Uudehkon auton herkut tuonitiverotuksessa

1 kommentti

Pitäisi kohta päivittää tuonti Audini uudempaan. Nykyisen tuodessani huomasin tullissa veroarvoa mittailtaessa että tulli katsoi vain ns. merkittävät lisävarusteet hintaa määrittäessään. parempaa radiota, parkkitutkaa yms ei huomioitu mikä oli tietysti etuni. Onko muilla vastaavia kokemuksia? Asiahahan on merkittävä jos tuon esim 6kk vanhan laatuauton josta Sakemanni on ns. ruksannut lisävarusteita runsaasti jotka Suomiautossa nostavat uutena hintaa helposti 30%. Onko olemassa jotain virallista listaa varusteista jotka tulli syynää? Oman autoni tarkasti n. 60 v. naisvirkailija joka ei sivuturvatyynytekstiä löytänyt penkistä ja tämäkin jäi ns. verottamatta.

  
  • Itse toin vuosi sitten 14kk vanhan S60 Volvon. Tullivirkailija oli noin 35v mies, joka tuntui työskentelevän varsin asiantuntevasti. Hän kyllä keräsi listalle sivuturvatyynyt jne. mutta nehän on vakiona Suomessakin. Stereot merkittiin "radio". DSTC ajonvakautuksen olin itse merkinnyt papereihin, mutta tullin kaveri sanoi, että olin käsittänyt sen väärin ja ruksasi itse luistoneston sen sijaan. Tämä lipsahti, koska minulla on DSTC. Hän puhui ääneen tsekatessaan autoa. Mm. nahkapenkit "ei" jne. Eli minusta pyrkimys on arvostaa markkinahinnassa lisävarusteet, mutta onhan tosiasia, ettei käytetyn auton kaupassa kalliista lisävarusteista saa edes sitä vähää, mitä itse autosta saa verrattuna uuden hintaan.

    [Jorma muokkasi tätä viestiä 30.09.2004 klo 18:18]
      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit