Isuzu Trooperista pari hölmöä kysymystä??

8 kommenttia

Siispä! minulla olisi saatavilla Trooper vm.90 2.8TD,konetta ei kannata korjata...ja autoverosta ei ole tietoa??kannattaneeko yrittääkään pakettiautoksi??mutta mites jos vaihtaisi bensakoneen?olemassa on jokin SportCap 2.6 litraisella koneella.............osaakohan kukaan sanoa sovituksesta?onko kenties sama loki?entäpäs ongelmat katsastuksessa?

MattiKoo

  
  • Pakuksi et saa rekisteröityä. Auton on oltava täyden autoveron auto.
    Laki muuttuu taas kaiken lisäksi siten, että he jotka ovat rek. henkilöfarmarit ja uudet maasturit joutuvat jälkikäteen maksamaan täyden dieselveron. Valtio osaa ja voi säätää mitä rosvolakeja vain, ja miten tahtoo. Vaikka palkkaverotus kiristettäisiin 10 % kaikille takautuvasti 5 vuoden ajalta. Summat on eri, mutta asia on aivan sama.

    Unohda bensakone Trooperiin, sillä on Ruotsinlaivan ilmanvastuskerroin, ja jos asennat siihen aneemisen 2,6 bensakoneen, saat ajaa kaasu pohjassa koko ajan, bensaa kuluu enemmän kuin V8:ssa (johon siihen ei saa).

      
  • Lainaus:
    08.10.2004 klo 23:44 SixPack kirjoitti
    Pakuksi et saa rekisteröityä. Auton on oltava täyden autoveron auto.
    Laki muuttuu taas kaiken lisäksi siten, että he jotka ovat rek. henkilöfarmarit ja uudet maasturit joutuvat jälkikäteen maksamaan täyden dieselveron. Valtio osaa ja voi säätää mitä rosvolakeja vain, ja miten tahtoo. Vaikka palkkaverotus kiristettäisiin 10 % kaikille takautuvasti 5 vuoden ajalta. Summat on eri, mutta asia on aivan sama.

    Unohda bensakone Trooperiin, sillä on Ruotsinlaivan ilmanvastuskerroin, ja jos asennat siihen aneemisen 2,6 bensakoneen, saat ajaa kaasu pohjassa koko ajan, bensaa kuluu enemmän kuin V8:ssa (johon siihen ei saa).

    No ei nyt sentään takautuvasti, mutta siitä päivästä kun päätös tehdään, se voidaan säätää myös alkavaksi.Ajoneuvoluokkaa ei voi muuttaa, mutta verotus on jokaisen EU-maan oma asia.

      
  • Lainaus:
    09.10.2004 klo 21:00 H Necker kirjoitti
    No ei nyt sentään takautuvasti, mutta siitä päivästä kun päätös tehdään, se voidaan säätää myös alkavaksi.Ajoneuvoluokkaa ei voi muuttaa, mutta verotus on jokaisen EU-maan oma asia.

    Tämä TMnet palsta on siinä mielessä hyvä, että tänne kirjoittaa moni joka tietää tai puhuu asiaa. Lue tarkemmin näillä sivuilla kohta Verotus alempana, linkki ei jostain syystä aukeaa tässä ikkunassa vaikka on sama.Tämä ns. kaksikäyttöpakettiauton verotus täsmentyy tarkalleen valtioneuvoston lakiesityksessä. Lue linkistä tarkemmin: www.valtioneuvosto.fi/vn/liston/base/lsp?r=88985&k=fi&old=754

    Mm:

    "Laki on tarkoitettu voimaan tulosta alkaen kaikkia lisäistuimilla varustettuja pakettiautoja riippumatta siitä, milloin muutoskatsastus on tehty." Mielestäni tässä ei ole tulkinnanvaraa, riippumatta siitä, milloin muutoskatsastus on tehty ! Revi alkaijaisiksi tuosta huumori.

    [SixPack muokkasi tätä viestiä 10.10.2004 klo 00:32]
      
  • korjausta pakuksi rekisteröinnistä:ei tarvii olla täyden autoveron auto.esim maasturimattila tekee kattokorotuksia HJ-60/61 ja patrolleihin ja paku leima tulee otteeseen!aivan kauheitahan niistä tulee kattokorotuksilla.kuvia voi käydä katsomassa mattilan netti sivuilla.

      
  • Lainaus:
    11.10.2004 klo 20:11 atv2004 kirjoitti
    korjausta pakuksi rekisteröinnistä:ei tarvii olla täyden autoveron auto.esim maasturimattila tekee kattokorotuksia HJ-60/61 ja patrolleihin ja paku leima tulee otteeseen!aivan kauheitahan niistä tulee kattokorotuksilla.kuvia voi käydä katsomassa mattilan netti sivuilla.

    Tämä on kyllä erinomaisen hyvin tiedossa, olemmehan Suomessa.
    -50 luvulta lähtien on autoilijat monessa tapauksissa jotuneet etsimään porsaanreikiä, jotta edes jossain määrin on voinut kohtuullistaa autokulut. Itselläni on ollut Buick Electra 6,2 dsl farkku 3+3 saunalautein (kovat penkit takana), 2 kpl Volvo 265 STW 2,4 dsl 2+3 samalla tavalla. Liikenteessä on 2 hlön pakuja jossa kiinteä suksiboksi kotolla, ja mainitsemasi rumat kattokorotukset. Dieselpakettiauto pehmein penkein on ollut varmasti monen haave, vaikka 2+2 paikkaisenakin. Kun vihdoin näytti siltä, että mahdollisesti keino löytyy osalle autoilijoista käyttää mahdollisuutta lievemmin verotettavalla käyttövoimaverolla ajaen, huolestuikin Valtionvarainministeriö asiasta, ja ns. kaksikäyttöautolaki muutetaan estämään tämä. Varsinaista järkevää syytä en lakimuutokselle näe. Ei pakusta taksia tule, tilapäisesti siellä kulkee ihmisiä silti.
    Kekkos-Bresnev ajan toveri-hengen mukaista kateusveroa. Tulee kestämään vielä pitkään, ennenkuin eräät vanhat virkamiehet pääsevät irti tietynsuuntaisesta ajattelutavasta. Ehkä uusi sukupolvi lainsäätäjiä ajattelee, että laki voisi olla joskus kansalaisten hyödyksi.

      
  • Lainaus:
    10.10.2004 klo 00:19 SixPack kirjoitti

    "Laki on tarkoitettu voimaan tulosta alkaen kaikkia lisäistuimilla varustettuja pakettiautoja riippumatta siitä, milloin muutoskatsastus on tehty." Mielestäni tässä ei ole tulkinnanvaraa, riippumatta siitä, milloin muutoskatsastus on tehty ! Revi alkaijaisiksi tuosta huumori.


    Ei siinä tulkinnanvaraa olekaan, eikä huumoriakaan tarvitse repiä. Siinähän sanotaan "voimaan tulosta alkaen". Eli kaikista vanhoista autoista maksetaan käyttövoimaveroa lain voimaan tuloon asti aivan kuten nykyäänkin. Voimaan tulon jälkeen kaikki lisäistuimelliset pakettiautot ovat saman verokohtelun alaisia.

    Tietääkö joku oikeasti jonkin Suomen verolain, joka on mahdollistanut veron perimisen nimenomaan ajalta ennen lain voimaantuloa? Toki uusi laki voimaantulonsa jälkeen yleensä koskee kaikkea mahdollista, mutta ei kai takautuvaa verotusta sentään vielä ole tässä maassa harjoitettu?

      
  • Lainaus:
    12.10.2004 klo 09:28 SixPack kirjoitti

    Kun vihdoin näytti siltä, että mahdollisesti keino löytyy osalle autoilijoista käyttää mahdollisuutta lievemmin verotettavalla käyttövoimaverolla ajaen, huolestuikin Valtionvarainministeriö asiasta, ja ns. kaksikäyttöautolaki muutetaan estämään tämä. Varsinaista järkevää syytä en lakimuutokselle näe. Ei pakusta taksia tule, tilapäisesti siellä kulkee ihmisiä silti.


