simppa:
Seateissa on tälläkin hetkellä WTCC:ssä että BTCC:ssä lisäpainot nostamassa painon bemarien tasolle, mutta eivät ne tunnu paljoa vauhtia hidastavan. WTCC:ssä näyttäisi Seat olevan edelleenkin melkoisen ylivoimainen.
-tuohon menesty…
individual:
Hyökkäsit vain minusta asiattomast RS4:n konetta vastaan, mitä itse pidän mestariteoksena (ja aika moni lehdistöstäkin), siksi kommentoin, ettei asiat ole noin mustavalkoisia.
-kyllä itse kone onkin taatusti mitä maini…
individual:
Lisäksi Focuksen kohdalla suurin ero on siinä, että takavetoisella ja nelivetoisella voi radalla ja suljetulla alueella pitää muutakin hauskaa, kuin vain ajaa nopeita kierroksia. Tästä myös arvostamasi Plato ja kumppanit ovat sa…
simppa:
Takavedon surkeus? Missä minä olen niin sanonut
et olekkaan sanonut, viestisi vain vaikutti siltä, kun ruvetaan oikein listaamalla luettelemaan pelkkiä etuvetoisen menestyksiä.
Ja tunnetaanhan sinut siitä ettet pahemmi…
finman:
jos olisin hankkimassa/varaa tuon luokan/hintaista autoon ei tarvitsisi sekuntiakaan miettä kumman ottaisin ( audin )
Ei minunkaan. Mutta eihän nuo hinnan puolesta olekkaan minkäänlaisia kilpailijoita, Audi maksaa kymmeniä t…
finman:
ja missä muussa eikö audi kuski voita muuta kuin äänissä vai???
Voisin kuvitella että jonkinlainen autobahn-mukavuus ja hiljaisuus ja varsinkin laatuvaikutelma on audissa paremmalla tolalla. Samoin nuo V8 edut.
Missää…
simppa:
Mitsun uusi 4B11T painaa ~170 kg. Vanha 4G63 painoin ~180 kg. Tämä uusi konehan löytyy ensimmäistä kertaa Evo X:stä.
Vertailun vuoksi bemarin M3:ssa käytettävä S65 painaa 202 kg.
-noniin, eli jos nämä simpan tietotoimiston tie…
Matti-:
Jotenkin arvelinkin että vetäiset tuon Porchen tähän.
Tämä on ihan tuttua, kaikki tehdään mitä on tehtävissä... harmi vaan ettei mikään auta: se vastenmielinen japanilainen vihollisauto on vaan mainio ja yksi todellisista au…
A-utoilija taitaa vaan yrittää ärsyttää, turhautuneena palstan koomatilaan. Mutta vastataan asiallisesti:
A-utoilija:
Haaveiluahan nämä jutut etupäässä on ja väittelyä testien rata-kierrosten sekunneista.
-minulle ei ole auennut e…
individual:
Minulla taas on useampi kaveri, jotka harrastavat rallia ja olen sitä kautta joskus päässyt itsekkin kokeilemaan ja uskon heidän kertomaansa.
joo-o... luuletko ettei muilla ole niitä ''kavereita jotka harrastavat rallia''…
[quote="finman
ei voi millään sanoa mikä olisi oikea tapa mutta tärkeää on se että pystyy harrastamaan ja olemaan avoin keskusteluun eri tapojen välillä.
-kyllä. Olen mielestäni elänyt ja antanut muiden elää, mutta joitain häiritsee näk…
A-utoilija:
Tämän palstan keskustelut pyörii nykyään vain näiden ralli- ja rataohjusten ympärillä enimmäkseen haaveilupohjalla
Miten niin ''vain''? Minusta äkkiseltään ajateltuna täällä on ollut viime aikoina kolme jutun juurta:
…
Vaikka tämä on vähän tällaista kiihkoilua puolin ja toisin, tässä on ollut ihan hyviä mielipiteenvaihtoja, ja paljon asiaakin liittyen tekniikkaan, dynamiikkaan, moottoreihin, ja vaikka mihin.
Näiden väliin-itkijöiden mielestä tuntuu olevan ter…
simppa:
On muuten ne rallin MM-sarjan vehkeet todella kaukana tuotantoautosta. Niin oli myös Subarun osalta. Ralliin toki tarvitaan se neliveto, mutta silti, ei STi mikään oikea WRC-auto ole.
-eikai kukaan ole sitä väittänytkään.
