simppa

    Keskustelut

    • Tämä käyttäjä ei ole aloittanut keskusteluja.

Viimeisimmät kommentit keskusteluissa

  • Lisää kuvia: http://www.autoexpress.co.uk/news/autoexpressnews/250204/volvo_v60_caught_undisguised.html Minun silmääni aika nätti farkku. Ominaisuuksista en sano mitään muuta, kuin että ainakin S60 kuulostaa paperilla ihan kelpo pelil…
  • Japanilainen autohan tuo on... Varmaan ihan mielenkiintoista etsiä parkkipaikkaa tuollaiselle lossille. Ei varmaan sovi ostoskeskuksen ruutuunkaan. Luulisin, että Arabisheikkien keskuudessa Nissan Patrol on huomattavasti kovempi sana kuin …
  • Pauli Petteri: Simppa voisi varmaan laittaa tänne Veten välityksistä tietoa. Niissä suurin vaihde on muistini mukaan pitkä ylivaihde. Muistelin myös että Bristol merkin autoissa on valtavan pitkät välitykset ja näinhän se olikin. Bristol Fighter…
  • Oldsmobile Cutlass Jetfire myöskin vuonna 1962 vai oliko peräti 1961? Eli oli niitä turbokoneisia henkilöautoja jo yli 10 vuotta ennen tuota bemaria.
  • Ihan näin sivukaneettina, tuo volkkarin 1.2 TSI:hän on SOHC-kone. Aika pihiltä silti vaikuttaa, vaikka venttiileitä on vain kahdeksan. Itse odotan tuolta fiiulta aika paljon. Fiat lupailee 95g/km päästöjä tuolle 105 hv versiolle. Vaikka 500 on…
  • Fiatin kesällä tuleva 0,9l 2-sylinterinen turbo on mielestäni malliesimerkki downsingista. Nyt kun tehot on tuostakin julkaistu, 105 hevosvoimaisenahan tuo korvaa jopa 1.6l koneen. Turkasen mielenkiintoinen uutuus, kun Multiairkin tosta löytyy.
  • Palataanpas otsikon mukaiseen aiheeseen. Fordille ei ole ilmeisesti riittänyt perus Focuks RS:n tehot, sillä nyt on tulossa markkinoille Focus RS500 erikoismalli! Tuossa rupeaa olemaan etuvetoiseen jo aivan tolkuttomasti paukkua, melkein kaikilla ne…
  • Sillä varsin edistyksellisellä sähkömoottoreilla ohjatulla perälukolla voi olla "jotain" tekemistä talviajettavuudenkin kanssa. En osaa sanoa ihan, miten se vaikuttaa, mutta taatusti vaikuttaa. Toimintaperiaate on sama kuin esimerkiksi Ferrarin E-Di…
  • Radio puuttuu, ilmastointi puuttuu, muoviset ikkunat päästävät poistetun äänieristyksen kanssa kaiken melun läpi, alusta on kova kuin kivi, niitä takapenkkejä ei ole, monia varusteita ei saa rahallakaan jne. Voihan tuolla päivittäinkin ajaa, …
  • Se BTCC:n 120d oli kaudella 2007. Ei kerännyt kummoista menestystä. Ennenhän tuo BTCC:kin oli kovempi luokka. Enemmän oli ulkomaisia kuskeja ja autot kulkivat lujempaa.
  • Nizu: Siihen, kumpi etu vai takaveto on nopeampi äärimmilleen vietynä radalla ei taida olla suoraa vastausta. Riippuu todella paljon kuskista ja hänen ajotyylistään. Täydellisen turhaa kinastella asioista joihin kaikilla on oma mielipiteensä.…
  • Autolehdet ovat ainakin kesäajettavuudesta olleet vallan toista mieltä jos verrataan XF:ään. Sitäpaitsi XF:n talviajettavuus on kaikkea muuta kuin mielipuolisat. Lievää liioittelua havaitsen. Samoin puolet vuodesta talvista keliä on melkoista l…
  • Missäs XFR:n käytöstä on sanottu mielipuoliseksi? Itse perus-XF:ääkin pidetään kyllä yleisesti selvästi parempana ajettavan kuin vastaavankokoisia mersuja ihan muidenkin kuin minun mielestäni. Perus XF:n talviajettavuus voi sitten olla eri. Sit…
  • Jos hauskanpidosta puhutaan, niin XF:ää voi kyllä viedä sladissa mielin määrin. Ainakin jos tuohon AMG-malliin verrataan XFR:ää, niin nopeammasta autosta ei liene epäselvyyttä eikä siitä, kumpaa voi viedä enemmän kahva edellä. BMW on pärjännyt.…
  • Eiväthän nuo kisakoneet käy edes tyhjäkäyntiä kunnolla. Edes Ferrari FXX ei omaa kunnollista tyhjäkäntiä, vaikka noita on ainakin Edo competition muuttanut tieliikennelaillisiksikin. https://www.youtube.com/watch?v=9W2MhAsv6zI
  • slowgear: simppa:Rellu on yllättävän monessa vertailussa ollut mukana. Sen kanssa kannattaa kuitenkin ottaa huomioon, että japseihin ja RS:ään verrattuna siitä ei todellakaan ole jokapäiväiseen käyttöön. Siinähän ovat ikkunatkin muovia puhumatta …
  • Matti-: Yksi syy on varmasti myös hinta, Evoa kun yritetään pitää sellaisena, joka on tavoiteltavissa tavalliselle pulliaisellekkin. Ja mainittakoon nyt että F1 autojen V8:t eivät mahdottoman paljon paina, tosin ei ne niin isoja olekkaan, eikä …
  • petos: -niin, noita muutamaa vertailua, tai paremminkin loppujärjestystä sinä toitotat kuin papukaija. Ja sitten alkaa turhauttamaan, kun sinulla on mielestäsi ''todisteet'' että Focus on yliveto, mutta kukaan muu keskustelijoista ei sattun…
  • Noista takavetoisen lisäpainoistahan on käyty keskustelua tai oikeastaan rutistu sekä WTCC:n että BTCC:n osalta juurikin siitä syystä, että ne kuulemma ovat epäreilut. Seateissa on tälläkin hetkellä WTCC:ssä että BTCC:ssä lisäpainot nostamassa…
  • petos: et olekkaan sanonut, viestisi vain vaikutti siltä, kun ruvetaan oikein listaamalla luettelemaan pelkkiä etuvetoisen menestyksiä. Ja tunnetaanhan sinut siitä ettet pahemmin anna arvoa muille vetotavoille. Eli siitä tämä ''heitto''. …
  • petos: Simpan tietoiskuun takavedon surkeudesta lisäisin vielä että Andy Priaulx/ BMW -3 sarjalla voitti WTCC:n mestaruuden 2005, 2006, 2007. Takavedon surkeus? Missä minä olen niin sanonut. Toivoisin, että pysyt asialinjalla, etkä vä…
  • Mitsun uusi 4B11T painaa ~170 kg. Vanha 4G63 painoin ~180 kg. Tämä uusi konehan löytyy ensimmäistä kertaa Evo X:stä. Vertailun vuoksi bemarin M3:ssa käytettävä S65 painaa 202 kg. Minkä V8-koneen mitsu olisi voinut tuohon laittaa? Kuten san…
  • individual: Ainakin BTCC-sarjan voittaja viime kaudelta on Seat. Muissakin Super 2000-luokissa ovat etuvetoiset pärjänneet ihan hyvin. Etuvetoisen vähimmäispaino on 1110 kg, kun taas takavetoisen 1140 kg. Seatit ajoivat loppukaudenkin voittoisa…
  • Älä sekoita asioita. Minä olen tässä puhunut siitä, kuinka pitkälle pääsee tankillisella. Nuo urheiluautot näyttäisivät pärjäävän Mitsubishille aika hyvin. Sitäpaitsi mersun tarjoaa tuon tehon verrattain alhallta. 612hv/4800rpm sekä 1000nm/200…
  • Missä voi Bugatilla ajaa 12 min täydellä kaasulla? Ei onnistune muualla kuin ovaalilla, joten tilanne on varsin teoreettinen. Sitäpaitsi Bugatin yhdistetty kulutuskin on kaikkia noita yllämainittuja vehkeitä roimasti suurempi tankin ollessa kuitenki…
  • MB C63 AMG keskikulutus 13,4l, tankin koko 66+14l. Mitsubishi Lancer Evo X keskikulutus 10,5l, tankin koko 55l. Mersu menee tankillisella 597 km, kun mitsulla pääsee tankillsella 524 km. Vertailun vuoksi muutama urheiluauto: Ferrari…
  • 333 hv S4 menee sekin kaksoiskytkinvaihteistolla litran vähemmällä. Ihan hyviä nuo mitsunkin luvut ovat, mutta ei se todellakaan mikään säästöpossu ole vaikka tehot ja neliveto otettaisiinkin huomioon.
  • A-utoilija: Toki saisi, mutta en nyt sentään autoani tuommoiseen epäkäytännölliseen teinirassiin vaihtaisi. Vielä kun siihen sen myrkynvihreän värin ottaisi, niin eipä paljon kehtaisi kylillä autoa näytellä. Sinulla on varsin laaja autom…
  • Olisi mielenkiintoista saada jotain faktaa tuosta mitsun koneen painosta turboineen kaikkineen. Ja eihän nelisylinterisestä saa jälkiasennuspöntöillakaan kahdeksikon ääniä. Voisin myös kuvitella, että lain kanssa tulee ongelmia, jos kovin äänek…
  • Matti-: Arvostetuilla testaajilla tarkoitat ilmeisesti sinulle suotuisia testaajia. Mitenkä tuo lause tulisi sitten tulkita? Minun luetunymmärtämiselläni tuossa otetaan kantaa nimenomaan testaajiin. Olen kommentoinut Focuksen hinta…
Default Avatar
Jäsen 04.12.2014 alkaen
16 aloitettua keskustelua
2839 viestiä
0 ×   0 ×