Sen verran kommentoin rapakon takaista tilannetta, että sielläkin alkavat pikkuhiljaa dieselit nostamaan päätään. Audilla, BMW:llä ja MB:llä on jo 3-litraiset dieselit markkinoilla, ja Volkkarilla Jettassa 2.0TDI joka on saanut aika paljon kehuja tä…
Jatketaan "talviautoilun" merkeissä. Aika moni eurovalmistaja on vihdoin saamassa hybridinsä valmiiksi. BMW:llä ja Mersulla on jo edustusmalleissan jonkinlaiset viritelmät, ei kylläkään mitään Lexuksen mittasuhteisiin yltävää. PSA on jo useamman vuo…
Nasse:
Alkaa tuo keskustelu jo puuduttaa! Esittäkää faktaa, mutta tuommoinen mutukeskustelu ei asiaa edistä! Kokeellisesti tuo selviäisi, mutta kuka tekee sen?
Veit jalat suusta. Turhanpäiväistä kinastelua.
Pauli Petteri:
Sain eilen ostettua lehden ja tänään luin vertailun.
Täytyy sanoa iso kiitos toimituksen väelle kerrassaan pätevästa työstä. Tiedon saannin näkökulmasta TM:n tapa raportoida asioista on varsin ensiluokkainen. Toisin kuin esim. Eng…
jakke-:
Ajattelin ajaa tällä autolla kunnes sähkö autot yleistyvät kunnolla, tai vety autot yleistyvät.
Saat varmaan ajaa aika kauan. Ainakin mun käsityksen mukaan ollaan vielä aika kaukana polttomoottorin syrjäyttävistä ratkaisuista.…
Piiri pieni pyörii...täällä ne samat huutelut edelleen vaan jatkuu ja jatkuu ja jatkuu. On se maasturi sitten vaarallinen peli. Pitäs varmaan moiset kikottimet kieltää lailla. Painoa on useamman tuhatta kiloa ja se painopiste katon rajassa. Täytyy o…
AkiK:
Mielenkiintoista olisi laittaa joku perusvakaa henkilöauto, esim. Volvo V70 talveen sopivilla 195mm leveillä renkailla tuollaisen perus-SUVin kanssa ajonvakausvertailuun talvisella maantiellä vaihtelevissa oloissa, esim. lumella ja sohjos…
petos:
Jos pannaan oikein ruokalaput kaulaaan ja aletaan maistelemaan, niin kyllähän katumaasturit on selkeästi huonompia ajaa ja käsitellä kuin vastaavat henkilöautot. Painopisteet, ajotuntumat ja kallistelut tekevät tehtävänsä.
Tätä en k…
Hyvä kun saadaan taas vähän viihdettä palstalle
Se on kyllä tullut jo moneen kertaan tänäkin talvena huomattua että kyllä kaksivetoinen on aika onneton tapaus. Kyllähän silläkin pärjää, mutta kun kerran nelivedon rattiin istahtaa niin siinä …
Mä ainakin voin jo nyt ilmoittaa etten aio sanallakaan osallistua tuohon jonninjoutavaan kylmäkulutusvääntöön. Todennäköisesti siitä saadaan taas useamman sivun mittainen sota, vaikkei niillä arvosanoilla ole loppuen lopuksi paskankaan väliä. Jotkut…
kulkuepeli:
Aika säälittävää, jos vielä nykyäänkin joutuu virittelemään maskeja auton keulaan, ettei moottori hajoa:
http://www.taloussanomat.fi/liikenne/2010/02/26/kallis-moottorivaurio-uhkaa-naita-automalleja/20102977/139
Jos tästä jo…
Veskun79:
Ongelmamme syy: kondenssivesi ja jäätyminen ahtoputkistossa. Koko ketju aina moottorinohjausjärjestelmään käyty läpi ja muka korjattu, mutta aina vaan lahoaa tielle.
