nelivetoinen

    Keskustelut

    • Tämä käyttäjä ei ole aloittanut keskusteluja.

Viimeisimmät kommentit keskusteluissa

  • Painavan ja kevyen auton törmäys on ana perin epätasa-arvoinen tilanne, sillehän ei mitään voi. Ja iso maasturi koheltajan käsissä on ehdottomasti vaarallinen kapine. Mitään erityisen vaikeaa ei toisaalta ison maasturin normaalissa ajamisessa ole,…
  • Pitkästä aikaa täälläkin vänkäystä, johon voisi osallistua... Ensinnäkin asumistavan ja liikkumisen määrän yhteydestä. Se nyt on aivan päivänselvää, että muuttamalla omakotitaloon kymmenien kilometrien pendelöintimatkan päähän työpaikasta…
  • Korjaus: ylle kirjaamani vahingot siis suhteutuvat tietysti kymmeneen tuhanteen vuoteen eivätkä tuhanteen vuoteen.
  • Mielenkiintosta tilastoa syntyy noista henkilövahinkojen ja vakuutusvuosien suhteesta. Peugeot 307:n jälkeen vaarallisia ovat listatuista BMW 300-sarja ja Skoda Fabia, kummallakin 68 vahinkoa /tuhat vuotta. Skodasta tosin aika pieni otos, Bemareis…
  • Minkä takia kitkarengas nostaa pölyä nastarengasta enemmän? Tätä en oikein ymmärrä..
  • jjvi: olet oikeassa, myös tuo kitka- ja nasta-autoilijoiden onnettomuusalttius toisiinsa verrattuna olisi mielenkiintoista tietää. Ja jos merkittäviä eroja suuntaan tai toiseen on, olisi tietysti reilua huomioida myös vakuutusmaksuissa. Toisaalta o…
  • Osaisikohan kukaan kertoa, kuinka suuri on nasta- ja kitkarenkaan ero tien kuluttajana. Kiinnostaisi nähdä, kuinka suuren kuluman elinkaarensa aikana aiheuttaa nastarengas ja kuinka suuren kitkarengas. Jos tästä voisi vielä laskea tämän renkaan ulko…
  • Jos teillä olisi oikeasti kauheasti lisää poliiseja valvomassa ja kirjoittamassa sakkoja ylinopeuksista ja muista liikennerötöksistä, olen melko varma, etä alkaisi ihan kauhea parku. Samat kaverit, jotka nyt itkevät kameroista ja haluaisivat niihin…
  • Tiukan valvonnan tai kameravalvonnan vertaaminen alkoholin kriminalisointiin menee pahasti metsään. Oikein olisi vaikka verrata autoilun kieltämistä alkoholin käytön kieltäminen. Alkoholin kieltämistä laillahan on toki kokeiltu - erittäin kehnoin …
  • Semmoisen tietolisän tähän vänkäykseen TeeCee voisit tuoda, että löytyykö tilastoja onnettomuuksia aiheuttaneiden taustoista. Siis miten suuren osan onnettomuuksista oikeasti aiheuttavat ne juopot, narkkarit tai muuten vaan umpikahjot, joihin ei voi…
  • Aika pitkäksi ja epämääriseksi menee tuolla tavalla ajateltu syyllisyyden ketju verrattuna esimerkiksi siihen, että jatkuvasti ylinopeutta ajava aiheuttaa ohituksellaan kolarin, jossa kuolee kaksi syytöntä vastaantulevassa autossa. Useimmille kuol…
  • Minun mielestäni esimerkiksi häiritsevään julkiseen juopotteluun pitäisikin puuttua paljon nykyistä tiukemmin. Sehän on karannut varsinkin tänä kesänä aivan käsistä. Toisaalta esimerkiksi noiden örveltjien hukkumisethan ovat pelkästään positiivisia…
  • Kaatumalla kuolevat tai ruokaan tuikehtuvat ovat kyllä pääosin juuri niitä joka tapauksessa lähiaikoina vanhuuteen kuolevia. Järkevin vertailuistasi on tuo vertaus työikäisiin miehiin. Sen listan monista kärkikuolinsyistä huomattavaa on se, että ni…
  • Jos nyt edes pikkuisen haluaisitte tolkkua noihin laskelmiinne, niin verratkaa liikennekuolemia muihin tapaturmaisiin kuolemiin. Ei ole ihan hirmu älykästä ottaa vertailulaskuihin mukaan vuoteenomana riutuvia vanhuksia, jotka kuolisivat vanhuuteensa…
  • Ei pitäisi olla ylivoimainen asia tutkia kameravalvonnan todellista vaikutusta. Tie/joukko teitä, joilla ei ole ollut ennen eikä ole nyt kameroita. Sitten samankaltainen tie/joukko teitä, joilla ei ollut ennen, mutta on nyt kamerat. Sitten molem…
  • Nämä heijaustarinat kyllä viittaavat väärään lastaukseen, siis liian pieneen tai peräti negatiiviseen aisapainoon. Jos kärry on koko ajan kiinni autossa silloin kun lastaa, ei tuota takapainoisuutta välttämättä tajua ennen kuin tien päällä. Ilmanvas…
  • BCE kortillinen saa sitten vetää kuormurilla vain kevytperävaunua, siis alle 750 kilon kokonaismassaista. isompien perävaunujen vetoon kuorma-autolla pitää olla yhdistelmäkortti.
  • Omien havaintojeni mukaan (joita on vesillä kertynyt paljon) veneen huippunopeus ja rajoitusten noudattaminen eivät kovin selvästi korreloi (sillä poikkeuksella, että purjeveneet eivät rajoituksia riko). Itse asiassa etenkin sisävesillä näkee aika …
  • touhua tuo ylinopeuksien puolustaminen kulkuvälineistä riippumatta. Törkeät ylinopeudet vesillä ovat ihan yhtä vastenmielisiä kuin ylinopoeudet teillä. Turvallisuuden lisäksi usein perusteena rajoitukselle on aallonmuodostuksen rajoittaminen, joskus…
  • Perinteisten nastarenkaiden kova kumiseos kyllä kestää hirmu pitkään, mutta se ei tarkoita, että nastarenkaan pito säilyisi pitkään. Kun nastat kuluvat/irtoilevat nastarenkaan pito voi romahtaa, vaikka kulutuspintaa olisi jäljellä seitsemän milliä. …
  • Tuo uutisessa siteerattu tutkimus oli tosi lystikäs esimerkki nollatutkimuksesta. Silkkaa kehäpäätelmää koko logiikka. Kun tutkijalautakunnat nimeävät ilmeisen kategorisesti kitkarenkaat rengasriskiksi jääkelillä, niin eipä ole ihme, että "rengasris…
  • Tiukempi valvonta ja kovemmat rapsut kasvattavat kaaaharin taloudellista riskiä. Toistuvat sakot, kortin menetyksen pelko ja etenkin auton menetyksen riski voisivat tepsiä luupäisimpäänkin autonsa jumaloijaan. Käytäntöhän näyttää olevan, kuten polii…
  • koko asiassa on se, että kiihdytyskilpailu liikenteessä kertoo äärimmäisestä ja vaarallisesta asennevammaisuudesta. Tuollaiseen osallistuvan henkinen kehitys on jäänyt asteelle, jolla natiaiset hiekkalaatikolla kinaavat, kenen isillä on nopein auto…
  • Jos erossa "puhuttiin jo sekunneista", ei loppunopeus todellakaan voi pysyä kahdeksankympin rajoissa. Ellei sitten kyse ollut tosiliukkaan jääkelin kiihdytyksestä, jolla taas etenemiskyvyn ratkaisee vain se, miten jäinen kohta alle sattuu ja millais…
  • että ihan turvallisuuden apostolina autotyyppejä vertaillessaan esiintyy ihmistyyppi, joka toisaalla leuhkii voittaneensa liikenteen seassa käydyssä kiihdytyskisassa "huonomman" helivetoauton. Minusta joka ikiseltä liikenteessä käytyyn kiihdytyskisa…
  • Lainaus:14.05.2007 klo 14:22 AkiK kirjoitti ... Olisihan siinä aika hauskaristiriita, jos firma markkinoi ekodieseliään ja henkilökunta ajelee bensa-Volvoilla Fortumin tarrat kyljissä...'( Siis mikä firma markkinoi ekodieseliään? Taitaa ny…
  • Se on kyllä todettava, että muuten leppoisasti sujuneen retkueeni ehdottomasti pahimpia törkeyksiä esittelivät matkan varrella Touaregit, että kyllä ne maasturimiehetkin osaavat. Tosin itse lasken superdieseleillä hyökkäilevät Touaregit enemmän saks…
  • Pakettiautojen ilmaantuminen ohituskaistoille viimeisen kymmenen vuoden aikana taitaa johtua siitä, että pakujen koneet, mukavuus ja ajo-ominaisuudet ovat kohentuneet aika huikeasti. Itse omistin Transitin joskus 1980-luvulla ja kyllähän silläkin oh…
  • Aina sitä huomaa olevansa jotenkin outo. Kukaan ei kuulemma aja kuluneilla renkailla hitaammin kuin tuliterillä. Minä kuitenkin ajan. Nyt on alla 60 000 kilometriä ajetut kitkat, joiden parhaan pidon tiedän vuosien myötä menneen, vaikka kulutuspint…
  • Minä ajoin vuosi sitten vaihtamillani kitkoilla vuodet ympäri, kaikkiaan 75 000 kilometriä, joista oletettavasti isompi osa kesäkaudella. Pintaa oli vaihtaessa jäljellä 4-5 milliä eli seuraavaan talveen en enää ilennyt lähteä, varsinkin kun kumeilla…
Default Avatar
Jäsen 04.12.2014 alkaen
8 aloitettua keskustelua
273 viestiä
0 ×   0 ×