautus järjestelmä. Voi ajaa luistossa, jos haluaa, mutta eteneminen on kyllä ripeää ihan normaalisti ajonvakautus ky…
  • Itsellä on E61 Bemari nelivetoisena. En tiedä onko xDrive paras tai ylipäätänsä kuinka suuria eroja eri nelivetojen kesken on, mutta muutamia hyviä ominaisuuksia Bemarin järjestelmässä on. Etuveto kytkeytyy pois kun hitaassa vauhdissa renkaat kään…
  • Lefa: En tiedä oliko tuossa linkissä Taloussanomien juttu kokoneisuudessaan, mutta toimittaja oli varmasti valinnut Mersu-naisen haastattelusta provosoivimmat osat. Sehän tuntuu nykyään olevan median tehtävä. Vaikka kyllä usein on niinkin, että m…
  • AkiK: Ei nyt ihan ensimmäisenä tulisi itselleni uuden auton ostajana liittyä minkään merkin kerhoon. Näillä kolmella Saksalaisella merkillä on kerhon jäsenille merkistä riippuen erinäisiä etuja jotka kelpaavat uudellakin autolla ajaville.…
  • simppa: T 520i TwinPower Turbo Sport Individual ei ainakaan heikennä stereotypiaa mulkusta BMW kuskista. Autossa on pirusti "poweria" ja turbo, niin voi valoista kiilata ja on vielä pirun sporttinenkin. Individuaalisuus taas antaa luvan unohtaa …
  • AkiK: En tiedä tuntumasta, mutta kummallinen tuo hinnoittelu minusta on. Tosin se on aika samanlainen kaikilla kolmella saksalaisella. Sen vaikutuksetkin kyllä näkyvät, Suomessa näiden mallien myynti perustuu lähes yksinomaan näihin busine…
  • 530 I löytyy esim. tänään ilmestyneestä Suomen hinnastosta. Tosin BMW Suomella hinnastosta vastaava on päättänyt lisätä mallinimeen ”TwinPower Turbo” nimen. Ilmeisesti tehon lisäyksellä verrataan mallia vanhaan 528I:hin. Tämä moottori on luult…
  • Tämä tri-turbo on varsin mielenkiintoinen idea. On uumoiltu että kolmas turbo olisi toiminnaltaan sähköavusteinen. Sen tarkoituksena olisi parantaa moottorin reagointi kykyä tyhjäkäynnin tuntumassa.
  • AkiK: Odotettu uutuus nuo taloudelliset nelisylinteriset bensakoneet (520i ja 528i). Tosin kauhistus nuo ovat muutamille "autoentusiasteille", downsizing jyrää vastustamattomasti. Ainakin itselleni auto muuttuu astetta mielenkiintoisemmaksi j…
  • Onko asia näin, että tavallisia renkaita saa suomessa vain 16-tuumaisina on myyjän kertomaa. Ja pikaisella maahantuojan sivujen vilkaisulla näin näyttäisi olevan. Mihin tahansa uuteen BMW:hen on mahdollista saada tavalliset renkaat Runflattie…
  • A-utoilija: Tuulilasin BMW 320d koeajossa muuten todettiin, että 3-sarjassa olisi ensimmäisen kerran ostajan valittavissa ottaako runflat-renkaat vai ei. Olisiko BMW siis vihdoinkin tullut järkiinsä tuon rengaspolitiikkansa kanssa vai oliko tuo…
  • Kuulo kuten kaikki ihmisen aistit ovat lopulta yksilön subjektiivinen kokemus. Melun kokeminen on yksilöllistä ja ihmisten meluherkkyydessä on eroja. Sama ääni voidaan kokea joko miellyttävänä äänenä tai meluna; tämä riippuu henkilöstä, paikasta j…
  • Penteles: Desibelit eivät kerro koko totuutta koska melu voi olla ihmiskorvalle erilaista, samalla desibelimäärällä toiselle ärsyttävää kun taas toiselle vähemmän ärsyttävää. Vielä ei ole kehitetty mittalaitteistoa joka kertoisi paremmin ihmis…
Default Avatar
Jäsen 04.12.2014 alkaen
5 aloitettua keskustelua
641 viestiä
0 ×   0 ×