Auton maahantuonti

1 kommentti

Onko kukaan laskenut, että paljonko auton tuomisesta aiheutuu keskimäärin kustannuksia verojen ja auton hinnan lisäksi? Eli lentoliput, syömiset, bensat/dieselit, hallinnolliset kulut, jne..

  
  • Toin viime syksynä mustan S60 D5:
    Auto on rek. 19.6.2002 Volvon nimiin, joka oli myyjä.
    Ostohinta: 22.400,-
    Juna Saksassa: 15,-
    Matka Saksaan ja takaisin: 580,-
    Hotelli: 58,-
    Vakuutus Saksassa: 77,-
    Vientirekisteröinti: 68,-
    Eu-vaatimuksenmukaisuustodistus: 100,- (ei olisi tarvittu)
    Maahantuontikatsastus Suomessa: 145,-
    Autoverot: 11.455,-

    Yhteensä: 34.898,-

    Vastaava uusi vm. 2002 maksoi:

    Ovh. 43.500,-
    Comfort paketti (ilmastointi yms.): 1220,-
    Radio: 655,-
    Normaalikokoinen varapyörä: 100,-
    DSTC-ajovakaudenhallintajärjestelmä: 1025,-
    16" Mimas-aluvanteet 205/55/16": 1100,-

    Yht. 47.600,-

    Eli 14,5 kk, 19.500 km käytetty autoni: n. EUR 12.700,- halvempi kuin uutena.

    Näitä ei ole juurikaan käytettynä Suomessa myynnissä. Keltaisessa Pörssissä on tällä hetkellä yksi ja Volvon Vaihtoautopörssissä 2 kpl. Toinen niistä aika lähellä omaani, vm. 2002 rek. 2.1.2002, 130.000 km, hp. 33.950,-
    Ennen kuin lähdin Saksaan, kävin koeajamassa yhtä vaihtoautoa Jyväskylässä. Mittarissa oli reilut 50 tkm, vm. 2002, pyynti 40.500,-, kävelin ulos tiukan neuvottelun jälkeen 38.990,- tarjous mukana, ilman autoa.


    [Jorma muokkasi tätä viestiä 28.04.2004 klo 10:23]
      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit