Tuontiautokokemuksia ?

3 kommenttia

Olisi mukava saada asiallisia kommentteja henkilöiltä, jotka ovat sijoittaneet veroineen luokkaa 25.000 euroa ja siitä ylöspäin ulkomailta tuotuun tuoreehkoon "laatuautoon".

Minkälaisia kokemuksia auton kunnosta, entä onko epäilyjä km-lukeman väärentämisistä, merkkihuolto on suhtautunut tällaiseen autoon jne. jne. ?

Itse olen miettinyt perheen seuraavan kakkosauton hankkimista Saksasta, jahka nykyisen leasing-sopimus päättyy.

Tarkoitus olisi löytää hyvä dieselfarmari tms. "järkiauto", jota voisi pitää viitisen vuotta (ajoa 100.000 km), silloin uskoakseni jäännösarvon ero "suomiautoon" on euroissa mitattuna vähäinen, varsinkin jos tuontiauto on hyvin varusteltu ja huolellisesti hoidettu.

  
  • Olet ehkä lukenut aiemmin kun kirjoitin tuoneeni noin vuosi sitten 14 kk vanhan S60 D5, jolla mittarissa 19400km ostaessani sen. Omistaja oli erään pikkukaupungin Volvoliike. Tarkkaan en saanut selville minkälaisessa käytössä auto oli ollut, mutta varsin siisti. Takapenkillä ja peräköntissa ei varmaan koskaan ole ollut ketään tai mitään ennen kun auto minulle siirtyi. Käytin sitä heti 20 tkm huollossa Biliassa eikä siellä kukaan autoa vieroksunut. Ei tullut mitään esiin joka osoittaisi että mittarilukemat ei pidä kutiaan. Lähdin siitä, että vaikka mittari olisikin ruuvattu Volvon toimesta, ei autolla miljoonaa oltu kuitenkaan ehditty ajaa. Autossa oli ensiasennusrenkaat (ContiSport W-luokka) alla Volvon 16" aluvantein ja samoilla renkailla olen päässyt n. 56 tkm mittarilukemaan tänään, tosin talvirenkailla osa. Pintaa on vielä noin 5-6mm.
    Varustelu oli kohdallaan. DSTC ajonvakautus, sähkölämmitteiset peilit ja takalasi + etupenkit, Ardic -polttoainetoiminen lisälämmitin, joka on Volvossa vakiona (saa 220 EUR kytkettyä ajotietokoneeseen ajastimella). 800A akku. Autom. ilmastointi jne. Tietokoneen sai Suomeksi parilla kympillä. Esim. VW ei saa millään, liekö Suomesta ostetuissakaan. Näitä vuoden vanhoja Volvoja on myynnissä aika paljon. Liekö jonkinlaisia Jahreswageneita.
    Hinnaksi muodostui kaikkine kuluineen vajaa 35 kEUR, kun näillä varusteilla uutena maksoi n. kympin enemmän Suomessa. Yritin ostaa Suomesta samanlaista, mutta vuosi sitten oli tosi vähän myynnissä ja ne harvat myytävät maksoi n. 39-40 kEUR ja mittarissa 60-80 tkm plus vähemmillä varusteilla.

    Eli mites olis jos ostaisit V70 D5? Vero% on pienemmät kuin esim. Mersussa.

    [Jorma muokkasi tätä viestiä 02.10.2004 klo 18:07]
      
  • Jos katsot taaksepäin tuonne oisko ollu kesäkuun puolella, kirjoitin tälle palstalle BMW 530 D Touringin hausta Saksasta, mitä kaikkea se kustansi, hintoineen kaikkineen, lisättynä Suomen veropäätöksellä alv:eineen. Kohtapuolin tulee seuraavan haku, tai sitten Peugeot 407 SW HDI. "Jotain" muutoksia tapahtuu -05, ehkä voi hakea aivan uuden, en tiedä vielä missä tarkalleen mennään sen suhteen. Valtiomme kun ei ilmoita aikeistaan koskaan etukäteen jotta voisi suunnitella tulevaisuutta.

      
  • Moro

    Itse toin kesällä juuri tuohon hintaluokkaan sopivan A6 Avant 1.9 tdi:n vajaat 150 tkm lasissa, vuosimalli 2002. Auto on aika paljon ajettu (mikä näkyi hinnassa) mutta etupuskurin iskemiä lukuun ottamatta hyväkuntoinen ellei liki uutta vastaava. Tekniikasta en muuta osaa sanoa kuin että tuntuu vielä pelaavan ongelmitta, on hyvä ajaa, kulkee minkä luvataan jne. Takana yli 10tkm ilman ongelmia toistaiseksi. Turboremonttiin olen varautunut henkisesti, kun on varmaan saanut kyytiä autobaanalla vuotuisen ajomäärän ollessa 60tkm luokkaa. Huoltohistoria löytyy eikä kilometrimäärää ole ollut syytä epäillä :sunglasses:

    [Gene muokkasi tätä viestiä 06.10.2004 klo 21:40]
      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit