Edullinen pikkufarkku maltilliseen käyttöön

1 kommentti

Tervehdys



Mitä olette mieltä, onko n. 4000 euron budjetilla mahdollista löytää asiallista pikkufarkkua, joka tarjoaisi kasvavalle perheelle kulkupelin useiksi vuosiksi?



Viimeiset kolme vuotta olemme ajelleet tyytyväisinä vm. 90 Pololla, jolle tuossa ajassa on tullut mittariin n. 20 000 km. Tulevaisuudessa auton käyttö ei todennäköisesti merkittävästi kasva, joten en pidä järkevänä seisottaa kovin tyyristä autoa kadulla. Ilmastointi on varuste joka pitäisi löytyä.



Lastenvaunuja, polkupyöriä ja soittimia tulee varmasti jonkin verran kuljeteltua, joten farmarimalli tuntuu perustellulta. Olisi tietysti hyvä jos lapsen kaukalo takana ei veisi edestä kaikkea tilaa.



Hauissa usemmiten tulee vastaan 99-01 Astraa ja Focusta noin 150-200000 ajettuna. Ranskalaisia vastaan olen epäluuloinen, enkä tiedä onko sille perusteita. Esim. Meganea olisi tarjolla edullisen tuntuisesti verattuna edellisiin.

Keskeisin asia on mielestäni tällaisissa autoissa korin kunto ja kestävyys, sekä perusluotettava kone jos huollot on tehty ajallaan. Mitkä voisivat parhaita kohteita joita etsiä? Mitkä ovat pahimmat sudenkuopat joita välttää?



Ylläpitokuluja ja kuluvien osien vaihtoja en pelkää, se kuulunee käytetyn auton omistamisessa asiaan.



Onko esim. 200 000 km ajettu 00-01 Astra tai Focus jo kilometrien puolesta liian riskialtis?



Kiitokset kommenteista.

  
  • Esim. Meganea olisi tarjolla edullisen tuntuisesti verattuna edellisiin.




    Se johtuu juuri mainitsemastasi maineesta. Jos auto on myyntihetkellä ehjä ja huollettu ei tuossa hintaluokassa ole kovin suurta riskiä.



    Onko esim. 200 000 km ajettu 00-01 Astra tai Focus jo kilometrien puolesta liian riskialtis?




    Itse möin pois 201 000 km ajetun farmariAstran kun vaihdoin sen uudemman malliseen Meganeen. Siinä Astrassa oli myydessä vain ne samat viat kuin oli jo silloin kun sen olin ostanut 140 tkm ajettuna. Se oli 1.8 moottorilla eikä kuluttanut öljyä. Jakohihna pitää vaihtaa 60 tkm välein ja se on suht. kallista.



    Jos auto on ehjä ja huollettu ei varsinkaan matka-ajossa tuo 200 tkm ole huolestuttava kilometrimäärä. 2000-mallisessa Astrassa on vielä 2 vuotta puhkiruostumistakuuta jäljellä.



    Focuksesta en tykkää, enempää en siis sitä kommentoi.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit