ja tosiaan... tuohon vanhempien kulkineiden hinta kommenttiin lisätään etten koskaan käytä korjaamolla vaan remppaan itse eli pelkkien osien hintaa kommentoin..
mulla toi corolla alko syömään enempi kun pakkas kelit alko ja ilmat muutenki kylmeni... kaikki kulutukseen vaikuttavat osat vaihdettu/huollettu ku söi välillä 10 seka ajossa... mutta ton alle ei kuitenkaan painunut... kesällä söi seka ajossa n. 7,5…
ja onhan tuossa sekin että on usein uusia ja vanhoja bensa autoja tienposkessa pelti auki... dieseli harvoin jättää tielle muun kuin jää/parafiini ongelman takia... ja nuistakin ongelmista pääsee helpolle... itsellä jettassa omavalmiste polttoaineen…
teillä näyttää olevan kaikilla 2000-luvun autot joten laitan oman näkemyksen vanhemmista... vaihdoin joku aika sitten -91 corollan -85 jettaan... toyota oli 1.3i joka kulutti kaupungissa n. 8,5 ja maantiellä n. 7,2 L/100km... nykyinen vw on 1.6D (i…
en olis välttämättä samaa mieltä tuosta "riisikuppien paalauksesta" ku tulee 200tkm mittariin... toyotan bensakoneet ainakin kestää ilman koneremonttia 600tkm jota kori ei kylläkään ikävä kyllä toyossa oiskin "tyyppivian" eli jatkuvan lahoamisen kan…
itse suosittelisin ehkä katteleen jotain ensimmäisen korimallin avensista... toyotat yleensä hyviä mutta mieluiten japanissa valmistettu versio... ja jos -90lukulainen on ni käyttää reilusti autotohtorilla ellei ite ymmärrä... jää tuosta 15 000e vie…
jos haluat edullista ajoa niin myyt volvosi pois ja ostat sillä rahalla parikymmentä 1.6Diesel vw golffia -80 luvulta... keski kulutus n.5,4 ja sekin dieseliä... 19kpl poistat liikenne käytöstä odottamaan ensimmäisen hajoamista... niillä kun kuitenk…
itse alkaisin varmaan katselemaan toyota carina E tai toyota avensista... ja mielellään vielä dieseli manuaali laatikolla... varsinkin jos menee yli 2000 vuosimalli ni toyotan dieselit alkaa olla jo erittäin varteen otettava vaihtoehto...
omasta kokemuksesta ottaisin toyotan sen nissanin sijaan... nissaneissa kokoajan jotain pikku remonttia ja laittoa... toyossa helpompia kilometrejä... esim. itsellä oli -91 farmari XLi corolla jossa ei ole ollut mitään vikaa... kun taas kaverin -9…
ja eiköhän ooppelissa kuitenkin ole hydrauliset nostimet... voi olla myös tasaimet, mutta ainakin tuossa samassa koneessa -88 asconan nokalla oli hydr.nost. sellanen hieman dieselimäinen nakutus on lähinnä perusääni nuissa opeleissa... onko 100hv ka…
ja se järjestys numero nollaantuu jos viet kilvet pois... sitten ku rekisteröit sen niin numero =1... tosin 11/2007 jälkeenhän autoa ei ole voinut enää poistaa rekisteristä romuttamatta sitä joten ne ei kai nollaannu enää ollenkaan mutta esim -89 …