Onneksi meillä on tuo http://www.arivatanen.com edustamassa meitä autoilija ja pitämässä meidän puolia.
Suomalaisilla poliitikoilla ei taida olla yksittäisenä henkilönä kykyä pitää autoilijan puolta. Onko esim. Salovaara saanut muuta aikaan kuin p…
Lainaus:25.08.2005 klo 22:10 Nunchaku kirjoitti
Surkuhupaisaa on, että ollaan muka kehittämässä "vientituotetta" ja "osaamista" mutta oman kansanlaiset aiotaan blokata tästä herkusta pois. Ihan Neuvostoliiton malliin.
Eikös se Fortumin uude…
Lainaus:03.11.2004 klo 21:08 Rammy kirjoitti
Hauskuus alkaa siitä kun ynnää näitä kilometrejä kuluiksi. Omalla kohdallani päissäni laskien pelkät polttoaine (bens.) kulut yli 20 k.
Mutta jollainhan sitä on itse kukin liikuttava. Tuskinpa t…
Enpä minäkään ole tilastoa perässäroikkujista pitänyt. Jos jotain kiinnostaa roikkua puskurissani kiinni 80km/h tiellä itse ajaessani 85km/h, niin se on sen päänvaiva!
Hauka tilanne oli tuossa taannoin, kun ajelin erästä tietä pimeällä. Jaksoi jo…
Puntarille:
Kotireaktorin valmistus vaikuttaa yksinkertaiselta, kun siihen näyttää riittävän muutama rinnankytketty panosreaktori, painemittarit, palloventtiilihanat pikaliittimineen, takaiskuventtiilit, varoventtiilit, kaasukello ja kaasupoltin. T…
Biokaasun tuotantoprosessi siis on periaatteessa yksinkertainen, mutta miten on kaasun puhdistuksen laita ?
Ovatko henkilöauton biokaasumoottori herkkä epäpuhtauksille ?
Kiinnostaa toki tuo pdf, laitan yksityisviestin.
Joku kerran nokkelasti san…
Aika hurjilta investointi summilta nuo kuullostavat, jos hintaluokka on 200 000 e. Tuosta yksi nolla pois, niin jo alkaisi laitekauppa sekä tuotanto käymään aivan toisella tavalla.
Yllättävää oli se, että 1ha:n ruokohelpi tuotannolla saa jo 40 000k…
Käykö tuohon biokaasun tuotantoon myös kasvijäte, esim. pellolla viljelty lanttu tai jokin muu viljelykasvi ?
Mitähän luokkaa biokaasu laitoksen hankintakustannukset mahtavat olla ?
Entäpä energian tuotantokustannukset esim. autokäyttössä 100km ko…
Valtion virkamiehet pistää kapuloita rattaisiin keinolla millä hyvänsä.
Nähtiinhän tämä jo siinä Kalmarin tilan biokaasulaitoksen tapauksessa, jossa isäntä halusi tuottaa itse energiansa ja vieläpä ajaa biokaasuautollaan ilmaiseksi. Tämähän ei mei…
Hieno juttu. Sitten eiku ostamaan Volvon BiFuel autoja. Ajeleehan se yski isäntä sillä lehmän lannallakin. Muistelen, että auton tehot olivat sama ajoipa sitten kaasulla tai bensalla (103kW).
Sitten eikun pihamaalle kompostipytty jauhamaan bioenerg…
Lainaus:11.10.2005 klo 15:46 Jorma 1 kirjoitti
Tuohon ruuan riittävyyteen täytyy kuitenkin ottaa mukaan se tosiasia että öljyllä lämmittäminen on niin kallista että maajussit polttaa kauraa sen sijaan. Kaurasta ei nykymaailmassa saa edes lämpöarvoa…
Lainaus:05.10.2005 klo 13:54 nimim Erkki kirjoitti
Siinä on Pekkariselle haastetta. Tässä lainaus 2.10. HeSa:n jutusta otsikolla Suomi ei edes yritä päästä EU:n tavoitteisiin liikenteen biopolttoaineiden käytössä:
"Vaikka moottoriin ruiskutettaisi…
Kauppalehden Online uutisista poimittua:
05.10.2005
ke 11:27 Pekkarinen ajaa biopolttoaineita liikenteeseen
Jospa se Pekkarinen saisikin jotain aikaan, toivossa on ainakin hyvä elää....
[turbo-kiisseli muokkasi tätä viestiä 05.10.2005 klo 13…
Lainaus:20.01.2006 klo 22:23 Anders-Simo kirjoitti
On vain yksi ratkaisu: ammutaan hirvet. Kaikki hirvet. Toki muutama kymmenen voi jättää eläintarhoihin. Ei tule hirvikolareita.
Ja ellei valtio suostu ampumaan noita sarvipäitä, olkoon se sitten …
Lainaus:19.01.2006 klo 14:57 AkiK kirjoitti
Lainaus:13.01.2006 klo 23:45 JOXA kirjoitti
Entäs nuo "lasikatot"?
Katolleen menon ne kestävät aivan samalla tavalla, hirviähän ei oteta huomioon peltikattoistenkaan suunnittelussa, ainoastaan tu…
Lainaus:11.01.2006 klo 09:47 Herbert kirjoitti
A-pilari varmasti pitää olla avoautossa vahva yllämainituista syistä johtuen. Sehän ei saa tukea kattorakenteista kuten umpiautoissa. Mutta onko lopputulos kuitenkaan umpiautoa parempi, kestäähän sekin…
Lainaus:08.01.2006 klo 18:06 peksak kirjoitti
Eikös nykyään avoautojen vaatimuksiin kuulu ympäripyöräytystesti, jossa varsinkin a-pilarit joutuvat lujille.
Tuolta nyt löytyy ainakin jotakin A-pilarin kestävyydestä:
http://www.volvocars.com/…
Lainaus:05.01.2006 klo 13:49 Major kirjoitti
Toinen, ainakin Volvo XC90 löytyvä, on erikoisvahvistettu katto ja pilarit että kestää ajaa paremmin katolleen. Maastureiden yleisimpiä onnettomuuksiahan on katolleen kaatuminen. Jos katot on vahvistettu…
Lainaus:05.05.2004 klo 18:38 Herbert kirjoitti
Vai olisiko olemassa vieläkin hienompia ratkaisumalleja?
Tämä taitaa olla esitetty aiemminkin, mutta ilmaisenpa sen uudelleen:
vedetään poikittainen raja keskisuomen kohdalle ja lahdataan sen al…
Lainaus:04.05.2004 klo 10:04 SixPack kirjoitti
Sen Hummer 2:n kun saisi dieselillä.
Mutta H1:senhän saa dieselinä
Isolla maasturilla hirveen törmääminen on todennäköisesti turvallisempaa kuin kauppakassilla.
Muistelen lukeneeni TM:n yle…
Hienolta näyttää!
Ja vaikka takatilat ei nyt mitään tila-automaisia olekaan, niin uskoisin, että tuskin se Lapin reissu siitä on kiinni, etteikö takana pari aikuista pystyisi matkustamaan.
Nyt vain Suomi hintoja odotellaan, kun Saksan ja R…
Kävin tutustumassa uuteen 5-sarjaan jälleenmyyjän järjestämässä tilaisuudessa. Siisti auto niin sisältä kuin ulkoa. Led rinkulat näyttävät erinomaisilta entisten keltaisten sijaan. Samoin takaluukun sähkökäyttö oli vaikuttava ja varmasti kurakelillä…