mikahe2

    Keskustelut

    • Tämä käyttäjä ei ole aloittanut keskusteluja.

Viimeisimmät kommentit keskusteluissa

  • Tässä uudessa A4:ssä "pisti" silmään akun sijoitus peräkonttiin. Onhan näitä ollut aiemminkin, mutta miten toimii pakkasilla pelkässä cityajossa ellei auto ole ruostumassa lämpimässä tallissa?
  • Lainaus:16.09.2007 klo 12:50 Ammattilainen kirjoitti Olen eri mieltä. Toki on varmasti niitäkin, jotka tarvitsevat nelivetoista autoa, mutta sanoisin, että citymaasturi on kuitenkin valtaosalle totaalisen tarpeeton kulkupeli mitä nelivetoisuuteen t…
  • Eikö Avensis Verso ole enää tuontiohjelmassa? Sehän oli suorastaan järkyttävän suuri tiloiltaan.
  • Lainaus:10.08.2007 klo 10:17 D-Power kirjoitti Dieselautoon saa edullisesti 15-20 % lisää vääntöä ja tehoa kulutuksen juurikaan lisääntymättä. Eli tässä voisi olla yksi syy valita dieselauto bensamoottorisen sijasta. Mahtaako myös bensaturbojen kul…
  • Lainaus:09.08.2007 klo 22:26 Rampe2 kirjoitti Lainaus: "Kaikkinaiset moottoriviritykset perustuvat lastut mukaan luettuna siihen, että tuhoamalla enemmän polttoainetta saadaan isompi teho ja vääntö. Lisäksi haitta on pysyvä myös silloin kun sitä li…
  • Lainaus:09.08.2007 klo 17:51 Putput kirjoitti Jos haluaa lisää kulkua niin vakioSmartin tehoja saa nostettua ohjelmoinnilla yli 100hv:aan (ja vääntö tietty kasvaa myös reippaasti), enkä usko että kulutus juuri siitä nousee. Aika iso prosentuaalinen…
  • Lainaus:07.08.2007 klo 16:49 D-Power kirjoitti Meillä vertailupari kovassa käytössä on seuraava: Focus diesel 90 hv keskikulutus pyörii 6 litran paikkeilla ja 115 hv:n bensa Focus 7,5-7,7 l/100km eli eroa alle 2 l/100km. Autot ovat samanlaisessa aj…
  • Lainaus:15.08.2007 klo 22:05 AWD kirjoitti Niin, jokainenhan voi markkinointiviesteissään väittää näin, mutta tehtyjen kuluttajatutkimusten, kestotestien ja monen Toyota-käyttäjän kokemusten perusteella taitaa kuitenkin olla, niin Toyotalla olisi t…
  • Lainaus:02.08.2007 klo 22:49 Simppa- kirjoitti Lainaus:02.08.2007 klo 19:38 mikahe kirjoitti PS. SA-Intin käytössä en ole Land-Rovereita Lantikoista puhumattakaan nähnyt ainakaan kolmeen viime vuosikymmeneen. Onko joku muu? N-Liiton maasturien po…
  • Lainaus:02.08.2007 klo 20:31 Simppa- kirjoitti http://www.mil.fi/maavoimat/kalustoesittely/index.dsp?level=108&equipment=206 No joo, ketkähän nörtit näitäkin sivuja tekee lusmuillakseen palveluksesta? Tämän perusteella Lantikassakin on "k…
  • Mitä vielä, ominaisuuksiinsa nähden tuo autohan on halpa ( http://www.iltasanomat.fi/autot/esittelyt.asp?ID=346900 ). Sellainen kannattaa hankkia varalle vaikkei juuri nyt tarvitsisikaan. PS. SA-Intin käytössä en ole Land-Rovereita Lantikoista puh…
  • Nämä hirvenväistötestit ovat täysin joutavia siitä huolimatta että auton on suotavaa pysyä pystyssä millaisessa ratinväännössä tahansa, varsinkin kun alla on lentokenttä. Tämä siksi että kolaritestejä ei tehdä lainkaan auton kattoa tai pohjaa vastaa…
  • Tylsien autojen listallani ovat kärjessä Fiat, korealaiset ja Volvo. Fiat on tosin petraamassa uusimmalla pikkuautollaan, jota en kuitenkaan tule tarvitsemaan. Listalla ovat valitettavasti kaikki lähes harkinnan arvoiset merkit, joten onneksi en jou…
  • >Aloite< ei saanut vaadittua 50 kannatusilmoitusta 07.01.2013 mennessä [vaan 12]. Vilkun käyttämättömyys ei siis kansan syvien rivien mielestä ole ongelma.
  • Minusta >tuo< >aloite< on hyvin kannatettava. Kun asiasta puhuttaisiin lain tarkoitusta vastaavalla nimellä jokapäiväisessä kielenkäytössä, lain noudattaminen olisi helpompaa. EDIT: Myös >Esko Riihelä< näkee vilkun käytössä p…