    Olen varmaan aika ikävä ihminen, kun väitän, että ison dieselfarmarin rekisteröinti pakettiautoksi on vain eräs "temppu" välttää henkilöauton dieselvero, jonka vastaavan sedanmallisen auton omistaja joutuu maksamaan.

    Tällainen pakettiauto ei ole mikään SixPackin mainitsema tilapäisesti ihmisten kuljetukseen käytettävä pakettiauto, vaan useimmissa tapauksissa henkilöauton korvaava perheen ainoa kulkupeli. Alemman dieselveron lisäksi ainoa ero henkilöautoon on ajoneuvokohtainen 100 km/h -rajoitus, jota taas ei mitenkään pystytä valvomaan, koska pakettiautoa ei pysty henkilöautosta mitenkään erottamaan.

    Veikkaanpa, että uuden käyttövoimaverolain myötä suurin osa näistä ns. pakettiautoista palautetaan takaisin henkilöautoiksi - jollei muuten niin jälleenmyyntiarvon takia. Autoverohan niistä on joka tapauksessa maksettu, joten yksinkertaisimmillaan palautus on kai yhtä helppoa kuin pakettiautoksi muuttaminen viime aikoina. Voipi olla vaan aika homma asentaa takaisin joistain pienempikantavuuksisista autoista poistetut "ylimääräiset" penkit, jos niiden kiinnityskorvakkeet on peittämisen sijasta poistettu esim. rälläkällä.

      
  • Henkilökohtaisesti minulla ei ole väliä, onko auto paku vai henkilöauto. Olisin voinut rek. sen Saksasta tuomani 530 D Touringin pakuksi. En tehnyt sitä. Seuraava on kohtapuolin haussa, mutta odotan v -05 jolloin taphtunee jokin lakimuutos taas. Ehkä saan tuoda tuliterän, jaksan odottaa pari kuukautta.

    Pakuista ajattelen niitä syrjäseudun ihmisiä enemmänkin jolla on perhettä, bensa-autot ovat rosvoja viemään polttoainetta, ja maksaahan se aina 30 c enemmän per litra, jolla kaiken lisäksi ajaa vain puolet vastaavan dieselin matkasta. Mitä väliä sillä voi valtiolle olla hyötyyko parituhatta ihmistä tästä. Ei Suomi konkkaan siitä mene, että tietty määrä ajoneuvoja on pakettiautoja. € 5,9 miljardia kerätään kaikenlaisina veroina liikenteestä tänä vuonna. Palkkaverotus on hieman päälle € 6 miljardia. Mikä äläkkä syntyy heti jos veroja kiristetään 0,5% tai palkkoja ei yhtenä vuotena nosteta! Liitot uhkaavat lakoilla. Autoilijat eivät koskaan ole osoittaneet mieltään mistään Suomessa.

    Ehdotin joskus keväällä tällä palstalla, että nostetaan dieselpolttoaine n. 5 c/l - 10 c/l ja luovutaan kokonaan käyttövoimaverosta kaikilta ajoneuvoilta. Vastaava vero on polttoaineessa, se joka ajaa enemmän maksaa enemmän, niin se on koko EU:n alueella. Ei tunneta kaksiverokäyttöjärjestelmää polttoaineissa. Tehköön kukin mitä lystää penkkien ja pehmusteiden kanssa. Kyse ei ole muusta kuin valtion verotulojen turvaamisesta. Ei valtiota kiinnosta muut seikat kuten kuljetustarpeet, pitkät etäisyydet, hankalat keliolosuhteet, syrjäseutu, esimerkkejä voisi listata vaikka kuinka.
    Excel taulukon kanssa jippoilu kiinnostaa virastoihmisiä enemmän, sen kanssahan on mukava "jossitella"!

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit