Kuulin huhuna että vanhemman mallisissa audeissa olisi kansi/nokka-akseli vaivaa moottorissa.Esim.kannen öljyvuoto takaa.Entäs voimansiirto?
Moottorit AEM AGH ABZ eivät ole ko.autossa vaan AKG lukee
lohkossa.Kannataako sekaantua enemmän ajettuun yksilöön?Lue 200-400thkm.Muita mahdollisia kalliimpia korjausta vaativia kohteita?
On se vaan pirun hyvä ajaa!Audi 4.2 quatro vm.98.
Ostin juuri hiljattain saksankielisen lehden Suomesta, jossa silmäilin muiden muassa tätä A8:aa. Oli käyttökuluiltaan Saksassa kaikkein kallein auto.
Jos ostat tuollaisen niin älä noin paljon ajettua osta; Saksasta saa aika halvalla alle 100tkm ajetun. Varmaan sen minkä joutuu maksamaan aluksi enemmän säästyy korjaamokustannuksissa.
Muistaakseni Audin jarruja moitittiin kestämättömiksi levyt/palat.
Ei ole lehteä juuri tässä lähellä, mutta saatanpa myöhemmin referoida sinulle jos muistan.
Kummisedällä -98 a6 2.7 diesel ajettu alle 200tkm ja pitäis tehdä 4000 euron kansiremppa johtuu kuulemman viallisista nokka-akseleista. Kustannus arvio haettu turun audi centteristä korjaamo/maahantuoja ei tule kuulemman yhtään vastaan johtuisko siitä että tuonti auto kyseessä?
No ei kai mikään korjaamo tule kymmenvuotiaan auton tapauksessa vastaan.
Audi A8 kehutaan vuolaasti kyseisessä lehdessä, jossa on 1000 käytetyn automallin kustannustietoja (Saksankielellä ja Saksassa ajettua).
Tyypillisiä heikkouksia:
-Sähkö ja elektroniikkaongelmat
-Lenkgeklenke ausgeschlagen (onkohan raidetanko tai sen osa...)
-Valaistuksen viat
-Jarrulevyt kuluneet
Kestotestissä A8 4.2 quattro on numerossa 5/2006. Viisi suunnittelematonta korjaamokäyntiä.
Kallein malli olikin Audi A8 4.2 TDI Quattro 650 kk ajettaessa 15tkm/vuosi; tässä mukana muut kulut Saksassa mutta ei arvonalennusta ja korkoja.
Halpaa lystiä!
Edustusauton pitäminen ei ole halpaa. Muistelisin jossain TM:n testissä mainittavan, että vuosittaisia kuluja tulee 10k tahtiin. Arvohan näillä romahtaa rajusti ensivuosina.
Tutun 90-lukusessa Quatrossa piti myös kansi ja nokka sekä alusta rempata, tosin kilometreistä ei tietoa koska on "tuontiauto".