Olen vakavasti eri mieltä HHietalahden väitteestä. Olemme ajaneet vaimon kanssa 1,6 DTi Golf 7v. DSG:llä 9000 km kesän aikana. DSG pelaa hienosti kunhan sen kanssa pääsee liikkeelle. Peruuttaminen kaltevassa parkkiruudussa ylämäkeen on lähes kauhun …
kello68:
wiskifani:VAG-konsernin 6-portainen, märkäkytkimillä toteutettu DSG on huomaamaton vaihdoissaan jos et polje tallaa pohjaan.
Tuo nimenomainen aski dieselin kanssa nykii toivottomasti 1->2 2->3 ihan nurkka-ajossa. Mitä hitaamm…
VAG-konsernin 6-portainen, märkäkytkimillä toteutettu DSG on huomaamaton vaihdoissaan jos et polje tallaa pohjaan. Kyllä se sitten nykäisee. Uudempi kuivakytkiminen, jota käytetään vähemmän vääntävissä moottoreissa on täysi susi. Se nimenomaan on se…
Nykyiset automaatit ovat yleensä oppivia eli ne muuttavat vaihtotoimintojaan pidemmällä matkalla kuljettajan ajotottumuksen mukaisiksi. Jos ajat rauhallisesti, polttoainetta säästäen niin "tomaatti" tallentaa sen muistiinsa ja muuttaa käytöstään ja …