sjvirt

    Keskustelut

    • Tämä käyttäjä ei ole aloittanut keskusteluja.

Viimeisimmät kommentit keskusteluissa

  • eesau956: Eikö laki määrää aina käytettävä tien oikeaa reunaa/kaistaa vai onko muuttunut. Ei ole laki muuttunut, mutta sinä et tunne lakia. Tieliikennelain 9 § 2 momentti: "Milloin kuljettajan ajosuunnassa on vähintään kaksi ajo…
  • kuinka monella tänne kommentoivalla on todellista kokemusta raskaalla kalustolla ajosta? jos ei kokemusta niin eipä juuri voi kommentoida "rekan" jarrutuksista saati väistön tekemisistä muuta kuin mutulla Ajokortissa kirjaimet BE CE (lahja…
  • FARwd: Uskooko joku vielä oikeasti, että henkilöauton kuljettaja kylmän viileästi aikoi ehtiä rekan edestä tien yli ilman, että rekka joutuisi tekemään hätäjarrutusta? Tuo on kysymys joka jäänee vaille vastausta. Kyseessä voi olla …
  • Toki 87 tai 88 km/h 60 alueella ei ole mielestäni enää ihan lievää ylinopeutta. Henkilöauton mittarissa tuo näyttäisi jo melkein 100:n nopeudelta. Sellainen nopeus 60:n alueella on jo melko tolkutonta menoa.
  • Style66: 1s reaktioaika on aika optimistinen. Heurekassa voi käydä kokeilemassa miten onnistuu. Normaalissa ajotilanteessa törmäystilannetta ei kytätä, jolloin reaktioaika voi helposti venyä 1.5-3.0s tasolle. Jos vielä puhutaan kännykkään tai…
  • FARwd: Olisiko rekalla ollut mahdollisuutta väistää jos nopeus olisi ollut alempi? Kummalta puolen olisit tuossa tilanteessa päättänyt lähteä väistelemään 60:n tonnin täysperäyhdistelmällä? Jos rekka olisi ajanut sitä 60:tä, niin jarr…
  • En tiedä tuosta "pääsyyllisyydestä". Käräjäoikeuden tuomiolauselmaan kirjoitettavat seikat kun ovat pitkälti kiinni tuomarin runosuonesta. Sinne voidaan hyvin kirjoittaa jotakin Seat-kuskin syyllisyydestä, mutta voidaan hyvin olla kirjoittamat…
  • Derrick: sjvrt Jos reaktioaikana rekka kulkee 37 metriä 90 km/h vauhdissa, ja tähän lisätään 14 metrin jarrutus 90 km/h nopeudella, niin tuo on yhteensä 51 metriä. Vaikuttaisi siltä, että rekka on ollut vain 51 metrin päässä, kun henkilöauto o…
  • Derrick: sjvrt No olisihan se törmäys ollut kuitenkin kuolettava, vaikka nopeus olisi ollut 17,8 km/h rekalla, ainakin suurin osa ihmisistä olisi vammautunut iäksi. Enpä usko. Toki se olisi ollut kova tälli, mutta kyllä tuollaisesta he…
  • Derrick: Ratkaiseva kysymys on se, mihin henkilöauton kuljettajalla oli oikeus luottaa rekan lähestymisnopeuden suhteen. Itse en kyllä lähtisi koikkelehtimaan kolmion takaa, jos rekka olisi tulossa esimeriksi 100 metrin päässä risteyksestä,…
  • mikahe: sjvirt:Jos rekka olisi ajanut 50:tä, niin se olisi pysähtynyt ennen törmäystä! Tarkemmin ottaen noin 17.8 km/h nopeudella rekka olisi iskeytynyt 60 km/h matkanopeudella kolmion takaa tulleen kylkeen. Pitäisikö siis rekkojen nodeu…
  • Vastaus on sangen yllättävä. Jos rekka olisi ajanut 50:tä, niin se olisi pysähtynyt ennen törmäystä! Laillisella 60:n nopeudella olisi törmäys tapahtunut noin 20 km/h nopeudella. Törkeällä ylinopeudella eli 88:tä ajettuna törmäys tap…
  • Poliisin resurssit eivät tietenkään riitä asiaan puuttumiseen. Ei siihen poliisia tarvita. Linja-autot katsastetaan 2 kertaa vuodessa, joten kyllä ne kilvet kuntoon tulevat, jos katsurit vain puuttuisivat asiaan. Ai niin, eihän kats…
  • Eihän tuollaista BCE korttia ole olemassakaan! Wanhalla kansalla on toki ABCE -kortteja, mutta se on oikea rekkakortti. Jos kysyjän kortti on BEC, niin vastaus on, että Ducatoon saa kytkeä 750 kg:n peräkärryn. Vaihtoehtoja on melko monta: …