Simppa,
ei sinun tarvitse ainakaan minulle vakuutella noiden testaajien pätevyyttä.
Mutta pitävätkö he sinun mielestäsi Focusta jotenkin etevimpänä ja haluttavimpana laitteena tästä joukosta???
Miten sinä oikein luet ja tulkitset näi…
Epäilemättä tämä uusi Focus RS voitaisi heittää tuonne rallin MM sarjaan keräämään pokaalit, nyt kun on menty jo yksiselitteisesti ja ''asiantuntijoiden mukaan'' viheltäen ohi japanin rallitykeistä.
Mitsun nelivedosta vielä:
Vaikka se on hyvin kehittynyt, on mielenkiintoinen juttu, että evo 6
( ainakin, en tiedä vielä vanhemmista ) taitaa olla yhtä nopea ellei nopeampikin kuin esim. 9.
Johtunee lisääntyneestä painosta, ja suht enn…
Putput:
korkeintaan 'pätevän' aliojaavan joka ei iloa suupieliin tuo eikä tanssi kuskin käskyjen mukaan vaan kankeana menee sillä omalla tavallaan.
Putput, erittäin hyvin kuvailtu. Puit tuossa sanoiksi sen mitä olen tässä yrittän…
Minua ei kiinnosta kinastella kuin jokin vanha aviopari, joidenkin kierrosaika taulukkojen avulla. Näitähän on joka lähtöön.
Se on varmaa, kun näitä laajemmin kattelee että nuo ovat kovin tasainen pari, ja radasta riippuen Subaru voi olla nop…
simppa:
Pilaako RS4 Audin keulapaino ajon? Mielestäni ei todellakaan, kuten ei lehtien testaajienkaan mielestä. Ei sitä muuten kehuttaisi hauskaksi ajaa. Toki se hauskuuteen vaikuttaa jonkun verran, mutta ei todellakaan tapa sitä.
-ei ta…
simppa:
Tunnut Petos selvästi unohtavan, että RS4 on eri auto kuin S6 ja RS6. Yhtälailla kilpailija on mersu, eikä RS4 ole mersuun nähden millään tavalla kankea.
Toki jokaisesa autossa on jonkinsuuruisia ongelmia. Teet kuitenkin turhan s…
simppa:
Petos tuntui kaikkia Audeja keulapainoisiksi moittivan
-ai ''tuntui''. No en ole R8:siin kommentoinut, vain isokoneisten perheaudien tyypillisiin piirteisiin.
Ja nehän ovat keulapainoisia ja kankeita, verrattuna varsinaiseen k…
simppa:
Petokselle:
Nissan GT-R on muuten saman painoinen Audi RS4:jän kanssa ja sen painojakaumakin on prosentin sisään sama. Eli samat akselipainot edessä. Enpä silti GT-R:ää moittisi.
GT-R painaa valmistajan mukaan 1740 kg. Paino käsit…
Painojakauma eteen/taakse on hieman monitahoinen asia sikälikin että tuo ei vaikuta pelkästään ajettavuuteen, vaan myös käsittääkseni tiloihin ja auton mittasuhteisiin ( etupyöriä eteenpäin, konetta keskemmksi aiheuttaa muutosta ulkonäköön ).
K…
Thorne2:
Olisi mielenkiintoista tietää kuinka paljon se sitten oikeasti painaa. Muutenkin joistain autoista voi olla yllättävän vaikeaa löytää tietoa paljonko ne painavat, vaikka itselle ainakin paino on yksi tärkeimmistä auton tiedoista.
…
Thorne2:
Audi RS4 sedanin painon katsoin TM:n 2007 autotietotaulukosta, ja se oli 1650kg
Motortrendin jutussa se on taas liki 1800kg. Ota taas näistä painoista selvää...
jos tuo pitää paikkansa, onhan evolla ja RS4:llä selvästi er…
Motortrendin vertailussa olevien tietojen mukaan Audi on selvästi painavempi kuin BMW M3.
http://www.motortrend.com/roadtests/sedans/112_0712_german_v8_performance_car_comparison/audi_rs4_conclusion.html
Ja jos noihin on luottamista, on Mi…
simppa:
Mitenkäs ne Startin koeajot nyt kelpaavatkin?
-kelpaavat siis mihin?
En minä tuolla startin! jutulla mitään yrittänytkään sanoa, muuta kuin että tuo audin ''muskelia sata -järkeä nolla''- ajettavuus on ihan muuallakin…