Inspektori:"Tämä kertoo sen, että kotiläksyt on tehty noissa leireissä myös vetopidon osalta ja erityisesti avustimien osalta."
Juuri näin, BMW & MB ottavat kaikki näkökulmat huomioon. Tasapainoinen lopputulos, oli sitten vetopito, ohjattavuu…
Hyvä huomio, testeistä tulee tiukemmat vuosi vuodelta ja 2018 saattaa taas olla tiukempi kuin 2017. Eli 2017 tulokset ovat saavutettu löysemmillä kriteereillä. Hyvä että kriteereitä kiristetään.
Näiden autojen kohdalla kaikissa mainitaan 2018 -vu…
Amerikassa IIHS -turvallisuusorganisaatio (Euro-NCAP vastaava) on julkaissut turvallisimmat autot luokittain. Tässä BMW-5/ MB-E -luokassa tulokset ovat seuraavanlaiset:
TOP Safety Plus 2018 (korkein turvallisuusluokitus):
* BMW 5-series
* G…
Näiden Heinz-Guido -trollivideoiden lomaan saattaa olla hyvä muistuttaa BMW:een ja MB:een menestystä TM:n talvitesteissä:
2018: BMW 530e, sija 2 takavetoisena
2017: MB & BMW ei mukana
2016: BMW X1, neljä tähteä
2015: Mercedes-Benz C 220, s…
Nyt kun näistä oikeista premium-kingeistä puhutaan, What Car-lehti on tehnyt ison vertailun parhaiden premium-merkkien välillä. Eli marraskuun numerossa vertailussa:
* Audi A6 40 TDI S-tronic
* BMW 520d M Sport
* Mercedes-Benz E220d 4Matic
…
Heinz-Guido: "Paikasta josta etuvetoisella lähdetään liikkeelle helposti"
Edellinen viittaus videoon KITKARENKAILLA kertoo Heinz-Guidosta paljon, millä etuvetoisella KITKARENKAILLA tuosta lähdetään "helposti"?
Inspektori, takoitin linkillä netissä yhteyksiä BMW -autojen ja MP-puolen välillä. Googlaamalla löysin BMW Motoradin... Ristiin ei sivuilla ole mainintaa??
Muuten tuo suora kuutonen on aika "pieni" kuutiotilavuudeltaan, 1,6l. Varmasti värinätön k…
740 GLE: K1300 GT oli jo niin mieluinen mopo ajaa, että olen luvannut itselleni, että 1600 GT:tä en edes ota koeajolle, ennen kuin on rahat lompsassa valmiina.
Heräsin myös noista mopoista ja tutkiskelin. Tuossa 1600 GT:ssä siis on suora kutonen?…
Oma perstuntuma on tuon 50/50 jaolla ja takavedon puolesta. Oleellista on, että auto on tasapainoinen niin ohjauksen että vetopidon suhteen. En edes usko että tuo suhde juuri elää vaikka otetaan eri versioita autosta. Etupyörät ovat todella edessä (…
NHB, ilmanvastuskerroin tekstin mukaan on 0,23. Kyllä se se nyt samassa päässä on kuin mainitsemasi 0,22, onko siihen nyt sitten paljon matkaa vai ei? Tuosta 330e:eestä mainittiin, että range olisi 60km pelkällä sähköllä, olisiko n. 40km poistuvassa…
Samoilla linjoilla, Ei mitään dramaattista. Koko on kasvanut ja paino pudonnut tuon 55kg. Ilmanvastuskerroin on parhaasta päästä ja päästöt vaikuttavat hyviltä, jos nuo nyt ovat WLTP -arvoja? Perä ja nokka aika fressin näköisiä ja kojelauta on uudis…
AutoExpress on nyt julkaissut tiedot uudesta 3-sarjasta. Mielenkiintoista on, että perushybridi käyttää samaa tekniikkaa kuin 2-sarjan tourerit, eli olisiko kone edessä poikittain ja sähkömoottori taka-akselilla? Sitten olisi tehokkaampi hybridi per…
Nyt näyttää, että tietoja ei tihku etukäteen. Tiistaina klo 10 Suomen aikaa alkaa vierallinen lehdistökonferenssi, joka on seurattavissa netin kautta:
http://www.live.bmwgroup.com/en/live-streaming/
Sanoisin RunFlatien aiheuttavan Suomen huonoilla/karkeillla teillä ongelmaa, mutta testi ei ratkennut niihin. Katso taulukkoa niin huomaat, että BMW on joka alueella (paitsi ajoasento ja kulutus) Arteon perässä.
Tämä 4-sarja (=3-sarja) on jo iäkä…
No niin, TM testasi "GT-kolmikkoa". Voittaja on VW Arteon selvällä erolla Stingeriin ja BMW:hen. VW on kyllä laittanut paljon peliin sitten diesel-skandaalien jälkeen. Onhan tuo Arteon upea peli eikä häviä mersulle tai bemarille. BMW uusiutuu ensi …
Mitä itse olen seurannut on A6 saanut pelkästään ylistäviä kommentteja. Lähtökohtaisesti 3-litrainen kone on ripeä, tehoa ja vääntöä on riittämiin ilman viiveitä. Ja laatutaso/viimeistely on huippua.
Samassa AutoZeitung -lehdessä oli myös pikku-S…
Mitäänsanomaton kommentti jälleen tältä multi-nimimerkki Guidolta...
Siis hinta on mitä on ja mitkä ovat ongelmat ja missä autotesteissä niistä on mainittu?
Uudessa AutoZeitungissa vertailu A6 50TDI v BMW 530d sekä mukaan otettu myös Volvo 90.
Odotin Audin voittoa, mutta BMW 5 veti pidemmän korren. Niinpä lopputulos : 1. BMW 5, 2. Audi A6 ja näin Volvo 90 peränpitäjänä. Täytyy perehtyä yksityiskohtii…
Ehkä V60 on jo parempi laadussa kun XC90 ja V90 ovat käyneet omat kuvionsa läpi. Katso ne Teknikens Värld kuvat läpi. Uskon Volvon laadun parantuvan ja 2-3v. aletaan olla saksalaisten tasolla. Ei pitäisi olla vaikeaa Volvolla kun kaikki mallit ovat…
Hyvä Heinz-Guido, ole hyvä ja ymmärrä muutkin merkit kuin Volvo. Merkki on hyvässä nousussa, mutta Fordin jälkeen vielä kestää saada laatu ja imago kuntoon! Paljon on tapahtunut Kiinalaisten alla.
Hyvä Heinz-Guido, mitä mahtaa "luottamuksellinen" tässä tarkoittaa? Voisit lukea omat kommenttisi ajatuksella. NHB, Quu.2018 ja 740 GLE + muut kuvasivat tilanteen hyvin. Monet ovat todenneet häiriköintisi (&bannit) ja toivotaan parannusta käytök…
Ei jaksa tähän provosointiin puuttua, mutta kuten monet täällä kirjoittavat, on Volvolla vielä urakkaa edessä. Volvon laatuongelmat on jo käsitelty ja imagoa tarvitsee parantaa. Kiina-Volvo ei paranna tilannetta. Aikamoista haloota Heins-Guido tekee…
Tuskin tässä juhlia tarvii, totuushan on että Volvo varmasti panostaa nyt laatuun kun näitä heikkoja tuloksia on tullut. Kuten mainitsin, seuraava sukupolvi varmasti on jo laadultaan selkeästi parempi. En ostaisi nyky-Volvoa nykylaadulla.
Hybrid:"Tracktestin myöntämästä tittelistä huolimatta olen vasta ihan alkutaipaleella näin volvofanaatikkona, mutta siti ihmettelen joidenkin kirjoittajien hanakkuutta hyökätä juuri Volvoa vastaan.
Suorastaan hassun hauska kommentti tuossa aiemmi…