@köster kirjoitti:
Otsikon automallista löytyy juttua paljonkin, mutta ei talviominaisuusksista. On ollut sen verran kovat talvet asia on kyllä aiheellinen. Tätä ihmettelen, kuinka vähän löytyy asiasta tietoa kun auto on kuitenkin suhteellisen su…
@Tiko kirjoitti:
@Jorma L2 kirjoitti:
Pienituloisilla menee jo ennen näitä hallituksen uusia leikkauksia kaikki ansiot päivittäiseen elämiseen 110%
Pitäisi määritellä pienituloinen, keskituloinen ja …
@Herbert kirjoitti:
Voi toki tarkastella iskutilavuuden sijaan moottoritehoa. Sillehän auto ainakin teoriassa mitoitetaan ja kun ajotapa pidetään vakiona, tehokkaammassa mallissa jää reserviä enemmän. Toisaalta saman merkin eri kokoisten moottori…
Sähköautomyynti takkuaa Euroopassa, mutta monien ylenkatsomat itselataavat hybridit porskuttivat helmikuussa. Saksassa dieselitkin petrasivat lähes 10% edellisvuodesta.
https://www.euronews.com/business/2024/03/21/car-sales-rev-up-in-february-as-…
@koreileva kirjoitti:
@Yosemite J kirjoitti:
Joko se on arvonlisävero 31%?
Muistan hyvin vuoden 1994 kesäkuun, kun ihmiset kauhistelivat 18% liikevaihtoveron "pomppausta" 22% arvonlisäveroksi.
Ja tarkennukseksi…
@Yosemite J kirjoitti:
Joko se on arvonlisävero 31%?
Muistan hyvin vuoden 1994 kesäkuun, kun ihmiset kauhistelivat 18% liikevaihtoveron "pomppausta" 22% arvonlisäveroksi.
KUN valtiovallan taholta on pyritty ohjaamaan vähäpäästöisyyteen ja autoveron olennaisena elementtinä on hiilidioksidipäästöt, niin kenellekään ei pitäisi autoverokertymän pienenemisen tulla yllätyksenä.
JOS autoverokertymän määrän on oletettu py…
@Antti81 kirjoitti:
...
Siinä mielessä on kummallista, että tämä ajatus herättää täällä lähinnä vastustusta.
...
On kovin yleinen virhekäsitys tulkita kannatuksen puute vastustamiseksi.
Täällähän @Antti81 sinulta pyydetään lisätiet…
@Quu kirjoitti:
@Lukija31722 kirjoitti:
@Quu kirjoitti:
Autoihin reaaliseuranta, verot ajettujen kilometrien mukaan, paikallaan seisova auto ei kuluta tienpäälysteiltä, eikä saastuta mitään.
P…
@EsaSairio kirjoitti:
Miksi aina puhutaan siitä, että mistä valtio saa verotuloja tilalle, jos jonkin veron tuotto hiipuu, kuten nyt käy autoveron tuoton?
Juuri näin. Aina on ollut vuosittaista vaihtelua eri verolajien kesken. Jos autover…
@tracktest kirjoitti:
@Jorma L2 kirjoitti:
@Herbert kirjoitti:
Korkeaviritteinen moottori on kiinnostava sikäli, että 300 hv ei tarvita. Jos moottori on mitoitettu tuollaiselle teholle ja sillä ajetaan kuten liik…
@XC60hybrid kirjoitti:
Sivulla 72 autouutisissa on teksti 'VOLVO XC60:n vuosimallista 2025 on enää nelivetoisena T6- ja T8 -versioita. ' Tästä ymmärtää, että XC60 ei saa kuin bensakoneella. Onko näin ?
Puolisen vuotta sitten Volvo ilmoitt…
@Late1969 kirjoitti:
https://www.is.fi/autot/art-2000010302098.html
Onko tuo oikeastaan huono juttu ollenkaan, kun jopa vanhoissa hyvin varustetuissa autoissa oli jo ylimääräisiä varusteita? Jos maksamatta jättämisellä saakin asiallisen, h…
@Late1969 kirjoitti:
Puoli-ALV: https://www.hs.fi/talous/art-2000010312771.html
"Jokaisesta uudesta Suomessa ensirekisteröitävästä täyssähköautosta valtio saa keskimäärin 11 600 euroa. Syynä on hinnasta pulitettava arvonlisävero (alv). Sit…
@Kurtti2 kirjoitti:
Harmi ettei testissä ollut näitä "testimenestyjiä" https://www.vannetukku.fi/greenmax-hp010-tm-testimenestyj-p-48054.html
Se on ihan Vannetukun oma syy jo vuosien takaa.
@740 GLE kirjoitti:
300-sarjan alkuvuosina halpismallina toimi myös vanhan 02-sarjan pienin 1502, jota kuukkelin mukaan valmistettiin vuoteen 1977 saakka.
Totta. Sama kaava. Mutta ollaanko nyt tuotu liikaa bemarijuttuja aivan väärän otsik…
@Late1969 kirjoitti:
@Jorma L2 kirjoitti:
Minulle on käynyt pari kertaa niin, että autouutisiin laittamani kommentti on mennyt toimituksen tarkistuksen kautta mutta julkaistu editoimatta seuraavana päivänä. Voihan siellä olla jokin …
Onhan tuo otsikko kuitenkin enemmän toiveita ylläpitävä, kuin hiljattain saamani viesti: "Sinulla ei ole oikeutta kommentoida tätä artikkelia" tjsp. En muista mikä artikkeli se oli ja jälkeenpäin ei ole muiden artikkelien kohdalla samaa ilmennyt.
@Lukija31722 kirjoitti:
Autojen kestävyydestä puheenollen. Eikös tämänkin kuljettajan Mersusta olisi tullut Škoda kun olisi ajanut vain tarpeeksi kauan - ei olisi tarvinnut mennä vaihtamaan.
https://moottori.fi/uutinen/vanhassa-yli-170-000-kil…
@Late1969 kirjoitti:
Bemarin koeajo löytyy numerosta 14/1981, melko karua luettavaa. Jostain muistan lisäksi lukeneeni, että Suomi-malli on. Aiemmin halpiksia myytiin myös Tanskaan.
BMW 315:sta löytyy myös väärää tietoa helpolla. Moottori …
@740 GLE kirjoitti:
@koreileva kirjoitti:
@740 GLE kirjoitti:
Olen itse ihmetellyt samaa kysymystä päinvastoin. Miksi pikkuautojen pitää olla päriseviä ja rämiseviä peltirumpuja joiden telttatuolit pahoin…
@740 GLE kirjoitti:
Olen itse ihmetellyt samaa kysymystä päinvastoin. Miksi pikkuautojen pitää olla päriseviä ja rämiseviä peltirumpuja joiden telttatuolit pahoinpitelevät selkää? Miksi vaikkapa Lexus IS:n tapaiset mukavat ja hyvin tehdyt pik…
@Late1969 kirjoitti:
@740 GLE kirjoitti:
@Late1969 kirjoitti:
Aikaisemmin moottorit kiersivät 1,5-2-kertaa vauhdikkaammin, mutta eivät ne silti kestäneet kuin 100 tkm/litra. Usein moottoriremontti oli edessä sada…
@HybridRules kirjoitti:
Jos TM olisi johdonmukainen, olisi Model 3 pitänyt jättää testin viimeiseksi, mutta ehkä sitten ilman mainintaa, että oikeastaan olisi pitänyt hylätä. Oikein olisi ollut korjata vanhan testin kertomus, mutta sehän olis…
@Late1969 kirjoitti:
Viittaamatta mihinkään, on aina virkistävää kun joukon tekniikkaosaajat laittavat maallikot järjestykseen osoittamalla heidän heikon tietämyksen tekniikasta.
Kumpaan joukkoon katsot itse kuuluvasi?