Parempi liian aikaisin kuin liian myöhään.
Voisihan sitä mahdollisesti myös harkita sitä vaihtoehtoa, että jättää siinä yhdessä lokakuun lumisateessa auton kotiin? Tässä voi nimittäin mennä hyvinkin kaksi kuukautta tai enemmänkin, kunnes seur…
Rätkätin:
ddr5:
Veikkaanpa, että välillä 35-64 käppyrät ovat hyvin samankaltaisia joka ikävuodella. Eihän niitä muuten olisi niputettu samaan joukkoon.
Mistä tiedät?
Eihän ddr5 väittänyt tietävänsä vaan veikkaavansa.
…
Herbert:
Minun pitää nähdä, että suojatiellä ei ole jalankulkijaa, vasta sitten voin ajaa eteenpäin.
Sama juttu. Tosin skannaan myös onko joku astumassa sinne, eli en yritä pelkästään välttää törmäystä vaan noudattaa oikeaa kulkujär…
Tutki muutaman päivän ajan itseäsi, kuinka paljon luotat muiden noudattavan sääntöjä. Jos muut eivät noudattaisikaan, millaisia yllätyksiä siitä aiheutuisi ja kuinka pitkälle osaisit niitä väistellä.
Joo tuskimpa kukaan voi väittää kykeneväns…
Yli ei saa ajaa, mutta miten kuljettaja sen voi välttää?
Perin yksinkertaista. Keskittymällä vähemmän epäolennaisuuksiin, s.o. ajonopeuteen ja liikennevaloihin sekä keskittymällä enemmän olennaisiin seikkoihin, s.o. muiden tienkäyttäjien huom…
Kaikki ovat mitä ilmeisimmin yhtä mieltä siitä, että suojatien eteen pysähtyneet ohitetaan aivan liian usein pysähtymättä jokapäiväisessä liikenteessä ainakin pääkaupunkiseudulla. Yksi suuri syy tähän ilmiöön on siinä, että kaikki huomio kiinnitetää…
Kerro toki tarkemmin, miten käännyt vasemmalle, jos tyypilliseen ruuhka-aikaan autot matelee melko hitaasti, eikä vastaantulijoiden puskurista puskuriin ole autonmentäviä aukkoja.
Jos olet paalupaikalla odottamassa vihreää, niin liikkeelle ri…
Itse olen huomannut pari ongelmaa, joilta on vaikea välttyä:
- lähestyn tasa-arvoista risteystä kaupungissa, valmiina väistämään oikealta tulevaa. Juuri ennen suojatietä näkee vain muutaman metrin päähän oikealle kulman taakse, autoja ei näy. Lähes…
Monelle tuntuu riittävän, että hommat sujuu omalta kannalta kivasti. Esim. eilen yks pysähtyi liikenteenjakajan kohdalle ottaakseen kaverinsa kyytiin. Ei ne varmaan edes ymmärrä haittaavansa muita, kun ajattelevat vaan itseään.
Sääntöjä väljä…
Jos TM:n liikennetoimittajilta kysytään, niin moiset kuljettajat olisi syytä passittaa pikimmiten vankilaan.
Jos multa kysytään, niin kyllä: sinulla on vähän turhan tiukka pipo. Jokaista sääntöä ei tarvi ihan kirjaimellisesti noudattaa. Hommat …
Hesari oli otsikoinut jutun "huono auto paljastuu kolmessa vuodessa". Se ehkä tässä tapauksessa pitää paikkansa, kun Meganen hylkäysprosentit ovat omaa luokkaansa.
Sensijaan autojen hyvyydestä ei tämä kolmen vuoden tilasto paljoa kerro. Suurimm…
- vertailun vuoksi BMW 520d, '09 55-sarjan kesärenkailla eilen Espanjassa, menee kuin sukkasillaan, vähän tuuli suhisi 160km/h.
Espanjassa ei käytetä nastarenkaita. On siis hieman sileämmät tiet
Nelosen startti-ohjelma näyttää olevan triggerinä tälle ihmettelylle kerran jos toisenkin. Kts aikaisempi threadi samasta aiheesta
https://tekniikanmaailma.fi/keskustelu/t5727
Itselläni on Kuruman kanssa samankaltaiset kokemukset diesel au…
Ykkössarjan BMW näyttää ihan kiinalaisautolta.
