Takaluukun sylinterit

3 kommenttia

Takaluukun sylinterin olen uusinut tarvikkeena ja taasen talventultua ne lopettavat työsuhteen. Luukku putoo päähän. Automaa piti sylintereillä yli 100 euron kpl hintaa. Miten määrittelen tarviketuotteen ominaisuudet kun auton merki ja mallinimillä ei saa sopivaa. Oletan että ongelma johtuu osittain siitä että hattuhyllyssä on kaksi kaiutinta, hyllyhän roikkuu naruilla luukussa kiinni. Onhan talvella myös lunta ja jäätä luukun ulkopinnassa.

  
  • Oletko koettanut Motonetin tarvikkeita?
    http://www.motonet.fi/ ja sieltä Peugeot 306 ja haet sanaa "kaasujouset".

      
  • Kannattaa laittaa jäykemmät "pumput" niin johan kestää. Itsekin aikanaan kun asensin varsin ison spoilerin taakse niin eihän se luukku enää vakipumpuilla ylhäällä pysynyt, mutta kun hankin lähes tuplasti jäykemmät (muistaakseni Transporterin, eli pakun!!!) kaasujouset jotka vielä sattuivat käymäänkin heittämällä niin johan alkoi pysymään ylhäällä!!! Ilman spoileria luukku jysähtää vauhdilla kohti taivasta ja leukaansa saa varoa joka kerta. :grin:

      
  • Siihenhän voit sorvata lähes mitkä tahansa 'sylinterit' eli kaasujouset, joissa kiinnikkeet ovat sopivat. Eli ainoa rajoitus on, että jousen ulkosylinterin pituus ei saa olla niin pitkä, että luukku ei sulkeudu kokonaan, eikä ulkosylinteri saa olla myöskään liian lyhyt, niin että luukku ei aukea tarpeeksi. Luulisi olevan tilaa laittaa kerralla pidemmät ja vankemmat. Paksuuttahan noissa ei juurikaan ole enempää.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit