Löytyykö talviajosta kokemuksia diesel autoista joka on tuotu
Saksasta? "Asiantuntijat" pelottelevat että tuontipelit eivät toimi
Suomen pakkasissa, lämppäri ei riitä, laturi liian pieni etc.
Ja mitä sisältää käytännössä ns Suomi-varustus maahantuojan
tuomissa autoissa?
Saksasta? "Asiantuntijat" pelottelevat että tuontipelit eivät toimi
Suomen pakkasissa, lämppäri ei riitä, laturi liian pieni etc.
Ja mitä sisältää käytännössä ns Suomi-varustus maahantuojan
tuomissa autoissa?
Toin vuosi sitten S60 D5 vm. 2002. Täysin sama auto kuin Suomessa myytävät. On mm. penkinlämmittimet, takalasin lämmitin, peilinlämmittimet, polttoainetoiminen lisälämmitin (kellon saa tietokoneeseen n. 200 EUR), 800A akku. Siitä saa suomiauton tuntuisen halvalla; tietokoneen kielen saa muutettua suomeksi alle 30 eurolla jne. Paljon paremmat vakiovarusteet verrattuna näihin tyypillisiin Suomesta ostettuihin. Saksassa on mm. 16" aluvanteet ja ContiSport W-nopeus renkaat vakiona, DSTC, automaatti-ilmastointi jne.
Talvirenkaita ei yleensä tule mukaan tai jos tuleekin, niin Suomessa ovat korkeintaan ns. välikelin ajeluun. Maksoin omastani 21.400 EUR, 14 kk vanha, 19 tkm mittarissa Volvo-liikkeestä. Takaistuimella ei varmaan kukaan ollut istunut, eikä takakontissa ollut mistään käytöstä pientäkään viitettä. Kokonaishinta jäi noin 3 kEUR halvemmaksi kuin pyysivät keltaisessa pörssissä ja liikkeissä, mutta suomalaisissa oli yleensä 60 tkm mittarissa tai enemmän. Ei ollut montaa tarjolla vielä vuosi sitten Suomessa. Nyt mittarissa on 53 tkm ja lähes ongelmitta. Turbon letkun sain takuuseen Biliasta, vieläpä varsinaisen takuuajan jälkeen. Kaikissa alkuperäisissä on materiaalivirhe. Volvon Suomen huolto kattaa 24 kk tehtaan takuun vaikka ostettu Saksasta.
Miksi Saksassa myytin Supraa jossa on Webasto? Käsittämätöntä!
Saksassa on joskus kylmä. Ei Supra ole sen kummempi kuin muutkaan autot; -15 C ja moottorilämmitin on tarpeeseen.
Mistä muuten kuulit tästä Suprasta?