Tuo ykkössarjan BMW näyttää minusta ihan siltä, kuin valmis auto olisi laitettu kuumaan uuniin, jossa se alkaa sulaa ja valua alaspäin. Hetken valumisen jälkeen auto on sitten otettu ulos jäähtym…
dB asteikolla 50% tarkoittaa 3,01 dB (10*log0,5). Jos 9 dB rengasmelun alennus tarkoittaa 3 dB sisämelun vaimennusta, tarkoittaa se siis sitä, että rengasmelun osuus kokonaismelusta on hieman päälle puolet.
no-kia:
Varmasti se melua vaimentaa enemmän tai vähemmän, mutta muka 9 dB
Se tarkoittaisi, että meluisin pikkuato pääsisi samoihin desibeleihin, kuin S-Mersu tai iso BMW normi renkailla. Jotenkin kuulostaa mahdottomalta yhtälöltä.
9 d…
Hiilipäästö:
Toyota on kyllä konsernina aika voimakkaasti nyt ilmoittanut, että se uskoo hybrideihin, ei sähköautoihin. Toyotalla on suhteellisen pitkä historia myös sähköautojen kanssa, joten päätös tuskin syntyi yhtenä iltana poikain kanssa …
On myös hienoa että kaikilla on voittotunnelma päällä, mutta voisitteko kertoa syitä miksi kaikki tulee nyt menemään paremmin Hollantilaisen konkurssin partaalla kiikkuvan pienvalmistajan helmoissa?
Paha sanoa erityisesti Spykerin osalta. Jok…
Hauska keskustelu, Volvo XC90 3,2L Volvolla ajan nykyään usein turun ja helsingin väliä 120-125km/h, ja mukaan mahtuu kaupunkiajoa ja kehätietä jonkin verran. Auton tietokoneen kulutusmittari näyttää 12,9L nykyään. Maantiellä sellaiset 10-11,5L näyt…
Voltin periaate on hyvä, parantaisin sitä laittamalla pyöräkohtaiset sähkömoottorit (4kpl). Näin jäisi paljon voimansiirtoon liittyvää mekaniikkaa pois nelivetoautoissa.
Toden totta! Siis pieni bensamoottori tuottamaan sähköä jos tarvitaan (s…
Mitä ihmettä noitten autonvalmistajien päissä oikein liikkuu? Eihän tällainen ratkaisu kannata. Se on aivan tavalliseen dieselautoon verrattuna huomattavasti kalliimpi, monimutkaisempi ja vika-alttiimpi ollen samalla vain hieman tavallista dieseliä …
Testi on jokseenkin outo, tulokset on esitetty ilman minkäänlaisia perusteluita ja asiasta tehty uutisointi on virheitä täynnä.
Seuraava idea turvallisuustestiksi: pudotetaan tonnin painoinen kivi nosturin nokasta auton katon päälle. Sillä simu…
Tuota raporttia kun katselee, niin tulee kyllä väistämättä mieleen, että Saksassa olisi oikein huolella pohdittu, mitä kaikkea voisi vertailuun ottaa mukaan jotta saadaan Saksalaismerkit kärkeen.
Toyotan maahantuoja on näköjään päättänyt, että Verso ässät olkoot varustettu bensakoneella eikä dieselillä. Tämän varmistamiseksi ovat hinnoitelleet dieselin verottoman hinnan 3500 euroa vastaavaa bensaa kalliimmaksi ja loppuhinnassa hintaeroa 4000…
On retorinen kysymys, kutsutaanko autoveron mataluutta subventioksi. Kohtuullinen autovero on varmasti paikallaan myös sähköautolle. Sen ei kuitenkaan tulisi olla suurempi kuin vaikkapa normaalin Toyota Corollan autovero. Paljoa sitä pienempikään se…
Jos Leaf voittaisi, se olisi ensimmäinen Vuoden Auto, jolla matka Helsingistä Tampereelle kestää yli 9 tuntia.
Vuoden auton valinta tuskin perustuu matka-aikaan Helsingistä Tampereelle.
Tuo sähköauto tulee kyllä olemaan päättäjillemme va…
Miksi ihmeessä vertailuun otettiin bensiinimoottoriset? Diesel olisi ihan kaikille parempi vaihtoehto moottoriksi. Onkohan moottorivalinnassa takana se, että sillä halutaan varmistaa vertailun normaalitulos, eli VAG yhtymän autojen sijoitus kärkeen?
PropJock:
Dieselöljyn, bensiinin ja mahdollisen bensiini-etanoliseoksen sisältämä energiamäärä tilavuusyksikköä kohti on aivan erilainen. Kulutuksen vertailu litroina on lähtökohtaisestikin päin seiniä.
Polttoaineet kuitenkin hinnoi…