Tarkoitus olisi ostaa ensi talvena uusi auto, ja kriteerit ovat
- Farmari, samankokoinen (tai suurempi) kun nykyinen Peugeot 406
- Automaattivaihteet
- Ilmastointi
- Ikä -99 tai uudempi, <100 tkm ajettu
- budjetti noin 20 000eur
- etuveto tai takaveto sutimisenestolla
Olen vähän seurannut hintoja ja tuntuu että Omegat ovat suht halpoja verrattuna esim Mondeoon ja Avensikseen (tuntuu myös ettö Omegan saa Vectran hinnalla) vaikka taitaa olla luokan suurempi auto, miksi näin?
Mikä olisi paras kone "normaaliin" ajoon? Näyttää löytyvän 2,0 2,2 2,5 2,5 3,0. Onko joku näistä syytä vältää?
Onko Omegoissa sutimisenesto ja ajovakaussysteemit? Huolestuttaa vähän takaveto ja talviajoominaisuudet.
Omega on hyvä valinta. Itselläni on sedan- malli ja etsiskelen farkkua tilalle. 2.0 8-venttiilinen kone on varmin, mutta melko laiska. Minimikone on kyllä automaattina 147hv 2.2, joka on 2000- mallin peruskone.
Talviominaisuuksista voin sanoa sen verran että kertaakaan ei jääty kiinni mihinkään ja luistot on paljon helpompi hallita kuin etuvetoisella.
V6 koneisissa ainakin on luistonesto vakiona, ainakin uudemmassa mallissa. Omega on hyvä auto, todellakin hintansa väärti, mitä ei voi sanoa monesta muusta saksalaisesta.
ekeout: mikä omega sinulla on? Paljonkos tuollainen kuluttaa? Onko ollut teknisiä/muita ongelmia?
Omegassa, on Opeleiden tapaan hyvä ajettavuus. Ylläpitokulutkin ovat kohtalaiset ja melutasokin on alhaine.
Mutta auto ei mielestäni lähde kovinkaan hyvin ja kulutuskin on kova. Ja onhan se koneestakin kiinni.
Omegan kun ostaa farkkumallina 2,5 dieselillä, moottori on muuten BMW:n ja kehittää Opelissa 131 hv, Bemarissa 143 hv, ja automaattina hiluineen, on se hyvä auto. Inarin ja Karigasniemen taksina on 2 kpl. Ollut muuten Pösöä ja Chevrolet Vania, sinne ei hankita mitä tahansa, ellei auto ole toimiva ja lämmin.
Tekniikan Maailma laittoi joskus miinuslistalle raskaat etuovet... vakava juttu...