zxcvbn

Viimeisimmät kommentit keskusteluissa

  • 1000 kW teholla auto kiihty huippunopeuteensa parissa sekunnissa. Nopeuden ylläpitäminen ei vaadi kuin murto-osan tuosta. Koeajoin taannoin yli 500 kW:n tehoisen Tesla S P85D:n. Normaalissa ajossa (ei kiihdytyksessä) näytti noin 20 kW:n lukemia.
  • Kyse on siitä, että autoedun verotusarvo määräytyy auton suositushinnan mukaan. Käytännössä tuosta suositushinnasta saa 5-7% käteisalennusta. Business-malli on hinnoiteltu siten, että suositushinta on edullisempi mutta tinkimisvaraa ei ole. Busine…
  • Lainaus:05.10.2007 klo 13:25 PropJock kirjoitti Käytännössä kuljettaja ei viitsi vaihtaa kutoselle. Mihin ihmeeseen tällaisia vaihteistoja tarvitaan kun automaatit ja DSG:t on keksitty? Lisäksi BMW.n manuaali on kankeakäyttöinen ja liikeradat ovat …
  • Nasta- ja kitkarenkaiden hyöty- ja haittatekijöitä pitää punnita laajempana kokonaisuutena: - Paljonko nastapöly aiheuttaa ihmisten sairastumisia ja kuolemantapauksia? - Minkälaiset ovat nastapölyn vaikutukset kasvi- ja eläinkunnalle? - Miten …
  • Vai pitäisikö uskoa Tuulilasia, jonka mukaan Peugeot 307:llä ajaville sattui poikkeuksellisen vähän henkilövahinkoihin johtaneita onnettomuuksia? http://www.tuulilasi.fi/valokeila/?subarea=uutiset&article=136570
  • 30 km/h nopeusrajoitus perustuu siihen tosiasiaan, että ko. nopeudella jalankulkijalla - näillä rajoitusalueilla päiväaikaan yleensä lapsella - on mahdollisuus jäädä törmäyksessä henkiin. 40 km/h nopeudella kuolleita lapsia on enemmän, ja 50 km/h no…
  • Lainaus:28.09.2006 klo 08:03 Herbert kirjoitti Eiköhän se johdu vain siitä, että kaikkien kyky käsitellä autoa ei ole erinomaisen hyvä. Silloin ei auta kuin itse nähdä tilanne ja toimia niin, että siitä kaikki selviää. Hyvä kuski pystyy siihen. Huo…
  • Nyt käytössäni olevan C 220 CDI:n yksi parhaista puolista on minun mielestäni juuri kahdella turbolla varusettu moottori. Moottori ei jyristä alakierroksilla. Automaatti antaa kierrosten olla maantiellä yli 1000 rpm tasolla, jyrinää ei ole ja alakie…
  • Itselläni on suunnilleen samat rajat työsuhdeauton valinnassa. Ajelen C-Mersulla jonka tilat riittävät, kun lapset ovat jo maailmalla. Mutta jos vielä tarvitsisin perheautoa niin todennäköisesti päätysin Skoda Superb -farkkuun. Tuolla hinnalla saa n…
  • 3 dB eron ihminen havaitsee ja 12 dB ero tarkoittaa äänen kasvamista ihmisen mielestä kaksinkertaiseksi. "Kaksinkertaisen äänenvoimakkuuden" subjektiivinen vaikutelma vaihtelee ihmisestä toiseen. Useimmilla tapauksissa tulokset asettuvat 6 - 12…
  • Penteles: Mitkähän nuo EU:n asettamat tavoitteet mahtavat olla ja onko myös henkilöautoille asetettu vastaavat tavoitteet? Siis ilmeisesti tarkoitetaan ohiajomelua. Penteles: Vastaan itselleni. Michelin kotisivulta: Reducing n…
  • 235+255: Kunnon autoissahan on tehty paljonkin tämän ongelman vähentämiseksi, ja nuo ratkaisut myös toimii käytännössä melko hyvin. Useimpia autovalmistajia ei ilmeisesti kuitenkaan juuri kiinnosta millainen meteli sisällä on. Todennäköises…
  • No onneksi Audi A4 on saamassa 122 hv moottorin, ainakin jos TM:aan on uskomista, joten ei BMW aivan yksin ole jäämässä säälittävine moottoreineen. Odotettavissa lähiaikoina tällä laatupalstalla: asiantuntijat keskustelevat alitehoisista ja sik…
  • Minulla on nyt ollut parisen vuotta allani elämäni ensimmäinen uutena hankittu "premium" -auto. Auto on MB C 220 CDI automaatti. Tätä ennen on ollut kymmenkunta "ei-premiumia", viimeksi Skoda. No miten tämä premium sitten poikkeaa edellisistä a…
  • Olisi jänskää vaihtaa 190cm miehen asennosta 160cm naisen säätöihin huonolla kelillä motarilla. Toisin päin se vasta jänskää olisikin. Karkaisi rouvalta jarrupoljin.
