Uuuh!

9 kommenttia

Suomessa puhuttaessa käytetyistä ollaan totuttu tiettyihin merkkeihin ja laatuun mikä nyt on jäljellä enää.

Tällainen tuli eteeni , www.auto-salon-singen.de

Bugatti maksaa € 1.250.000,- MB CLK GTR Roadster € 1.078.000,-
Nettikaupassa voi tietenkin kurkata mitä on kaupan.

  
  • Tämä http://www.thevincent.com/ShadowForSale.html takan edustan kaunistus käsin kudotulla itämaisella matolla, keräilijöiden arvostama taideteos maksaa vain 50 000 dollaria. :sunglasses:

      
  • Klassikoita etsiessäni törmäsin myös www.axelschuette.de sivuihin, jossa vanhempaa kalustoa, mm. Gullwing MB.
    En ole kuulutkaan BMW/Glas V8 -67 mallista. Luulin Glas:in tehneen vain omia ja sulautunut johonkin muuhun yritykseen.

      
  • Aivan käsittämättömän hienoja autoja yhdessä autoliikkeessä! Noissa autoliikkeissä on vähän eri tuntua kun suomalaisissa "erikoisautoliikkeissä"...

      
  • Nyt kerrankkin puhutte asiaa!
    Mullakin pitäis olla tollainen mersu.
    Ei vain ole koska ei ole rahaa tarpeeksi! :ashamed:
    paljokohan tulee hintaa kun lisätään suomen törkeä autoverotus?
    Mahtaa mootorista lähteä miehekäät äänet.
    Ei taida paljo löytyä suomesta tommoisia käyettyjä erikois autoja

      
  • Lainaus:
    05.01.2005 klo 02:41 puntari kirjoitti
    Tämä http://www.thevincent.com/ShadowForSale.html takan edustan kaunistus käsin kudotulla itämaisella matolla, keräilijöiden arvostama taideteos maksaa vain 50 000 dollaria. :sunglasses:

    Ja kun minä maksaisin siitä vain satoja euroja. Onhan se ihan hieno...

      
  • "Ja kun minä maksaisin siitä vain satoja euroja"

    Kusisin itsekkin viikon hunajaa jos sen satasella saisin. Aikanaan minulla oli mahdollisuus ostaa Andy Tiermanilta tonninen HRD-Vincent sarja B kisaviritetyllä koneella, hintakin oli vain 40 000 mk + verot. Olin kuitenkin ehtinyt tehdä kaupat muualle kahdesta myös harvinaisesta pyörästä. Jos olet sattumalta katsonut amerikkalaisia elokuvia jossa on moottoripyörä parkkeerattuna takan eteen ja olohuoneen matolle, pyörä on todennäkoisesti juuri Black Shadows. Myös joissain Brittisarjoissa Vinsu on enemmän huonekaluna kuin hyysin seinään kenaava raato. Jo parikymmentä vuotta sitten Black Shadowsista pyydettiin yli 200 000 markkaa, jos nyt ylipäätään niitä oli saatavilla sillä niitä on valmistettu muistaakseni sarja C:nä n. 20 kpl/vuosi 1950 - 1955. Tuona aikana se oli maailman nopein sarjavalmisteinen moottoripyörä ja jos perehtyy enemmän sen tekniikkaan, moni tekninen ratkaisu on hyvin omaperäistä ja erittäin pitkälti ajateltua sekä brittiläiseksi pyöräksi myös hyvin toimivaa :sunglasses:

      
  • Ei tämmöinen ihan tavis aina huomaa että mikä on just se hieno tai kallis. Ja jos on joku omasta mielestä hieno niin oikeasti se voi olla halpa massatuotantomalli. Ainakin kun puhutaan näistä vanhemmista ajopeleistä. Kyllä minä tavallaan ymmärrän niitä ostajia mutta monta kymmentä tuhatta dollaria... :smile:

      
  • "Kyllä minä tavallaan ymmärrän niitä ostajia mutta monta kymmentä tuhatta dollaria..."

    Eläessään monen taiteilijankin tauluja saa vain muutamalla kympillä, taulujen arvo nousee välittömästi kun taiteilija kuolee... Tuotanto lakkaa ja niitä ei ole enää saatavilla.

    Toinen vieläkin kalliimpi moottoripyörä on Broug Superior, laatuosista kokoonpantu moottoripyörä. Ainoa tuotemerkki jolla oli lupa käyttää mainonnassaan titteliä "The Rolls Royce of Motor cycles". Broukkille toi myös kuuluisuutta Brittieen suuri sankari, Sir "Arabian" Lawrence joka sai joka vuosi käyttöönsä uuden koeajopyörän.

    Itse arvostan Vincenttiä enemmän, koska se myös suunnitteli ja valmisti itse moottoripyöränsä. Broukki taasen koottiin eri moottoripyörä ja autotehtaiden laatukomponenteista. Vincentissä oli myös se erikoisuus että tehtaan osaomistaja, Phil Vincent, tasapainoitti itse jokaisen tehtaalta lähteneen moottoripyörän kampiaksilan. Tälläistä työtä ei muut tehtaat tehneet eivätkä nykyisinkään tee.

    http://www.guzziclublucca.com/moto_epoca_1/scheda-broughsuperior.htm
    http://www.dropbears.com/m/models/brough/

      
  • Ja loppujen lopuksi ajattelee niin ei tuollaiset hienot ns.museopelit paljoa maksa. Jos vertaa vaikka vanhoin tylsiin tauluihin joista joku saattaa maksaa kymmeniä miljoonia euroja, pelkästä vanhasta rumasta taulusta. Suomessa joku taulu voi maksaa ihan hyvin satoja tuhansia euroja. Kyllä minä mielummin vanhasta ja kauniista kulkupelistä maksan kuin vanhasta kuvasta.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit