Onko kenelläkään omakohtaisia kokemuksia tuollaisesta E38 mallisesta BMW 750 autosta? Siis nimenomaan vuoden 1995 tai jälkeen valmistettu.
Muutamia kommentteja sain tuolla Suomi24:n BMW palstalla, mutta lisä ei ole pahitteeksi.
Kansainvälisesti olen löytänyt muutamia ongelmakohtia, kuten jäähdyttimen kenno, katalysaattorit ja amerikkalaisten mielestä tärkeän lisävarusteen särkyminen, nimittäin mukiteline ei tunnu kestävän. Pitisihän sen tietenkin kestää, mutta jos se on suurin ongelma, niin...
Mitä tietoa on käyttökustannuksista, kulutus, huollot, renkaat,...
Vakuutuskaan ei ole mikään halpa.
Tuntuu vaan tuo V12 kiinnostavan, jos siihen nyt kerrankin olisi mahdollisuus päästä kiinni.
Todella harvalla on kokemusta tuosta autosta ainakin täällä Suomessa ainakin oletan näin. Voisitko laajentaa jotenkin tuota kysymystä?
En oikein ymmärrä miten tuota kysymystäni voisi muuten laajentaa, kuin hyväksymällä omakohtaisten kokemusten sijaan myös naapurin kummin kaiman kuulemat olettamukset jotka hän on kuullut suoraan hevosmiesten tietotoimistolta.
Kaikki sellaiset mielipiteet jotka liittyvät omakohtaiseen kokemukseen tai tietoon ovat tervetulleita.
Sanotaanko näin about 10v autosta, tuosta koosta ja moottorista...
Älä hyvä mies osta 12 sylinteristä "vanhaa raatoa" muutakuin korkeintaan kakkos/kolmosautoksi. Tiedän sanoa, että jos rahaa ei ole reilummin ja tuon auton nyt saisit raavittua kasaan ja ajattelet nauttivasi vihdoin isosta autosta niin unohda... Käyttökulut karkaa pilviin tavalliselta leivänpurijalta jos ajamaan ruvetaan, oli sitten uusi V12 koneinen saati vanha. Uudessa ei tarvitse miettiäkään mitään, tuon ikäisessä tulee väistämättä eteen kaikkea ja varaosahinnat ei ole mitään pikkukoneiden luokkaa. Sunnuntaikäyttö on eri asia. Mutta käyttöautona... MIETI vielä kerran. V8 on mukava, V12 täydellinen, mutta harvalla riittää rahkeet.
Ei kannata laittaa itseään liian suureen rasitukseen taloudellisesti päästäkseen nauttimaan 'herratason' autosta. Mutta jos tupakkaa ei polta, viinaa ei juo ja maksullisissa naisissakaan ei tule rahaa haaskattua niin voihan ne paheet siirtää kunnon autoon
Mutta 3x: Mieti vielä hyvä mies, ei ole Corollan käyttökustannukset vertailupohjana.
Olen samaa mieltä ylläolevan kanssa.
Jäitä hattuun ja järki mukaan. Itselläni on harrasteautona Dodge Challenger R/T 440 SixPack -70, teen kaiken mitä nyt tarttee itse. Ja on talli ja vehkeet ja kokemusta 12 jenkistä ennestään.
Tuommoisen 12 tulpan hommaaminen jos ne on kolmekärkitulpat a 15 kpl, tekee se jo pienen loven. Haastaja vie crusailussa maantiellä 15 / 100, kaupungissa lähelle 30 l pari mustaa viivaa kun vetää niin taitaa kohta 40 l mennä rikki. Tämä on tottakai OK, mutta lysti maksaa, ja käyttöauto on eri.