  • Mielenkiintoinen vertailu. Itselleni tuon hintaluokan auto olisi mahdollinen keväällä, kun autonvaihto tulee ajankohtaiseksi. Jos testiryhmästä valitsisin, niin Volvo putoaisi pois pitkäklle miehelle liian lyhyen penkin säätövaransa takia. Fiilispoh…
  • Mielenkiintoinen keskustelunaihe. Todennäköisesti on niin että mitä enemmän ajaa, sen suurempi on riski kuolla auton rattiin. Mutta mitä vähemmän ajaa, sen suurempi on riski kuolla auton alle.
  • Halpa, kallis, alihintainen, ylihintainen, ne ovat kaikki subjektiivisia määritelmiä. Itse punnitsen tällä hetkellä mm. Audi A4:aa ja Ford Mondeota. Molemmista löytyy houkutteleva kokonaisuus noin 40 000 euron hintaluokassa. Toinen on kuitenkin "yli…
  • Samanlainen kokemus on minulla kuin nimikerkillä Maastovälitys. Premium-taksissa on joskus odotettua enemmän melua. Näin on melkein aina esimerkiksi nastarenkailla varustetut farmari-C-Mersun kohdalla. Toisaalta, siinä on ehkä kuitenkin vähemmän mel…
  • ORi: Ihminen on pohjimmiltaan Homo Economicus (taloudellinen ja laiska ihminen) ja ei se halua rahojaan ehdoin tahdoin veroihin antaa jota kalliimmassa kalustossa väistämättä on enemmän. Uskoisin, että kallis auto jätetään hankkimatta sen tak…
  • Herbert: aativissa olosuhteissakaan tällainen suomalaisittain keski-ikäinen auto ei ole lähelläkään käyttökelpoisen elinkaaren loppuaan, miksi keski-iän noususta pitäisi olla huolissaan? Täytyy muistaa, että autokantamme uusiutuu joka vuosi noin …
  • Noin se näyttää menevän. Jos siis on hankkimassa käytettyä autoa, niin kannattaa ehdottomasti etsiä loppuvuodesta rekisteröityjä.
  • TM:n testin perusteella uudessa Astrassa perusteella saattaa olla kaksi ominaisuutta, jotka tekevät siitä luokassaan ainutlaatuisen: 1. Hiljaisuus. Golf/Octavia-tyyppisten rengasmelugeneraattoreiden jälkeen tämä ominaisuus kiinnostaa todella. 2…
  • Minulle hinta on tärkeä asia. Hankalaa tuota on silti täsmällisesti määritellä, koska tiukkaa hintaraamia en autolle aseta. Hinta on yksi auton ominaisuus muiden joukossa. Samoin. Omalla kohdallani hintahaarukka on käytännössä 20 - 50 keuroa. Al…
  • Minulla on takanani autoilua vajaa 1 000 000 km noin 35 vuoden ajalta. Viimeiset 9 vuotta olen ajanut autoilla, joissa on ajonvakautus. En ole kertaakaan jäänyt talvella mihinkään kiinni, vaikka pari viime talvea ovat olleet aikamoisia sekä pääkaupu…
  • Tähän asti Skodan vahvuus on ollut hyvä varustetaso ja hyvä lisävarusteiden saatavuus. VW:n kohdalla tilanne on ollut jopa päinvastainen: esimerkiksi parempia stereoita ei saa Bluemotion-malleihin! Juu tiedän, kuluttavat polttoainetta ja nostavat CO…
  • Jos auton perustarkoitus on siirtää ihmisiä ja tavaroita paikasta A paikkaan B, niin tuosta näkökulmasta suuri osa nykyautojen varusteista ja ominaisuuksista ovat "tarpeettomia". Mutta: Neliveto on kiva. Tehokas moottori on kiva. Tyylikäs sisus…
  • Sopiiko kysyä, missäpäin suomea teillä on tiestö siinä kunnossa että maavaran täytyy olla noin reipasta? Vai onko kaikilla niin aktiivinen elämäntapa että vedetään hevosvaunuja pitkin metsäteitä ja mökkeillään tiettömän tien päässä. Helsingin k…
  • Minäkään en usko, että EU-testit kertoisivat koko totuutta. Vaihdoin 1,5 vuotta sitten autoni uuteen. Uusi autoni on samaa mallisarjaa kuin edellinen, mutta se on ns. "urheilullisempi versio" ja poikkeaa vanhasta siten, että siinä on tehokkaampi moo…
  • Jos Skoda Superb Combi 4x4 täyttäisi kriteerit, niin ehkä sitten myös Subaru Legacy, jonka malliversiosta riippuen voi saada jonkin verran Skodaa halvemmalla. Maavaraa on Legacyssakin 150 mm (vs Superbin 141 mm). Työsuhdeautona Subaru voi olla käytt…
Default Avatar
Jäsen 04.12.2014 alkaen
3 aloitettua keskustelua
148 viestiä
0 ×   0 ×