Suomessa ovat käytettyjen autojen varastot pullollaan , joten kuluttajan ei nyt kannata maksaa pyydettyä hintaa.
Varastoon on sitoutunut rahaa , joten käytettyjen autojen kauppiaan on pakko myydä ajanmittaan autonsa hyvinkin halvalla. Muuta vaihtoehtoa ei ole , koska missään maailmalla ei ole kuluttajia , jotka maksaisivat Suomen hintatason mukaisia hintoja. Käytetyn auton kauppiaan vaihtoehdot ovat joko myydä halvemmalla tai antaa tuotteen pilaantua ja tehdä konkurssi.
Uusien autojen myyjät tulevat jonkin aikaa toimeen ylisuurilla voittomarginaaleilla , sikamaisella merkkihuollon hinnoittelulla ja varaosakaupalla , mutta ennenpitkää niidenkin on rationalisoitava toimintaansa vapaan kilpailun tunkiessa ulkomailta.
Pitäkää päänne kylmänä , älkää maksako liikaa.
Hyvä... uusien autojen voittomarginaali.... hah! Eipä nykyisillä katteilla kannata myyjien myydä uusia autoja.
Terv. ex-myyjä!
rekku99
Miksi uusien autojen kauppiaat toimivat , rakentavat uusia myyntipalatseja ja seisottavat vastenmielisesti palvelevia henkilöitä tiloissaa mukamas myyntihenkilöinä?
Selvähän tuo on, että täällä takapajulassa kaikki maksaa 3-5 kertaa niin paljon kuin realistinen hinta olisi... Varsinkin autokaupassa näin käy, oli kysymys sitten uudesta tai vanhasta. Myös autojen huoltaminen on kallistunut kuin Pisan torni!
Miksi uusien autojen kauppiaat toimivat , rakentavat uusia myyntipalatseja ja seisottavat vastenmielisesti palvelevia henkilöitä tiloissaa mukamas myyntihenkilöinä?
Tyypillistä suomalasita kateutta! Onko mielestäsi Nokian kännykät liian kalliita - ei muuten mutta kun pääkonttori on iso ja hieno?
Haluaisitko ostaa uuden auton Tattarisuon vanhasta teollisuushallista jossa joku rasvanäppi myy sen sulle? Pitäisikö kaikkien yritysten muuttaa vanhoihin tiloihin että ei synny kuvaa että yritys missään nimessä tekisi vaan voittoa? Eduskunta pitäisi muuttaa jonnekin vanhaan latoon ja sitä rataa. Huoh....
Stormrider
En ole kateellinen , mutta ihmettelen niitä , kun
rekku99 ; ex myyjä;
valittaa , että katteet ovat huonot.
Stormrider
En ole kateellinen , mutta ihmettelen niitä , kun
rekku99 ; ex myyjä;
valittaa , että katteet ovat huonot.
Ok, selvä. Luulen että useiden uusien autojen katteet ovat oikeastikin aika pienet. Rahaa tehdään käytetyillä (?), huolloilla, varaosilla...
Pitääköhän muuten paikkansa että ns. merkkiliikkeet eivät nykyään tarjoa juuri mitään Saksasta tuoduista autoista? Vastaava "Suomiauto" arvostetaan aivan eri hintaluokkaan.
Pitääköhän muuten paikkansa että ns. merkkiliikkeet eivät nykyään tarjoa juuri mitään Saksasta tuoduista autoista? Vastaava "Suomiauto" arvostetaan aivan eri hintaluokkaan.
Pitää ja ei pidä. Liikkeiden suhtautuminen tuontiautoihin vaihtelee todella paljon. Esim Kouvolassa Autosalpa on oivaltanut loistavasti näiden autojen merkityksen bisnekselle. Eipä noille uudemmille volvoille ja Relluille taida saada asiaintuntevaa huoltoa muuten kuin merkkiliikkeestä.
Asenne on muuttumassa positiivisempaan suuntaan, onneksi. Tunnen paikkakunnalta useammankin automyyjän, jotka kaikki myöntävät, että Saksasta tuodut ovat lähes poikkeuksetta paremmassa kunnossa, kuin vastaavat Suomiautot
Jep, nuo tuontiautot kyllä kelpaavat liikkeelle kunhan ovat tarpeeksi tuoreita ja mielellään oman liikkeen merkkejä. Noilla kriteereillä uskaltaa ottaa auton vaihtoon, jolloin tuo kilometriruuvauksen mahdollisuus saadaan minimoitua. Noilla autoilla tekee vielä kohtalaisen katteen... eikä tarvitse pelätä heti tolkuttomia jälkikuluja. Automyyjän painajaisia ovat 90-luvun puolivälin 12 ja 8 sylinteriset germaani luxusautot! Jälkikulut voivat olla tähtitieteellisiä, joten nämä eivät hirveästi houkuttele ottamaan vaihtoauto pihalle lojumaan... ei edes puoli-ilmaiseksi.