  • Rätkätin: Kun pääväylää jyrää kolme/neljä rekkaa (norsua) pitäen toisiaan hännästä kiinni, niin miten rampilta noiden väliin pääsee? Ei varmaan mitenkään, ja sen pitäisi olla normaalilla liikennenäöllä havaittavissa jo paljon ennen kuin kiihd…
  • Rätkätin: Tuo vaaran aiheuttaminen on minusta sangen mielenkiintoinen asia. Vaaraahan voidaan aiheuttaa ilman että minkäänlaiset osumat relisoituisivat. Joku voisi ajatella mitä tuossa nyt on mukamas ollut vaarana, kun ei osumiakaan ole tullut. R…
  • Rätkätin: TeeCee:Jussi-: ”Tuolla tavalla käytettäessä vilkun informaatioarvohan on aika lähellä nollaa.Vilkusta ei voi päätellä mihin väliin vilkuttaja pyrkii.” On parempi ettei totuttelekaan siihen että vilkku kertoisi mihin rakoon vilkuttaja…
  • Jussi-: Aikanaan itselleni opetettiin autokoulussa laittamaan vilkku päälle hyvissä ajoin, kun oltiin liittymässä rampissa isommalle tielle. Tuolla tavalla käytettäessä vilkun informaatioarvohan on aika lähellä nollaa. Vilkusta ei voi päätellä mi…
  • Rovasti: Olen havaitsevinani, että monelle kuskille vilkun (ja yleensäkin valojen) oikea käyttö on jotenkin "noloa". Aivan kuin vilkkua ajoissa käyttävät kuskit olisivat akkamaisia tai muuten "tosimiesten" joukkoon kuulumattomia. Huonot tavat, ep…
  • harjis: Jotain muuta tarttis keksiä. Eikös noiden motarien ohituskaistavahtien olisi tarkoitus kuvata ne, jotka ajavat siellä olemattomalla nopeuserolla ohitettaviin verrattuna, tai jopa hitaammin.
  • Herbert: Yksisuuntaisella ajoradalla käytännössä siis ei tarvitse ajaa kaistan oikeassa reunassa, mutta mikäli kaistoja on enemmän kuin yksi (Itäväylä Itäkeskuksen ja keskustan välillä ) pitää yleensä ajaa oikean puoleista kaistaa. Tämä siksi, ko…
  • lawnmover: TLL: Moottoritiellä on ajoneuvoa kuljetettava eniten oikealla olevalla vapaalla ajokaistalla. Mikahe laittoi lainauksen Tieliikennelaista. Ei siinä mainittu mitään moottoritien ohituskaistasta. Siinä sanotaan että pitää ajaa oik…
  • ...on ihan pätevä: http://www.iltalehti.fi/autot/200809188283281_ae.shtml
  • http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1982/19820182 "7 § (29.4.1994/328) Moottoritiellä on ajoneuvoa kuljetettava eniten oikealla olevalla vapaalla ajokaistalla. Jos ajokaistat on opastusmerkein osoitettu tarkoitetuiksi kukin tietylle liik…
  • Herbert: Kyse oli ylinopeuden käyttämisestä, ei suhteesta nollatoleranssiin ja automaattiseen nopeusvalvontaan. Minusta noilla on kiinnostava yhteys. Johtuuko sen nollatoleranssin vastustus siitä, että se vähentää liikaa kiinnostusta lain rik…
  • Herbert: AkiK, minä ja varmaan moni muu ajamme joskus ylinopeutta, vaikkei lain rikkominen kiinnostakaan. Kuulutko samaan kerhoon meidän kanssa? En ainakaan automatisoidun nopeusvalvonnan ja sen nollatoleranssiin suhtautumisen kanssa. Se on m…
  • Herbert: Mikahe, et sitten vastannut kysymykseen. Eikö kantti kestänyt myöntää, että joskus tulee ajettua ylinopeutta. Jos oikein muistan, joskus väitit ajavasi virheettömästi (ilman lain rikkomista). No uppoaisikohan AkiK-mainen retoriikka…
  • Herbert: Käytätkö joskus lievää ylinopeutta ohituksissa? Sanot, että "jos ohitan niin menen myös ohi". Kartan mahdollisuuksien mukaan suolassa kylpeviä motareita ja isoimpia valtateitä, jolloin liikenteen vähyyden vuoksi ohitustarve on vähä…
  • Herbert: Muista sitten, että et lähde ohittamaan n. 90 km/h ajavia talvirajoitetulla moottoritiellä. Nopeusero on liian pieni laillisen ohituksen edellytyksiin... Tässä pari yksinkertaist(tettu)a kaavaa, joilla tätä motarivakkariohitusongel…
Default Avatar
Jäsen 04.12.2014 alkaen
33 aloitettua keskustelua
1717 viestiä
0 ×   0 ×