  • ritsa: En nimittäin ole koskaan kuullut kenenkään saaneen sakkoa 15km/t ylityksestä. Entäs sitten? Minä olen ja voin lähettää vaikka kopion rikesakkoblanketistani. Ajelin Ukista Turkuun ja hetimiten Kustavintielle tultuani väläht…
  • 740 GLE: Mittakaavaksi pääomakuluille voi laskea, että 7000 hintaeron hyvin sijoittaen pystyy maksamaan osingoilla joka vuosi kulutuseron reilusti yli 10.000 km matkalta. Miksiköhän hybrideistä puhuttaessa täytyy aina laskea sentin tarkkuu…
  • marppi: Vaikkakin tykkään itse tekniikasta ja sen puolesta ei ole mitään hybrid-autoja vastaan niin vaan toisella puolella painaa hinta ja taloudelliset asiat. S-Crossin ja Auris hybridin hinta-ero on noin 7000 euroa perusmallien osalta. …
  • marppi: Auto on suzuki s-cross 1.6 litran bensakoneella. Moottorikoodi m16a. Vapaastihengittävä bensakone. Ok. Kyseessä lienee etuvetoinen, jolle valmistaja lupaa ECE-kulutukseksi (kaup./maant./yhd.) 6,8 / 4,8 / 5,5 litraa satasella. …
  • marppi: Samankokoinen japanilainen, toinen merkki, vie kaupunkiajossa nyt talvella 5.8-5.9 l/100km. Tämä mitattu 4500 km ajalta 1.11 -28.2 Helsingissä. Pääsääntöisesti ajoa kehäteiden sisällä. Oletan että kesäkaudella kuluttaa vähän vähemmän k…
  • Jorma L: Jos aikaisemmista Prius versioista jotain on juurtunut, niin minusta aikoinaan auton osti ne jolle tekniikka oli niin tärkeä, että maksoivat siitä melko reilusti. Otan esimerkiksi vm. 2006 malliset autot, TM hintalistan mukaan: Pri…
  • Ei pöllömmältä. Itse olen ajellut ´11 Priuksella viime keväästä asti ja tämä on paljon fiksumpi laitos kuin edeltävän sukupolven malli. Sellaisella ajelin kolme vuotta. Ehkä sinuna pohtisin vielä upouutta hybridi Yarista. Melkein samaan rahaan…
  • Umppatipumppa: Kyllähän tuolla 155kg kuormalla sohvat ja sängyt kuskaa kotiin huonekalukaupasta. Parempi tuokin, kuin ei mitään ja olettaisin että jatkossa vetopainot kasvavat näissä hybrideissä. Miten niin "jatkossa"? Onhan Lexus RX …
  • Ajattelija2013: Homepommit ja neukkukuutiot? Eikö Mansesta saa muita kämppiä, vai mitä tarkoitit "nasevalla vertailullasi"? Autojen hinnat eivät ole mitenkään merkittävästi halventuneet, vaan asuntojen hinnat kallistuneet, omasta mielestäni…
  • Ajattelija2013: sjvirt:Autot, myös ne business-premiumit, ovat Suomessa halvempia kuin koskaan aikaisemmin. Esimerkiksi 80-luvulla E-sarjan Mersu maksoi hunajaa ja nyt silloisen E 200 dieselin hinnalla saa kaksi E 200 CDI:tä ja vielä rahaa löp…
  • Autot, myös ne business-premiumit, ovat Suomessa halvempia kuin koskaan aikaisemmin. Esimerkiksi 80-luvulla E-sarjan Mersu maksoi hunajaa ja nyt silloisen E 200 dieselin hinnalla saa kaksi E 200 CDI:tä ja vielä rahaa löpöönkin. Samoin tuoh…
  • 740 GLE: Muotoilun onnistuneisuus riippuu käyttötarkoituksesta. Jos takapenkillä matkustaa aikuisia tai tavaratilaa lastataan vanhan sedan Volvon mitoituksella, oikeasta Kartano-Volvosta puhumattakaan, alkavat V60 muotoilupisteet pudota nopsa…
  • Hiljaisuus on eittämättä yksi tekijä. Itse arvostaisin näppituntuman eli sen miltä ratti ja hallintalaitteet tuntuvat. Esimerkiksi rihveliltä tuntuva radion säädin tekee kovan kolauksen muutoin hyvässä autossa. Omalta kohdaltani B8-mallin A4 s…
  • Ajattelija2013: sjvirt, kysymykseesi on jo vastattu tässä ketjussa. Anteeksi, luulin tämän olevan keskustelupalsta.
  • NHB: sjvirt:Audi A4, Mersun C-sarja jne.. Varsinaisia luxusautoja - only in Finland! Ihan yleisestikään nuo lasketaan tuohon luokkaan. http://www.motortrend.com/staff/julia_lapalme/ Mikäs raaamattu tuollainen Motortrend-nettisivusto …
  • Audi A4, Mersun C-sarja jne.. Varsinaisia luxusautoja - only in Finland!
Default Avatar
Jäsen 04.12.2014 alkaen
3 aloitettua keskustelua
425 viestiä
0 ×   0 ×