Tyyppivika ainakin 2.0TDI:ssä. Johtuu yleensä siitä että auto v…
Eikös Yetistä olekin kaksivetoinen malli tulossa? Ainakin 1.2 TSI ja 110hv 2.0TDI olisivat käsittääkseni etuvetoisia. Maavaraa on TM:n mukaan 18 senttiä, eli ihan mukavasti vaikkapa mökkitielle lomalastista huolimatta.
Jos kuitenkin pysyttäis asiassa? Tai no, sinänsä ihan hyvä heitto kun ei nuo Volvon luvut niin kovin MERKITTÄVIÄ ole.
Aika jännä että ranskalaiset merkit ovat myyneet noinkin hyvin. Varsinkin Renaultin luvut on todella komeat. Fiatkin myynyt yl…
No lähinnä nyt kyse taisi olla pienestä kettuilusta. Happohuin viestit kun tuppaa olemaan tuollaisia mainospätkiä ilman minkäänlaisia omia mielipiteitä. Mutta jokainen tyylillään.
Ihan mielenkiintoiselta vaikuttaa. 1.2 TSI on mukava uutuus, mutta puheisiin auton hiljaisuudesta suhtautuisin varauksella ennen kuin saadaan autoja tänne kauas pohjolaan. Toinen asia voipi olla hinta, jolla VW saattaa pelata itsensä ulos markkinoid…
En jaksanut lukea koko ketjua, kun mun mielestä oli niin ilmiömäistä miten jo kolmannessa viestissä onnistuttiin täräyttämään täysin ohi aiheen.
MasterOfPuppets:
Tuli mieleen tämmöinen juttu että; jos kaikki ajaisivat talvella kitkarenkaill…
Aina silloin tällöin tulee mieleen, että miksei autoissa ole "mustaa laatikkoa", johon tallentuisi tiedot auton liikkeestä ennen onnettomuutta? Nopeus, ratin asento, kiihtyvyydet eri suuntiin...kaikki nuo + miljoona muuta asiaa tietokone kuitenkin m…
ddr5:
Toisaalta vaikka henkilöauton kuljettaja "puhalsikin" alle 0,5 niin edellisenä iltana on tulltu ilmeisesti jonkun verran törpöteltyä ja todennäköisesti valvottuakin yöllä. Voisin kuvitella, että väsymys osaltaan aiheutti arviointivirheen,…
Odysseia:
Minusta on päivänselvää, että henkilöauton kuljettajalla on ollut oikeus luottaa siihen, että kokenut rekkakuski edes pyrkisi noudattamaan liikennesääntöjä. Siis olisi vähentänyt nopeuttaan. Edes hieman !
Huomatkaa, että tämä kuski…
Törkeä ylinopeus, mutta ei muuta sitä faktaa miksikään että onnettomuus oli henkilöauton kuljettajan vika. Kärkikolmion takaa ei toisen eteen ajeta. Piste.
Mä en ymmärrä sitä että kun ihmiset maksavat autoistaan kymmeniä tuhansia euroja, niin miksei sitä hands free -settiä voi ottaa siinä samalla? Kännykkään puhuminen ajon aikana on niin yksiselitteisesti kielletty ettei siinä pitäisi olla mitään ihmet…
Pölleistä en tiedä mutta pitkätkin laudat menevät lava-autossa näppärästi kun ne pistää kulkemaan hytin turvakaaren ja lavan takaluukun päältä. Jos vaan sidonta on kunnossa niin ei poliisit siitä välitä.
Kysyväinen:
Empiirisen tutkimuksen perusteella olen tullut seuraaviin tuloksiin Suomen huonoimmista kuskeista:
1) pakettiautojen kuljettajat
peruste: 98% ei käytä suuntamerkkiä, 50% kuskeista rikkoo pakettiautojen enimmäisnopeutta 100km/h
…
No johan nyt. Onkos Putte päästetty taas tietokoneen äärelle?
Ja itse asiasta, niin en kyllä ymmärrä miksi kenenkään pitäisi ottaa jotain liikennevalistajan roolia autolla ajaessaan. Ajetaan sitä omaa (mielellään nopeusrajoitusten asettamaa) …