no-kia

    Keskustelut

    • Tämä käyttäjä ei ole aloittanut keskusteluja.

Viimeisimmät kommentit keskusteluissa

  • Minulla E39 Bemun keulalla kakspuolikas vaparikuutonen ja onhan se juhlallinen kone ajaa. Ei värise ei, hiljainen tasainen surina, kuin sähkömoottori. Ei ole turboviivettä ja koska ahdinta ei tarvitse odottaa, niin voimaa on kohtalaisesti jo tyhjäkä…
  • Kyllähän harrastusauto kiinnostaisi ja kovasti, mutta ei ole oikein paikkaa sitä säilyttää. Kuten edellä jo kirjoitettiinkin, niin parempi jättää ne hyväkuntoiset autot asianmukaiseen säilytyspaikkaan. Jonkin vanhan Saabin voisi toki pelastaa, niitä…
  • Niinpä. Olisin heti valmis maksamaan extraa jo siitä, että autossa takaveto. Voi olla, että itsellä muuttuu työnkuva pian ja muutto kaupunkiin, niin voisin aivan oikeasti tuollaisella ketterällä takapotku kirpulla ajella. Toki jos tuon tehokkaan GT …
  • Varaosamyyjänkin täytyy syödä ja toisaalta autotehtaan kokoomalinjalle tulevista "varaosista" taitaa olla aika hyvä paljousalennus.
  • BMW-fanipoikana minut tunnetaan, mutta Volvon hyväksi täytyy todeta mahtavat istuimet. Ainakin ne esittelyautojen nahkasohvat tekee olon hyvin kotoisaksi ja uskon (en tosin tied&#228 että täten autossa viihtyy pitkiäkin aikoja.
  • Vakuutusyhtiön korvauspäätös kielteinen, koska "eihän sitä autoa kukaan ennen pesua tarkastanut, vasta pesun jälkeen" Riitelemään Tämän takia kannattaa ottaa autostaa paljon hyviä kuvia ja ladata ne jonnekin julkiseen paikkaan, vaikka o…
  • japaloma: BMW:n muotokieli on myös puhuttelevaa, mutta hieman olen huomaavinani kasvun jälkeen varmistelun merkkejä ilmassa. Hyväksi koettuja elementtejä monistetaan sen enempää vaivaa näkemättä uusiin malleihin. Lähivuodet tulevat kertomaan, sal…
  • Kuvat on VW:n palkkaamien ammattilaisten ottamia, joten ne voivat hieman valehdella, mutta hyvältä tuo minusta näyttää joka suunnasta. Ei kaunis, mutta klassisen toimiva profiili. Sisusta ja kojelauta siisti. Moottoripaletti kattava, erityisesti iso…
  • Pitkäikäisenä BMW harrastajana ja autotietäjänä lähdin kaverin avuksia ostamaan autoa. Mukaan tarttui Audi A4, ei tuo ollenkaan huono vehje ole hintaansa nähden. TFSI on todella taloudellinen ja suorituskykyinen. Etuveto tiedettiin toki puskevaksi, …
  • Tracktest: ... Hyvä istuin joka luo mukavuutta... Tuossahan se voittaja jo tulikin. Niin paljon kuin auton lisävarusteilla saakin mukavuutta aikaiseksi, niin mikään ei voita sitä, joka on 100% ajasta perseen alla. Ilmastointi on …
  • Jos on kiire, niin vitutukseen ruuhkassa ei auta mikään. Ehkä eniten jos on sattunut hyvä levy mukaan, radiosta ei mitään tule. Maantieajossa auttaa auton hiljasuus ennenkaikkea, meidän karkeilla teillä rengasmelu on pahaa. Hiilipäästö: …
  • Portaaton CVT on oikeasti portaaton. Pykälä automaatit vaihtavat aina viiveellä ja erityisesti alaspäin vaihdettaessa viiveen ja nykäyksen tunteen. Toki kaksoiskytkin on nopea, mutta jos useampi pykälä pitää vaihtaa kerralla, niin se kestää pienen i…
  • Niin, kerro nyt, miksi BMW ei itse suunnittele urheiluautoa? Eikö osaaminen riitä? Miksi esität tyhmää, vai oletko sittenkin vielä tuti suussa? Kukaan muu ei tällä pallolla kyseenalaista BMW:n taitoa tehdä urheiluautoja. Merkillä on urheiluau…
  • Autoilijoita on laidasta laitaan ja kukin painoittaa omia mieltymyksiään. Tehoa on kiva olla sopivasti, mutta eihän sillä suomessa paljoa käyttöä ole. Omassa vaakakupissa painaa hiljaisuus, mukavuus ja viimeistely. Tämä sisältää sen tuntuman, että a…
  • Jälleen kerran ihmetyttää tämä BMW vs. Audi taistelu. Jokaisella on oma suosikki, mutta miksi siitä täytyy noin kinata. Kun me molemmat (sekä BMW että Audi kuskit) olemme lopulta samaa perhettä. Olemme autoharrastajia, jotka ovat valmiita maksamaan …
  • En pitäisi "myydyintä" minään boostailun aiheena. Onko muka kiva ajella harmaalla Avensiksella kun naapurillakin on ihan samanlainen? Samaa mieltä. Ainakin omaa mieltä lämmittäisi omistaa todella harvinainen ja ainutkertainen auto. Sellaista …
  • Mutta tuohan on aivan loistavaa suunnittelua, että pohja ruostuu heti puhki. Koska kun Mazdan kattokin alkaa pian vuotamaan, niin on hetivalmis reikä, josta vedet poistuu matkustamosta.
  • En ole ikinä luottanut minkään autolehden testeihin, enkä tule luottamaan. Vertailujen loppusijoituksia on turha katsoa, ainoa mikä minua kiinnostaa testeissä on autojan mittaustulokset eli puhtaat faktat. Suorituskyky, kulutus, ajovalot, lämmitysla…
  • Toisin kuin 5-sarjassa (ainakin E39, E60), niin uudessa 3-sarjassa ei ole vieläkään perusjakkaroissa istuintyynyn kaltevuuden säätöä -> olematon reisituki, ellet ole täysin persjalkainen. Eli täytyy ottaa sportti jakkarat tai ostaa 5-sarja, kuten…
  • Varmasti se melua vaimentaa enemmän tai vähemmän, mutta muka 9 dB Se tarkoittaisi, että meluisin pikkuato pääsisi samoihin desibeleihin, kuin S-Mersu tai iso BMW normi renkailla. Jotenkin kuulostaa mahdottomalta yhtälöltä.
  • Penteles: Continentalin uusi teknologia laskee auton sisälle kuuluvan rengasmelun tasoa yhtiön mukaan jopa yhdeksän desibelin verran. http://www.telegraph.co.uk/motoring/10230770/New-Continental-tyres-aiming-to-silence-road-noise.html Nyt o…
  • Hmmm... Mielenkiintoista. Mitähän tuosta tulee. BMW F30 on varmasti kaikin puolin parempi auto kuin E90, mutta se ei tee vanhasta E90:stä huonoa tai vanhentunutta. Miten kinuskit (ja tietenkin BMW) meinaavat karsia vanhaa Bemaria, jottei se vie asia…
  • Niin paljon kuin Teslan, tai sen kaltaisen sähköauton haluaisikin, niin käytännön syyt eivät tuota mahdollista. Raha on toki ongelma, 100tEur auton osto ei nyt sovi budjettiin, mutta vaikea on myös lähteä joka viikonloppu mökille 400km päähän, kun e…
  • Sähköauto kulkee teholla aivan kuten kaikki muutkin kulkuvälineet. Se on hyvin yksinkertaista fysiikkaa, tarvitaan tietty teho liikuttamaan tietynsuuruista massaa esim. ylämäessä tai antamaan sille kiihtyvyys. Newtonit (kitkavoima renkaissa) antavat…
  • Aivan samoilla linjoilla. Autot on ilmeisesti kaikki suunniteltu sileille teille ja jätetty tällainen aivan minimaalinen markkina-alue Suomi + Itä Eurooppa pois. On niin paljon mukavampi ajaa pehmeällä alustalla ja renkailla noiden järkyttävien kolo…
  • NHB: no-kia: Tyhmää tämä etuveto vastaan takaveto vääntäminen. Kaikki tietää että se on vain raha kysymys, halvat autot ovat etuvetoisia. Kun mennään kalliiseen hintaluokkaan, niin autoja on monenlaisia. On vapaastihengittävillä moottoreilla…
  • viltteri valjami: Miksihän poliisit joutuvat ajamaan, ja ajoivat jo silloin kun takavetoautoja vielä oli enemmän tarjolla, huonoajoisilla etuvetoisilla? Kustannuskysymys. Ja sitäpaitsi poliisien "ajokoulu" perustettiin juurikin etuvetois…
  • inspektor70: Vacraste ja kumppanit. Millaiseen ajoon pitää ehdottomasti olla takavetoinen auto ? Jos tuolla liikenteessä ajetaan ns. normaalisti, mitä väliä on, mistä päästä auto (vajaavetoisena) vetää. Perustelkaapa joskus valintaanne. Kukaa…
  • Se nyt vaan on niin, että huonosti pitävällä pinnalla ylämäessä etuvetoinen jää helposti jumiin, kun kaikki paino siirtyy mäessä taakse. Ongelma ei ole suuri esim. painavakeulaisella dieselillä, jos nyt joku sellaisella maatalousraksuttimella haluaa…
  • Ikävä tulee Saabia, terveisin jo nuorena sairastunut. Saabi oli minulle pitkään se auto, joka erottui muiden rimpuloiden joukosta. En todellakaan väitä että Saabi olisi ollut huono GM/Opel aikana, vaikka sitä monet väittävätkin, mutta se ei enää e…
Default Avatar
Jäsen 04.12.2014 alkaen
5 aloitettua keskustelua
148 viestiä
0 ×   0 ×