Asiallinen, luotettava ja aika tyylikäs peli. Tavaratila ei perusmuodossaan tosin ole mitenkään erityisen "juhlavan" kokoinen, mutta riittää kyllä useimpiin kuljetuksiin. Saman korimallin HB:ssä ja sedanissa on perusmuodossaan suurempi kontti, mutta se muunneltavuus on farkussa tietysti ihan toista luokkaa... Primeran hinta/laatu -suhde on mielestäni hyvä.
Mitä se oikeastaan tarkoitti kun Tekniikan Maailma sanoi Primeran 2-litraisesta koneesta että parempiakin koneita olisi tarjolla? (tai jotain sinnepäin ne sanoi) Eikö tuo kahden litran kone ole hyvä? 200km/h on huiput ja sataseen alle kymmenen sekuntia, ei nuo arvot ihmeellisiä ole mutta ihan riittävät ja kulutuskin on vain hieman yli 7 litraa. Tietysti Primeralla on dieseli kone mikä lähtee vähintään yhtä hyvin ja kuluttaakin melkein kaksi litraa vähemmän. Eli mitä Tekniikan Maailma tarkoitti että olisi parempaakin tarjolla mallistosta?
Mitä se oikeastaan tarkoitti kun Tekniikan Maailma sanoi Primeran 2-litraisesta koneesta että parempiakin koneita olisi tarjolla? (tai jotain sinnepäin ne sanoi) Eikö tuo kahden litran kone ole hyvä? 200km/h on huiput ja sataseen alle kymmenen sekuntia, ei nuo arvot ihmeellisiä ole mutta ihan riittävät ja kulutuskin on vain hieman yli 7 litraa. Tietysti Primeralla on dieseli kone mikä lähtee vähintään yhtä hyvin ja kuluttaakin melkein kaksi litraa vähemmän. Eli mitä Tekniikan Maailma tarkoitti että olisi parempaakin tarjolla mallistosta?
Alkuperäinen kysymys koski vm 00-02 Primeroita, käsittääkseni mallia P11, jonka 2-litrainen moottori oli vielä sukua 1,6/1,8-litraisille. P12-malliin tuli uusi kevytmetallinen moottori. Tämän uuden moottorin polttoaineenkulutusta on lehdistö moittinut, mm. Vi Bilägare-lehti Ruotsista kestotestissään: ".. Nissan Primera har aktivt bidragit till långteststallets höga bensinnota. Hela 10,3 l/100 km har den dragit i snitt, trots sexväxlad låda. Det är avsevärt mer än bränsledeklarations 8,5 l/100 km." Eli testissä Primera oli vienyt keskimäärin peräti 10,3 l/100 km, vaikka yhdistetyksi kulutukseksi tehdas ilmoittaa vain 8,5 l/100 km. Huomattakoon, että muissa samaan aikaan testissä olleissa automerkeissä näin suurta eroa todellisuuteen ei esiintynyt.
Asiallinen, luotettava ja aika tyylikäs peli.
Tavaratila ei perusmuodossaan tosin ole mitenkään erityisen "juhlavan" kokoinen, mutta riittää kyllä useimpiin kuljetuksiin. Saman korimallin HB:ssä ja sedanissa on perusmuodossaan suurempi kontti, mutta se muunneltavuus on farkussa tietysti ihan toista luokkaa...
Primeran hinta/laatu -suhde on mielestäni hyvä.
Mitä se oikeastaan tarkoitti kun Tekniikan Maailma sanoi Primeran 2-litraisesta koneesta että parempiakin koneita olisi tarjolla? (tai jotain sinnepäin ne sanoi) Eikö tuo kahden litran kone ole hyvä? 200km/h on huiput ja sataseen alle kymmenen sekuntia, ei nuo arvot ihmeellisiä ole mutta ihan riittävät ja kulutuskin on vain hieman yli 7 litraa.
Tietysti Primeralla on dieseli kone mikä lähtee vähintään yhtä hyvin ja kuluttaakin melkein kaksi litraa vähemmän. Eli mitä Tekniikan Maailma tarkoitti että olisi parempaakin tarjolla mallistosta?
Tietysti Primeralla on dieseli kone mikä lähtee vähintään yhtä hyvin ja kuluttaakin melkein kaksi litraa vähemmän. Eli mitä Tekniikan Maailma tarkoitti että olisi parempaakin tarjolla mallistosta?
Alkuperäinen kysymys koski vm 00-02 Primeroita, käsittääkseni mallia P11, jonka 2-litrainen moottori oli vielä sukua 1,6/1,8-litraisille. P12-malliin tuli uusi kevytmetallinen moottori. Tämän uuden moottorin polttoaineenkulutusta on lehdistö moittinut, mm. Vi Bilägare-lehti Ruotsista kestotestissään:
".. Nissan Primera har aktivt bidragit till långteststallets höga bensinnota. Hela 10,3 l/100 km har den dragit i snitt, trots sexväxlad låda. Det är avsevärt mer än bränsledeklarations 8,5 l/100 km."
Eli testissä Primera oli vienyt keskimäärin peräti 10,3 l/100 km, vaikka yhdistetyksi kulutukseksi tehdas ilmoittaa vain 8,5 l/100 km. Huomattakoon, että muissa samaan aikaan testissä olleissa automerkeissä näin suurta eroa todellisuuteen ei esiintynyt.