Ajettavuus on hyvä ja tilaakin on. Akseliväli on 10cm pidempi kuin sisarmallien. Kivat koneet ja hyvät jarrut. Rengasmelu nousee melko suureksi ja jousitus on jotenkin liian kova.
Ei oo talviautona mitenkään ihmeellinen. Viime talven pakkasissa totesin sen tosi kylmäksi ainakin matka-ajossa.Lisäksi luistonesto puuttuu perusversiosta(1.6).Matkustamo on auton parasta antia, hyvin muunneltava ja tilava.Kulutuskin on maantiellä yllättävän kova, yli 7 litraa.Kori on alkanut nitistä sieltä sun täältä, kun 25 000 kilsaa tuli täyteen.
307 sattui kuitenkin sijoittumaan toiseksi tämän lehden talvitestissä pari vuotta sitten. Voiton vei niukasti Opel Vectra.
Että se niiden talviominaisuuksien puuttumisesta.
SW:n sijasta kannattaa harkita myös perinteisempää Wagonia peltikatolla ja normaalilla takapenkillä.
Ihmetyttää myös tuo jatkuva luistoneston (ja ESP:n) haikailu. En kiistä niiden hyödyllisyyttä, mutta välttämättömyyden kiistän. Kuinkakohan sitä ennen pärjättiin talvet paljon huonommillakin autoilla ja renkailla? Eiköhän ratin ja penkin välinen alue vaikuta eniten auton talvikäyttäytymiseen.
Hallittavuus on hyvä ja ajettavuuskin. Ja liikellelähtö on helppo Peugeotille. Lämmittimet saisivat olla paremmat. Näin muistaakseni oli TM:ssä, en tarkkaan muista. Ajattelin vaan laittaa jos ette ole lukeneet tai ette muista.
On mielestäni aika yllättävää että 307 on parempi auto kuin 607, siis parempi talviauto. Ehkä muutenkin...
Pitäiskö Tuomas jättää noi "musta tuntuu...", "mutsin kaverilla oli ja kuulin että...", "faijan veli sanoi..." kommentit vähemmälle kun ne eivät kauheasti valaise ainakaan topicin aiheeseen liittyen yhtään mitään!! Esim. nuo ylläolevat on ihan puutaheinää! Ehkä muutoinkin...
607 oli talvitestissä, olisiko vuonna 1999, ja sijoittui kuudestatoista autosta, kahdenneksi toista. Ajettavuus ja lämmittimet ilmeisesti talvikelejä varten uusiksi. Miten muuten 607 on myynyt kokonaisuudessaan Euroopaassa?
Muistan kyseisen TM:n talvitestin jossa Peugeot 607 oli mukana, vuotta en muista. Ihmetytti miten TM autojen ajettavuutta arvosteli, koska isoa pösöä ja BMW520i moitittiin ja Lada 110 arvioitiin ainakin yhtähyväksi, ellei paremmaksi ajettavaksi. Vitsi koko TM:n talvitesti.
Muistan kyseisen TM:n talvitestin jossa Peugeot 607 oli mukana, vuotta en muista. Ihmetytti miten TM autojen ajettavuutta arvosteli, koska isoa pösöä ja BMW520i moitittiin ja Lada 110 arvioitiin ainakin yhtähyväksi, ellei paremmaksi ajettavaksi. Vitsi koko TM:n talvitesti.
En ole ajanut Lada 110:ä mutta luulen että se on suunniteltu aika pitkälti talviajoakin varten (lämmityslaite saisi olla parempi). En usko että Peugeotissa on kovinkaan paljon keskitytty Pohjolan talviin. BMW 520i on takaveto auto ja luulen että se voi hieman vaikuttaa ajettavuuten talvella.
TM tuskin käytti perusteena ajettavuutta paljaalla kuivalla asfaltilla, vaan nimenomaan pöpperöisillä lumisilla teillä. 607:ssä on sen verran massaa, että lähes puolta kevyempi Lada on varmasti paremmin hallittavissa. Esim. Fiat Uno on tosi hyvä lasketeltava huonommalla kelillä, juuri keveytensä, vähätehoisuutensa ja ohjaustehostimen puuttumisen takia - kunhan toisaalta muistaa, että ABSeja ei ole.
BMW:ssäkin käsiteltävyyttä varmasti huonontaa auton paino ja tuskinpa takavetokaan asiaa ainakaan parantaa.
Auton koko ja hinta eivät korreloi suoraan autonb ominaisuuksiin huonoissa oloissa; aikanaan Samaran koeajossakin todettiin, että mitä huonommaksi tie muuttui, sitä enemmän teki mieli kaasua painaa.
Ajettavuus on hyvä ja tilaakin on. Akseliväli on 10cm pidempi kuin sisarmallien. Kivat koneet ja hyvät jarrut.
Rengasmelu nousee melko suureksi ja jousitus on jotenkin liian kova.
Ei oo talviautona mitenkään ihmeellinen. Viime talven pakkasissa totesin sen tosi kylmäksi ainakin matka-ajossa.Lisäksi luistonesto puuttuu perusversiosta(1.6).Matkustamo on auton parasta antia, hyvin muunneltava ja tilava.Kulutuskin on maantiellä yllättävän kova, yli 7 litraa.Kori on alkanut nitistä sieltä sun täältä, kun 25 000 kilsaa tuli täyteen.
607 pärjästi talvitestissä erittäin huonost vaikka suurin osa oli pienempiä autoja. 307:ssa on tuskin mahtavia ominaisuuksia... siis talvella.
307 sattui kuitenkin sijoittumaan toiseksi tämän lehden talvitestissä pari vuotta sitten. Voiton vei niukasti Opel Vectra.
Että se niiden talviominaisuuksien puuttumisesta.
SW:n sijasta kannattaa harkita myös perinteisempää Wagonia peltikatolla ja normaalilla takapenkillä.
Ihmetyttää myös tuo jatkuva luistoneston (ja ESP:n) haikailu. En kiistä niiden hyödyllisyyttä, mutta välttämättömyyden kiistän. Kuinkakohan sitä ennen pärjättiin talvet paljon huonommillakin autoilla ja renkailla? Eiköhän ratin ja penkin välinen alue vaikuta eniten auton talvikäyttäytymiseen.
On mielestäni aika yllättävää että 307 on parempi auto kuin 607, siis parempi talviauto. Ehkä muutenkin...
Hallittavuus on hyvä ja ajettavuuskin. Ja liikellelähtö on helppo Peugeotille. Lämmittimet saisivat olla paremmat. Näin muistaakseni oli TM:ssä, en tarkkaan muista. Ajattelin vaan laittaa jos ette ole lukeneet tai ette muista.
Pitäiskö Tuomas jättää noi "musta tuntuu...", "mutsin kaverilla oli ja kuulin että...", "faijan veli sanoi..." kommentit vähemmälle kun ne eivät kauheasti valaise ainakaan topicin aiheeseen liittyen yhtään mitään!! Esim. nuo ylläolevat on ihan puutaheinää! Ehkä muutoinkin...
607 oli talvitestissä, olisiko vuonna 1999, ja sijoittui kuudestatoista autosta, kahdenneksi toista. Ajettavuus ja lämmittimet ilmeisesti talvikelejä varten uusiksi. Miten muuten 607 on myynyt kokonaisuudessaan Euroopaassa?
Muistan kyseisen TM:n talvitestin jossa Peugeot 607 oli mukana, vuotta en muista. Ihmetytti miten TM autojen ajettavuutta arvosteli, koska isoa pösöä ja BMW520i moitittiin ja Lada 110 arvioitiin ainakin yhtähyväksi, ellei paremmaksi ajettavaksi.
Vitsi koko TM:n talvitesti.
Vitsi koko TM:n talvitesti.
En ole ajanut Lada 110:ä mutta luulen että se on suunniteltu aika pitkälti talviajoakin varten (lämmityslaite saisi olla parempi). En usko että Peugeotissa on kovinkaan paljon keskitytty Pohjolan talviin. BMW 520i on takaveto auto ja luulen että se voi hieman vaikuttaa ajettavuuten talvella.
TM tuskin käytti perusteena ajettavuutta paljaalla kuivalla asfaltilla, vaan nimenomaan pöpperöisillä lumisilla teillä. 607:ssä on sen verran massaa, että lähes puolta kevyempi Lada on varmasti paremmin hallittavissa. Esim. Fiat Uno on tosi hyvä lasketeltava huonommalla kelillä, juuri keveytensä, vähätehoisuutensa ja ohjaustehostimen puuttumisen takia - kunhan toisaalta muistaa, että ABSeja ei ole.
BMW:ssäkin käsiteltävyyttä varmasti huonontaa auton paino ja tuskinpa takavetokaan asiaa ainakaan parantaa.
Auton koko ja hinta eivät korreloi suoraan autonb ominaisuuksiin huonoissa oloissa; aikanaan Samaran koeajossakin todettiin, että mitä huonommaksi tie muuttui, sitä enemmän teki mieli kaasua painaa.